VYCHÁZKY 2016

31.12.2016 Silvestr na Ronovci

Silvestrovská vycházka na zříceninu hradu Ronovec, v pořadí již druhá, přilákala neuvěřitelných dvacet pět účastníků.  Účast byla mezinárodní a na bezpečnost skupiny dohlížely dvě psí holčičky. Počasí jako malované dokreslovalo kouzelnou atmosféru posledního dne v roce. Na Ronovci jsme jedli, pili, hodovali a veselí nebralo konce. Poděkování patří všem, kteří si s námi společně užívali nejneuvěřitelnějších okamžiků obyčejného bytí, okamžiků které slovy nelze popsat.  Přeji všem, aby každý den nového roku 2017 byl jedinečný a nezapomenutelný. Eva D.

Trasa: Havlíčkův Brod – Břevnice – zřícenina hradu Ronovec – Kyjov – Pohledští Dvořáci – Havlíčkův Brod 16 km

30.12.2016 Vycházka k prameni řeky Chrudimky

Ráno se scházíme na vl. nádraží a společně odjíždíme vlakem do Hlinska. V Hlinsku se rozdělíme na dvě skupiny ohledně kapacity míst v autobuse. Autobusem jedeme do obce Čachnov, kde vystoupíme a poté už se vydáváme na předem připravenou trasu. Jdeme stále zasněženou krajinou, lesní přírodou po ZTZ až k dnešnímu cíli a to k prameni řeky Chrudimky. Zde jsme se ohřáli u předem připraveného ohně a zároveń si opekli špekáčky k občerstvení. Po odpočinku jsme se vydali na druhou část vycházky, kdy jsme společně prošli osadou Filipov a obecí Dědovou odkud jsme po ŽTZ došli zpět do Hlinska. Zde naše cesta končila a do odjezdu vlaku zpět bylo dost času, tak jsme ho společně využili k občerstvení v betlémské restauraci. Počasí bylo nádherné, tak se nám vycházka všem určitě líbila. Ušli jsme cca. 18 km v počtu 15 účastníků.  Lada R.

26.12.2016 Za Betlémskou hvězdou do Pohledu

V pondělí 26.prosince v půl jedné po obědě se nás vydalo 11 pěších od Ostrova přes Termesivy do Pohledu. I když cesta byla blátivá a museli jsme jít opatrně, tak jsme stihli začátek představení u kostela Sv.Ondřeje v Pohledu a poté došli ke Svaté Anně. Tam po zhlédnutí programu jsme se rozdělili a jedna část šla zpět pěšky do Brodu a druhá část šla na nádraží do Pohledu a dojela do Brodu vlakem.  Jindra R.

26.12.2016 Jeníkovský vánoční pochod třemi kraji

Odjezd z brodského nádraží byl v brzkých ranních hodinách, na zastávce Golčův Jeníkov - město se nás v 7 hodin sešlo 15 účastníků, z toho 5 z H.Brodu. Trasa začínala bahnitou terénní vložkou po ŽTZ přes Podmoky na Tisou skálu, kam jsme dorazili již za světla. Dál opět po žluté do Horek a pak po silnici přes Žleby do Ronova nad Doubravou. Byli jsme v polovině pánované trasy a v restauraci  na náměstí proběhlo předání účastnických diplomů a malé občerstvení. Pak již po jednotlivých skupinkách následoval návrat přes Kněžice, Skryje a Stupárovice zpět na místo startu a vlakem do H. Brodu. Prošli jsme územím tří krajů – Vysočina, Středočeský a Pardubický. Počasí přálo, nefoukalo a výhledy nejen na Železné Hory byly nádherné. Celkem ušlapáno 31 km. Martin H.

17.12.2016 Přes Svijany do Mnichova Hradiště

Ráno ve dvojici jsme se vydali vlakem do obce Příšovice u Turnova. Zde jsme si prohlédli roubené chaloupky, prošli se po obci a dále pokračovali k dalšímu cíli a to k pivovaru a zámku ve Svijanech.Odtud přes obec Březina nad Jizerou a Olšinu, kde jsme si dopřáli v místní restauraci občerstvení do Mnichova Hradiště. Zde jsme si prohlédli centrum města a místní zámek s přilehlým pakem. Poté jsme se vydali na nádraží a odjeli zpět domů. Délka trasy cca. 17 km. Lada R.

11.12.2016 Nedělní vycházka přes Vlkovsko

Navrženou trasu (Vlkovsko, Český Dvůr, Břevnice, Knyk) jsme prošli, našlapáno 4x 16km. Přes nepřízeň počasí byla nálada výborná, i třetí adventní neděle zapita. Mia V.

11.12.2016 Nedělní celodenní vycházka přes Devět skal

Ráno před sedmou hodinou se v počtu devíti účastníků scházíme na vl. nádraží, abychom odjeli na daný celodenní výlet. Během cesty vlakem se k nám na další zastávce přidají další dvě účastnice do celkově jedenáctičlenné skupiny. Vlakem dojedeme do Hlinska, kde máme  hodinu čas, tak se jdeme podívat do místního betléma, kde je už po ránu otevřená chaloupka se suvenýry, kde někteří neodolali a zakoupili si malou pozornost. Poté jsme se přesunuli na zastávku autobusu a odjeli do obce Herálec odkud začínala naše pěší trasa. Z Herálce jdeme po MTZ na nejvyšší vrchol Žďárských vrchů Devět skal. Po zdolání několika skalnatých kamenů jsme na vrcholu a užíváme si panoramatických výhledů do okolí. Po prohlídce následuje v přilehlém přístřešku občerstvení z vlastních zásob. Dále pokračujeme po ŽTZ a později po ČTZ do PP Lisovská skála a dále do PP Malinská skála. Poté jdeme po silnici do obce Samotín, kde si vychutnáváme výhledy a okolní krajinu s místními staveními. Ze Samotína se přesouváme přes PP Drátenickou skálu do osady Blatiny, kde se zastavujeme v místní kavárně a dopřejeme si občerstvení v podání kávy, která se zde praží. Dále už pokračujeme na autobus, kterým se postupně dostáváme opět do Hlinska a dále zpět vlakem domů. Co říci závěrem, že vycházka se nám líbila a všichni jsme byli určitě spokojeni. Ušli jsme cca. 14 km.

Lada R.

9.12.2016 Předvánoční zábavné posezení

Na posezení k uzavření cyklistické sezony 2016 se nás Na Točně sešlo 37 - nejen cyklistů ale i turistů .  Zavzpomínali jsme na prožité zážitky z cyklo výletů,  pěších tůr i dovolených, ale zároveň již se začalo plánovat  co bude příští rok a kam  bychom se chtěli podívat.

Byl to velmi vydařený večer s hudbou, tancem a přáteli. Děkuji tímto Láďovi R. a Jardovi R. za přípravu nejen tohoto večera,  ale hlavně za stále nové a nové nápady na výlety. A nám všem ostatním cyklistům i turistům přeji  v příštím roce 2017 hlavně  pevné zdraví  a hodně krásných zážitků. Iva C.

4.12.2016 Předmikulášská vycházka

Vlakem do Šlapanova nás odjelo sedm a za slunečného, i když trochu mrazivého počasí jsme po zelené turistické značce, nejprve zdolali výšlap na Vysokou a zkontrolovali přípravy blížící se lyžařské sezóny. Ve Svatém Kříži jsme se chviličku zastavili nejen u hrobu Bohuslava Reynka. Potom si připomněli zašlou slávu Lázní Petrkov a podél potoka Žabinec se zapadajícím sluncem dorazili do cíle a to bez jediného odchýlení od zelené turistické značky. Trasa 17 km. Eva D.

Sobota 3.12.2016 Zabijačka v Herálci

Místo konání "Jedová chýše "  známá  hospůdka. Z Havlíčkova Brodu přejeli tři zájemci. Celé odpoledne obohatil jeden z nich Pepa K. se svoji harmonikou a přispěl spolu s místním hráčem na kytaru k dobré náladě všech. Tradiční pochoutky z vepře a dobré pivo. Jen těch našlapaných km bylo minimum. Jinak dobrá společenská akce  a za rok naviděnou.      Jarda R.

1.12.2016 Poslední bowling v letošním roce

Prvního a zároveň posledního setkání s koulemi se zúčastnilo 9 hráčů a 3 diváci. Sportovní výkony byly standartní , pouze jeden vyčníval a to 147 bodů. V překvapivě zcela zaplněném sále vládla u stolu dobrá nálada . Než jsme se rozešli do svých domovů, tak jsme konstatovali, že by bylo dobré zopakovat to  v lednu . Jarda R.

Úterý 29.11.2016  Pěší výlet na Novoměstsko
Ráno jsem odjeli z H.Brodu vlakem do stanice Olešná , odtud na Zubří , kde je pomník posledního zastřeleného vlka . Pokračovali jsme směrem k Odranci , kde jsem se zastavili na vrcholku Metůdky  a kochali se nádherným výhledem do zasněžené krajiny. Trasa pokračovala na Studnice, Maršovice  a Nové Město na Moravě na vlak zpět domů. Byli jsem čtyři a protože se dobře šlo , ušli jsem celých 20 km za rekordní 4 hodiny . Pavel V.

Vycházka v neděli 27.11.2016 – z Okrouhlice na Vánoční strom

Na poslední nedělní listopadovou a zároveň první adventní vycházku se nás na nádraží sešel přesný tucet. V Okrouhlici se ještě jeden turista přidal a tak nás směrem k Veselému Žďáru vyrazila šťastná třináctka. Za švitoření převážně ženských hlasů jsme lesem a polní cestou za chvilku byli ve Veselém Žďáře. Tam jsme potkali paní Š., která nám řekla pár zajímavostí z historie obce. Po koňské značce jsme zakrátko před sebou uviděli Pelestrovskou hospůdku. Asi půlhodinová zastávka přišla všem vhod. A pak už kolem Dráťáku rychle na náměstí. V pohodě jsme stihli rozsvícení trochu tvarově nepovedeného vánočního stromu, a tak všechny úkoly vycházky – 11km i vánoční strom – byly  splněny.

26.11.2016  Přes Pastýřku na Cimburk.

V počtu tří a později čtyř účastníků se vydáváme vlakem přes Pardubice do Moravské Třebové. Zde pokračujeme do centra města, kde navštívíme místní infocentrum a dále se občerstvíme v místní Třebovské restauraci. Poté se vydáváme na trasu, kdy nejdříve navštívíme místní zámek s přilehlou zámeckou zahradou, dále se zastavíme u sochy Brány času, kterou si prohlédneme a po místním vybudovaném sportovišti pokračujeme na ČTZ po, které se vydáváme na rozhlednu Pastýřka, která je postavena v roce 2009 na vrchu Boršov v nadmořské výšce 515 m. Po výstupu si prohlédneme okolní panoramata a pokračujeme dále po ČTZ do údolí Peklo. Odtud se vydáváme do městečka Městečko Trnávka, které zatím jenom projdeme a vydáváme se na zříceninu hradu Cimburk, který se nachází na 420 m. vysokém vrcholu nad městem a byl vybudován ve 14 století. Po prohlídce se vracíme zpět do Městečka Trnávky, kde si dopřejeme občerstvení v místní restauraci a později se přesuneme na vl. nádraží odkud se opět stejnou cestou vracíme domů. Výlet se nám všem moc líbil, mohla být větší viditelnost do okolí, ale i, tak jsme byli spokojeni a ušli jsme cca. 16 km.  Lada R.

20.11.2016 Z Přibyslavi do Havlíčkova Brodu

Na nádraží nás bylo nakonec 13 výletníků. Hned po příjezdu do Přibyslavi jsme šli zkratkou mimo červenou turistickou značku, minuli centrum města, dvakrát přešli koleje a u Hesova našli správnou cestu. Zářezem staré trati ke kostelíku Sv. Kateřiny u Stříbrných hor, okolo historického mostu přes Borovský potok a opět po staré trati okolo klikatícího se toku Sázavy do Simtan. V Pohledu u zámku u sochy Gryfa jsme se občerstvili a posíleni pokračovali opět kousek po červené. U zaniklé tvrze Hadrburg jsme značku opustili a po levém břehu Sázavy došli do Pohledkých Dvořáků. V tomto úseku nás dojel i jeden cyklista a společně jsme kolem 17 hod dorazili zpět do Brodu. Počasí vyšlo, okolo řeky nefoukalo, ušlapáno asi 17 km.Martin H.

13.11.2016  Nedělní výšlap na Vysokou

Na nedělní sluncem ozářenou vycházku se nás sešlo šest. Šli jsme po pravém břehu Šlapánky, přes Herlify a dále po silnici do Mírovky. Na návsi u rozcestníku jsme odbočili a pokračovali po žluté tur. značce na vrchol kopce Vysoká. Na zpáteční cestě  jsme pozdravili a vyrušili z práce Jitku a Pepu a na oplátku jsme dostali po kalíšku ořechovky. Došli jsme k vypuštěnému rybníku Nádražák a kolem opravované hráze, přes louky,  ke sběrnému dvoru a tunelem pod Vysočany. Tady jsme se začali rozcházet. Na krokoměru bylo 15,5 km. Milada K.

10.11.2016 Údolím říčky Žejbro

Z Vrbatova Kostelce po modré do Chrasti u Chrudimi. Účast 4 turisté. Pavel V.

6.11.2016 Výšlap přes Hadinu

Na první výšlap letošního podzimu, přijíždí vláčkem od H.B.  tři  účastníci. Po krátké debatě a seznámení s trasou vyrážíme směr Plačkov, Rozkoš, lesopark pod Orlíkem, Dusilov, Hadina. Zde přibíráme další účastnici a po úpravě trasy jdeme na Světlici, Světlický Dvůr,  rybník Peruš a lesní cestou do Jiřic.  Zde po  15 km posedíme v pohodě a dobré zábavě  v restauraci  Sedlácký dvůr  a odtud  do  cíle  Humpolec - vlakové  nádraží, kde naše dnešní trasa končí. Dík všem  zúčastněným za krásnou neděli a  našlapaných 19 km. Zdeněk  K.

Foto zde

Sobota 24.9.2016 Z Horní Police přes Strážný vrch do Benešova nad Ploučnicí.

České středohoří je cílem naší sobotní vycházky. Na krásné svatováclavské časy Láďa naplánoval  vycházku  do Horní Police. Na zlevněnou jízdenku nás z H.Brodu odjíždí sedm. Cestou se trochu mění plán a my vystupujeme v Benešově nad Ploučnicí. Máme hodinku čas, a tak si stačíme prohlédnout dva zámky s útulným náměstíčkem. Naše cesta pak ještě kousek pokračuje vlakem do Horní Police. Po ZTZ se vydáme  po starém mostě k poutnímu  baroknímu  kostelu  Panny Marie a pokračujeme  přes Novosedlo na rozhlednu Strážný vrch. Nechci se opakovat, ale počasí Láďa plánuje jen se sluníčkem , a tak se na rozhledně můžeme kochat pohledy do překrásné krajiny Českého středohoří. Jdeme cestou necestou, obdivujeme krásně opravené vesničky, samoty a kostelíčky.  Po MTZ dojdeme přes Valkeřice na rozhlednu Kohout a po modré už sejdeme do Benešova. Tam je poslední rozhledna a vytoužená, zasloužená hospůdka. V 18 hod. opouštíme Benešov a cestou vlakem ještě vzdáváme hold krásnému hradu Bezděz.  Kdo tento kout naší vlasti navštívil, určitě mi dá za pravdu, že  stojí za to ho navštívit .Velké díky opět patří Láďovi, který nás  v bezpečí dovezl zpět. Co dodat závěrem? snad jen, že všude je  dobře , tak proč být doma. Dana P.

30.7.2016 Žebrák, Točník a Hořovice.

Ráno se scházímae na vl. nádraží v počtu 6 účastníků. Odjíždíme směr Praha, kde se k nám přidájí další členové plánovaného pochodu do celkvého počtu 11 a odjíždíme vlakem do Hořovic. Ráno se na nás sluníčko mračilo, ale po příjezdu do místa startu bylo vše usměvavé, jak sluníčko, tak účastníci pochodu. Z nádraží vycházíme směr Tlustice a přes městys Žebrák docházíme na hrad Točník, který tvoří společně s hradem Žebrák nejlépe dochované české souhradí. Z hradu Točník, který byl v tuto dobu uzavřen ohledně natáčení, ale bylo nám umožněno si v pokladně zakoupit upomínkové drobnosti jsme se vydali na hrad Žebrák odkud byly opět nezapomenutelné krásné výhledy do okolí. Po prohlídce následovalo občerstvení a poté jsme se krajinou plnou výhledů přemístili přes obec Drozdov na rozhlednu Třenickou horu. Zde jsme se museli dostat do 20 m. výšky a tedy zdolat pouhých 108 schodú. Z rozhledny jsme se přemístili do cíle pochodu a to do Hořovic, kde jsme si prohlédli centrum města a krásný místní zámek. Po prohlídce zámku a přilehlého parku jsme si dopřáli zámecké občerstvení a poté se vydali zpět na vl. nádraží. Výlet se nám všem moc líbil ke všemu samozřejmě přispělo krásné slunečné počasí a ušli jsme cca. 23 km. Lada R.

5.7.2016 Hrad Kost, Vesec a Humprecht

Na první svátek 5.7. odjíždí vlakem  z Havl.Brodu  6 turistů a ve Světlé n/Sázavou se k nám přidá dalších 5 . Cílem naší cesty je Sobotka, ale  trasa začíná v Dolním Bousově. Jako vždy Láďa naplánoval pěkné počasí a tak se po MTZ  vydáme přes  Střehom do   malebného   údolí Plakánek  a pokračujeme na hrad Kost. Krásný gotický hrad  je ukryt v  údolí  a lesích  Českého ráje. Po nezbytné prohlídce se  kousek vracíme na MTZ a naše cesta vede do kouzelné vesničky Vesec . Tato vesnička je rájem filmařů a kdo ji navštíví, tak jim dá za pravdu. My ještě  pokračujeme na lovecký zámeček Humprecht. Díky počasí byla  viditelnost z věže až na Ještěd, Bezděz a široké okolí. Do Sobotky už stačí jen seběhnout a můžeme se projít po městečku ,které je  nazýváno jižní branou do Českého ráje. Sobotka má  bohatou historickou minulost , kde je na náměstí  dům F.Šrámka a každoročně se zde pořádá jeho festival.  Toto městečko má  památkovou zónou, se zachovalou lidovou architekturou. Tady naše putování končí a my se  vracíme po krásném výletním dni  zpět do H.Brodu a  Světlé. Láďo děkujeme a zase někdy příště.  Trasa 18 km      Dana P.

2.7.2016 Prachovské skály

Počasí jako malované nás provázelo po celý den Českým rájem. Prvním cílem naší cesty a prvním stoupáním byla Brada. Následovala návštěva u Rumcajse a potom už slibované Prachovské skály. Prokličkovali jsme je zodpovědně, nevynechali žádnou vyhlídku ani Císařskou chodbu. Plni dojmů jsme poseděli a podělili se o ně s turistkami z Pecky na turistické chatě. Ještě jsme načerpali dovolenkovou atmosféru u chatového tábora Jinolice, kde naše putování končilo. Trasa: 16 km   Eva D.

24. - 25.6.2016 - 790 LET OBCE HERÁLEC

Těmto dnům předcházely dlouhé přípravy. Oslavy probíhaly ve znamení bohatého kulturního programu, včetně odhalení pamětního kamene u lípy. V tu dobu přijelo 5 cyklistů z naší party včetně dvou "místních". Pak se pokračovalo v hasičském areálu, kde se odehrávala většina připraveného programu. Moc se líbila prohlídka zámeckého parku, ale i vkusné sezení v místním parku. Celý program nenarušila ani silná dešťová přeháňka, a tak se mohlo pokračovat skoro až do rána. Jarda R.

1.5.2016 Přes tři hrady Bystřicka

Na prvomájový pěší výlet přes tři hrady Aueršperk, Zubštejn a Pyšolec se nás sešlo jedenáct. Z Bystřice nad Pernštejnem podél říčky Bystřice a po docela náročném převýšení jsme vystoupali ke zřícenině hradu Aueršperk, kde se nachází pouze torzo válcovité věže. Přes louky a lesy nás cesta zavedla k mnohem zachovalejší zřícenině hradu Zubštejn, který nám poskytl malebný pohled na Hornosvrateckou vrchovinu a široké okolí. Poslední zastavení bylo na zřícenině hradu Pyšolec, jenž se tyčí nad řekou Svratkou. Cestou jsme nezapomněli na tradiční polibek pod rozkvetlou nádherně vonící třešní a májový speciál v netradiční hospůdce ve vesničce Vír naše putování zakončilo. Trasa: 18 km   Eva D.

21.4.2016 Bezděz

Ve čtvrtek jsme se  ve třech  sešli na vlakovém nádraží a vyjeli na pěší výlet .Z žel. zastávky Bezděz jsme vystoupali se sluncem v zádech na hrad a po červené tur. značce jsme úžasnou krajinou přes osady  Žďár a Kruh došli na zámek Houska.Ve vesničkách jsme obdivovali krásné roubenky zasazené do pískovcových skal.Přes Vrátenskou horu  jsme došli do Nosálova a malým školním autobusem  pokračovali do Mšena k vlaku..Ušli jsme podle mého krokoměru 20km.
zapsala Milada

12.4.2016  Malá Skála

Na úterní turistický výlet se nás sešlo 6.Jeli jsme vlakem přes Kolín,Nymburk a Turnov do městečka na řece Jizeře Malá Skála.Příkrým stoupáním přes vyhlídku Zahrádka,Panteon po Vranovském hřebenu jsme došli k  hradu Frýdštejn.Prošli jsme Drábovskými skalami se skalním hrádkem Drábovna do vesnice Dolánky a pod Hrubým Rohozcem údolím Jizery jsme došli do Turnova k vlaku.Našlapali jsme 16km.     Milada K.

19.3.2016 Zahájení turistické sezony 2016 na Čeřínku

Slavnostní zahájení turistické sezony na Čeřínku, bylo velmi příjemné, mnoho milých setkání, úžasná country kapela, výborná gulášová polévka, a hlavně úsměvy nadšených turistů.  Na trasu směr Čertův hrádek, Křemešník, Zajíčkov nás vyrazilo celkem sedmnáct. Byť počasí nebylo až tak přívětivé, dobrá nálada a energie byla nevyčerpatelná. Čertův hrádek byl prvním menším zastavením, trošičku větším potom Křemešník. Následovalo třináct zastanení na křížové cestě, povinně nepovinné doplnění tekutin u Zázračné studánky a opodál ještě u Stříbrné studánky. Toto vše nám zpestřovalo cestu na vlak do Zajíčkova. Bylo až neuvěřitelné, že jsme ušli dvacet kilometrů. Poděkování patří organizátorům a všem odvážným, kteří se nezalekli náročného terénu a počtu kilometrů. Eva D.

6. 3. 2016 Světelsko
V neděli 6.3.  poledním vlakem přijelo 9 účastníků ,ostatní čekali ve Svělté. V celkovém počtu 14 účastníků se za slunečného počasí vydáváme po cyklostezce do Smrčné a dále po červené turistické na Stvořidla. Přírodní rezervací Stvořidla, kterou tvoří přirozený tok řeky Sázavy s balvanitým řečištěm a řadou peřejí. Na Stvořidlech se občerstvujeme  z vlastních zásob. Přecházíme řeku Sázavu, stoupáme lesem do kopce, přecházíme silnici na Ledeč a pokračujme přes Mezilesí na Modlaň. Za Mrzkovicemi scházíme na cyklostezku po ní se vracíme do Světlé. V druhé půlce cesty se počasí změnilo a začalo pršet. Po 19 km vycházce se odměňujeme v České Koruně pivem.Marcela.

5. 3. 2016 Zabijačka v Herálci

I v letošním roce nás pozval kamarád Jarda R. do Herálce na zabijačku. Vláčkem nás přijelo 12 a později ještě přijeli 2 cyklisté a 5 Jardových příbuzných. Jarda nás čekal a odvedl nás do vybudovaného areálu SDH, kde měl pro nás rezervovaná místa. Nabídka jídel bohatá a hlavně chutná. Po nakoupení zásob domů a konzumaci dobrého jídla a pití jsme asi po třech hodinách vyrazili pěšky do Lípy na vlak, někteří šli pěšky až do Havl. Brodu. Díky Jardo za pozvání a hezké sobotní odpoledne. Iva C.

25. 2. 2016 Bowling

Druhý a poslední bowling v tomto roce. Byli jsme tentokrát pouze  tři, přizvali jsme tedy jednu paní, výpravčí z H. Brodu a ta i přes účast špičkových hráčů naší skupiny vyhrála velmi přesvědčivě.Posezení se nekonalo, dva z nás spěchali na utkání pla-off  do Kotliny.

20. 2. 2016 Fibichova myslivna

V sobotu jsme přijali pozvání KČT na Ledečsko, pod vedením Ládi. Cílem cesty Fibichova myslivna u Všebořic na hranicích okresu Kutná Hora a Benešov. Nenápadná, zchátralá budova v rekonstrukci byla rodištěm nejvýznamnějšího představitele generace české hudby 19. století Zdeňka Fibicha, který se zde narodil v rodině nadlesního. Nádherné slunečné počasí, nekonečná energie  hlubokých lesů, kouzelné panoramatické výhledy a trocha hudební historie, takový byl koktejl sobotní vycházky, který omámil všech  sedmadvacet účastníků. Trasa: 16 km  Eva D.

14. 2. 2016 Cesta P. Josefa Toufara

Od 9.15 hod. jsme se postupně scházeli na vl. nádraží, abychom společně odjeli na začátek naší nedělní vycházky a to do Smrčné u Světlé n. Sáz. Během jízdy vlakem se někteří připojili v Perknově a ve Světlé. Ze Smrčné jsme se tedy vydali v počtu 15 účastníků. Předpověď počasí nám byla přána, a tak jsme si hned po startu užívali krásných a dalekých výhledů během celé trasy. Prošli jsme obec Leštinku a první zastávkou byla obec Benetice, kde jsme se zastavili a prohlédli si místní náves. Z Benetic jsme došli na rozcestí Dubice a dále do Opatovic.  Dále už naše trasa směřovala k našemu většímu cíli a to k Nezdínské studánce, která se nachází ve 560 m.n. m. a od pradávna putovali lidé pro její vodu, ochraňovanou Matkou Boží. V roce 1929 zde byla postavena kaple zasvěcena Panně Marii. Zde byla také první zastávka na občerstvení z vl. zásob. Zde se k nám ještě přidala další dvojice účastníků a tudíž nás už bylo 17. Od studánky jsme pokračovali do obce Nezdín, kde se nachází stádo daňků. Potom po málo frekventované silnici jsme přes obec Prosíčka došli do Číhoště. Zde jsme si prohlédli okolí známého místního kostela, hasičské muzeum, ale jenom zvenčí a následovala další zastávka, a to na středu ČR. Odtud už naše cesta vedla do cíle naší trasy a přes obce Kynice a Dobrnice jsme dorazili do Leštiny. Zde jsme zbylý čas do odjezdu vlaku strávili v místním hostinci k doplnění tekutin. Vycházka se nám všem moc líbila, vše také obohatilo počasí a tudiž jsme byli všichni spokojeni.  Z Leštiny jsme se vrátili zpět vlake kolem 18 hod. a ušli jsme 19 km. Lada R.

31.1. 2016 - Z Přibyslavi do Havlíčkova Brodu

Na nádraží se nás sešlo 24 a vlakem jsme dojeli na zastávku Přibyslav. Odtud jsme vyrazili po červené turistické značce, která vede převážně lesem podél řeky Sázavy. Cestou jsme se zastavili u kostelíku sv.Kateřiny ve Stříbrných Horách a pokračovali kolem lomu do Pohledu. Za Pohledem jsme se rozdělili, část pokračovala po cestě přes Termesivy a část kolem řeky a Pohledštích Dvořáků do Havl. Brodu...Celkem jsme urazili asi 15 km. Jana.

24. - 28. 1. 2016 Jizerky - Josefův Důl - běžky

Další ročník pobytu na horách se odehrál v začínající oblevě. Přesto stav stop byl dobrý, 20-50 cm sněhu, teplota od -1oC do +6oC. Jeden den propršel, přesto nás to neodradilo sklouznout se . Bylo nás 15 a najeli jsme od 10 - 100 km. Jarda R.

18. 1. 2016 Nové Město na Moravě - přidá se někdo ?

A přidal, na nástupišti čekalo 5 zdatných lyžařek. Již při pohledu z oken jsme odhadli, že podmínky budou lepší, než jsme si všichni mysleli. Po krátkém seznámení  s atmosferou Vysočina Areny jsme vyrazili na hřeben. Vyjeté stopy, azuro, bezvětří, krásný sjezd do Fryšavy ve stříbrném prašanu, trenující psí spřežení, pomalu padající sníh při čekání na vlak a nádherný západ slunce, to vše jsme zažili. Jediný problém bylo pondělí, zavírací den v hospodách, a tak došlo na vlastní zásoby. Ujeli jsme dobrých 22 km, bylo nás sedm. Jarda R.

17. 1. 2016 Z Bílku do Ždírce nad Doubravou

V neděli 17.1.2016 se nás sešlo na nádraží 16 turistů a vlakem v 10:16 jsme odjeli na Bílek. V Chotěboři se k nám přidalo 10 zdejších turistů, kteří s námi pokračovali v cestě z Bílku po červené do Sobíňova, na Nové Ransko, Staré Ransko, Krucemburk a do Ždírce n/D., kde jsme si na ranči u Jacka dopřáli malé občerstvení a potom šli na nádraží a odjeli v 15:19 h do H.B. Počasí bylo nádherné a nálada také. Délka trasy 15 km !   Pepa V.

10. 1. 2016 Vycházka z Rozsochatce do Havlíčkova Brodu

Na druhou nedělní  vycházku  s odjezdem do Rozsochatce se nás na nádraží schází 16 účastníků.  Z Rozsochatce vycházíme svižným krokem po ZTZ směr Údolí - Dolní Krupá - Chrast - Břevnice a zpět do  Havl.Brodu. Počasí sice nebylo s výhledy, ale myslím si, že to nikomu nevadilo a příjemnou procházku jsem si užili.   Celková trasa byla 12 km. Dana P.

9. 1. 2016 Přes Zvičinu a Pecku

Ve třech jsme se sobotního rána sešli na vlakovém nádraží, abychom odjeli na plánovaný pochod. Po vystoupení z vlaku jsme se vydali zasněženou krajinou kolem lázní pod Zvičinou až na nejvyšší bod pochodu na Zvičinu. Během cesty byly hezká panoramata s dalekými výhledy na Krkonoše, Kozákov, Železné hory atd. Po občerstvení v místní restauraci jsme se vydali směr Pecka, kdy během cesty jsme zhlédli Kalské údolí a kovárnu v obci Kal. Z Pecky jsme pokračovali po silnici nám dobře známou, kdy jsme zde byli na třídenním přejezdu ubytováni a tudíž si zavzpomínali. Poté už jsme došli do obce Borovnice, kde naše cesta končila. Celkem jsme ušli 17 km za krásného počasí.  Lada R.

2. 1. 2016 Slavnostní oheň na Čeřínku

První sobotu letošního roku jsme neodolali lákavé nabídce opekání špekáčků a vyrazili přeplněným vlakem do Kostelce nad Jihlavou. Překvapivá účast padesáti turistů i neturistů z Havlíčkova Brodu, výstup na Čeřínek k turistické chatě, vřelé přivítání pořadatelů manželů Svatošových, vůně opékaných špekáčků a následná cesta po modré turistické značce do Dolní Cerekve i přes mrazivé počasí, byla úžasným startem do nového roku. Trasa 15 km  Eva D.