PÉŠÍ VYCHÁZKY - 2017

31.12.2017 Silvestr na Ronovci

Opět velmi vydařená akce plná zvratů a překvapení. Na nádraží se nás sešlo 13, což vzhledem k předpovědi počasí a rannímu dešti bylo milé zjištění. Nicméně jsme nezmokli, do Brodu se nás dokonce vrátilo víc, než ráno odjelo, a poslední letošní akci jsme silvestrovsky zakončili v pivnici U Hnáta. Trasa: Rozsochatec, zřícenina hradu Ronovec, Břevnice, Havlíčkův Brod. 12 km Eva D.

30.12.2017 K prameni řeky Chrudimky

Ráno se postupně scházíme na vl. nádraží a společně odjíždíme přes Žďárec do obce Čachnov. Zde po upřesňující informaci a malém občerstvení se vydáváme na předem plánovanou trasu. Nejdříve jdeme po silnici a malebnou přírodou, kdy nejdříve dojdeme k přírodní památce U Tučkovy hájenky, kde se zároveň nachází i pramen říčky Krounky. Odtud krajem lesa pokračujeme k našemu hlavnímu cíli a to k prameni řeky Chrudimky. Při opékání uzenin jsme si dopřáli skvělého občerstvení, kdy oheň zajišťovali členové KČT odbor Hlinsko. Po dokonalém odpočinku už naše cesta vedla přes Paseky do obce Kameničky a odtud přes Hamry až do Hlinska, kdy jsme se během cesty opět setkávali s řekou Chrudimkou. V cíli naší trasy jsme ještě využili čas před odjezdem vlaku k malému odpočinku v místním betlému. Závěrem bych chtěl všem moc poděkovat za vycházkovou pohodu, trasu s námi skvěle absolvovali i děti školou povinné kteří s námi ušli skutečných 20 km a co je hlavní a to bylo opět počasí, které nás nezklamalo. Trasa 20 km. 32 účastníků.  Lada R.

26.12.2017 Jeníkovský vánoční pochod třemi kraji

V celkovém počtu 19 turistů jsme v brzkých ranních hodinách, vykročili směr Kněžice, Ronov nad Doubravou, Žleby, Horky, Bratčice a přes Tisou skálu se zpátky vrátili do Golčova Jeníkova. Našlapali jsme 32 vánočních kilometrů za krásného slunečného počasí. Eva D.

17.12.2017 Nedělní vycházka

V počtu 13 účastníků se scházíme a odjíždíme vlakem do Radňova. Odtud už naše trasa pokračuje po ZTZ krásnou přírodou krajem obce Radňov a dále cestou do Květinova, podél rybníku Abrahám do Krásné Hory. Odtud naše cesta vedla podél Perlového potoka k památníku Napoleonských válek. Dále jsme došli do obce Vasdín, zde jsme se rozdělili, kdy jedna polovina účastníků si prodloužila cestu až domů a ostatní jsme stihli dřívější vlak a do Brodu jsme se vrátili v 16 hod. Délka trasy 14 km. Lada R.

Sobota 9.12.2017 PŘEDVÁNOČNÍ  VEČÍREK

V netradičním sobotním termínu a v novém prostředí hotelu Slunce jsme se opět sešli, abychom bilancovali naši další úspěšnou sezonu. Kromě starých známých mužských obličejů potěšily některé nové dámské . Všichni si pochvalovali zdejší prostředí a tak to vypadá , že se tam po roce opět vrátíme. I přes obavy o účast se nás sešlo slušných 35 tanečnic a tanečníků.     A protože si většina z nás si už moc nepamatuje , je tady historický přehled : Vše začalo v roce 2008 U Kroupů, kdy se nás sešlo neuvěřitelných 60 ! Předtím byly dvě setkání na Pelestrově, ale v jarním termínu. Dále pak rok 2009-U Kroupů,2010-a 11, Pendolino, 2012-2014 Perknov U Palánů, 2015-Vymazlená kavárna, 2016-U topíren . Takže příští rok -10. výročí ! Bude to velké slavnostní, slibujeme a těšíme se na vaši účast. Jarda R.

3.12.2017 První adventní neděle

Z Okrouhlice přes Údolí lásky, Veselici, Perknov a okolo Drátenického rybníka s malou zastávkou v restauraci U Huberta, jsme na náměstí odstartovali nezadržitelně se blížící vánoční svátky. Bylo nás deset a kilometrů 13. Eva D.

30.11.2017 Bowling

Bowling konaný 30.11.2017 se mimořádně vydařil. Zúčastnilo se celkem 15 person. Dvě dráhy jsme obsadili po šesti hráčích, takže se na tři účastníky nedostalo.  Na dráze číslo jedna dominoval v obou hrách Ládík C. Na dráze číslo dvě pak Jindřich R. a Jarda R. Po odehraných zápasech následovala u stolu družná zábava. Příští akce tohoto druhu se bude konat koncem ledna  a to už budeme mít rok  2018.

19.11.2017 Nedělní vycházka

U Ostrova se nás sešlo sedm. Trasa: přes depo ČD, Mírová ulice, tunel, Strojírenská, loukou zadem k Nádražáku, směr Nový Svět, odbočení na ZTZ na Ovčín, Svatý Kříž, lázně Petrkov a  podél Žabince do Brodu. Celkem 15 km

12.11.2017 nedělní vycházka

Po krásném slunečním dopoledni nám odpolední nedělní vycházka z větší části propršela.Po 11km jsme došli do Pohl. Dvořáků.K našemu velkému zklamání byla oblíbená hospoda zavřená.Zúčastnilo se 11 turistů zapsala.Milada

9.11.2017 Přes hrad Okoř

Ráno se nás sešlo na nádraží jedenáct.Jeli jsme vlakem do Zákolan a odtud po červené na Okoř.Cestou jsme si prohlédli slovanské hradiště Budeč,Nový mlýn kde nás majitelka provedla nádhernou zahradou,následoval Okoř a restaurace pod hradem.Po čtrnácti km. jsme došli do vesnice Kamýk a odtud MHD do Prahy.Do H.B. jsme se vrátili v 17 hod .Za výchozí místo na hrad jsme vybrali Zákolany. Cestou jsme se zastavili na prohlídku krásné zahrady v Novém Mlýně. Paní majitelka nás provedla po více než hektarovém pozemku se spoustou soch a příjemných zákoutí. Pod hradem jsme si odpočinuli v hospůdce a pokračovali do Velkých Přílep.Autobusem a metrem jsme se dopravili zpět na hlavní nádraží Praha . Zúčastnilo se nás 11 a ušli jsme asi 17 km. Pavel.

4.11.2017 Přes Kumburk

V sobotu 4.11.2017 odjíždíme vlakem už v 5 hod.ráno na 44 ročník posledního pochodu KČT v Nové Pace. Odjíždí nás 6 a v Lázních Bělohrad se k nám přidává místní  turistka . Vedoucí mění trasu, tak po nezbytné registraci jdeme po ČTZ směr hrad   Kumburk. Sluníčko jde s námi a my si užíváme podzimní pestrou přírodu.Impozantní zřícenina gotického hradu ze 14 stol. se nachází ve výšce 642 m.n.m. Dále pokračujeme přes Žďár u Kum. do Ploužnice, kde si v malebné roubence dáváme malé občerstvení . Cesta  dále vede na vrch Tábor do výšky 678 m.n.m. s rozhlednou a kostelem. Do Lomnice nad Popelkou scházíme křížovou cestou se třinácti zastaveními. Počasí ani  příroda nás nezklamala a po 20 km se s Lomnicí loučíme a těšíme se na další vycházky.  Dana P.

21.10.2017 Přes Ralsko

V sobotu 21.10.2017 se na nádraží v Havl.Brodě schází 11 turistů ( dva přistoupí cestou)a plán naší cesty jsou Chřiby. Při odjezdu se ale trasa mění a jedeme za lepším počasím na Ralsko. S přestupem v Kolíně a v České Lípě dojedeme do stanice Velký Grunov. Naše první zastavení je v obci Noviny pod Ralskem, kde je památka ,,Průrva''. Řeka Ploučnice tu protéká skalním tunelem, je tu nádherná scenérie. Dále pokračujeme po ČTZ na hrad Ralsko. Čeká nás převýšení 430 m,a tak stoupáme do kopce  cestou - necestou na vyhlídku, která se nachází v Sedle pod Ralskem. Mlha se zvedá a dole pod námi vidíme městečko Mimoň. Z mraků se vynořuje   hrad Bezděz. Čeká nás ještě 100m na vrchol ke hradu. Vysílení cestou si dáváme oběd a v dobré náladě pokračujeme k přírodní památce Vranovské  skály. Jsou to pískovcové skály s reliktním borem. Shlížíme s Juliiny vyhlídky na Mimoň a na stáda krav,ovcí a koní. Se sluníčkem po ČTZ pokračujeme dále krásnou alejí do Mimoně. Zastavíme se u kostela  na skále, ve které jsou vytesány jeskyně. Pak už naše trasa vede k nádraží a vracíme se domů. Barevnou podzimní vycházkou jsme ušli 17 km a těšíme se na další.  Dana P.

7.10.2017 Beskydský Mont Blanc

V počtu 6 účastníků jsme se zůčastnili společně s turisty Moravskoslezské oblasti slavnostní zakončení 25.ročníku Beskydského Mont Blancu. Ráno jsme odjeli vlakem do Brna, odkud jsme jeli náhradní autobusovou dopravou přes Vyškov do Kojetína, odkud už jsme dále cestu absolvovali jenom vlakem. Během cesty jsme si si až do cíle vlaku užívali krásné panoramatické výhledy na Hostýn, rozhlednu na Kelčském Javorníku a na Velkém Javorníku, která se nachází nad skokanskými můstky ve Frenštátu pod Radhoštěm. Z cíle vlaku jsme šli danou cestou po ČTZ z Dobratic pod Prašivou na rozhlednu Malá Prašivá.  Zde byla kulturní akce s prodejem upomínkových předmětů u stánku KČT. Po prohlídce rozhledny a místního kostela jsme se v chatě KČT občerstvili a vydali se na druhou část naší trasy. Z Malé Prašivé jsme pokračovali po ŽTZ do obce Komorní Lhotka a odtud po silnici do obce Hnojník. Odtud jsme se vlakem přesunuli do Českého Těšína, kde jsme měli dosti času na částečnou prohlídku, kdy jsme po mostě přes řeku Olši přešli do Polského Těšína kde jsme si udělali opět malou prohlídku a podél řeky jsme se přesunuli k dalšímu mostu a vrátili se zpět do centra a poté na vl. nádraží. Počasí bylo krásné s dalekými výhledy na Ostravsko, Těrlickou a Žermanickou vodní nádrž, v pozadí Jeseníky atd. Během cesty na rozhlednu a zpět jsme potkávali další účastníky pochodu a vycházek. Zpět jsme se vrátili opět večerním vlakem domů. Celková délka trasy byla 17 km.  Lada R.

Foto zde

23.9.2017. Vycházka s Láďou za sluníčkem na zámek Kozel.

Na sobotu ke dni železnice naplánoval Láďa vycházku  na Chřiby.Sraz byl brzy ráno na nádraží a přišlo 15 příznivců turistiky. Hned na úvod pro nás měl Láďa velké překvapení .Nepojede se na Chřiby, ale za sluníčkem na opačnou stranu. Nasedáme tedy v 6 hod.do vlaku směr Praha, kde přestoupíme na Plzeň a pak ještě tři zastávky do stanice Šťáhlavy. Čeká tu na nás krásné počasí, tak náš vedoucí natáhne šortky a krásnou alejí  po MTZ vyrážíme na zámek Kozel.Cestou  ještě odbočíme a přes mostek řeky Úslavy dojdeme ke staré roubence.Dále pak pokračujeme až k loveckému zámečku Kozel. Krásný zámek s parkem stojí za prohlídku a my máme času dost. Jedna skupinka jde na prohlídku zámku a druhá do zahrad. Posedíme v místní cukrárně a dále po ZTZ  jdeme okolo hájenky  na Potoky. Procházíme přírodním  parkem, sbíráme houby a míříme na  rozhlednu na Kotli ,která je 575m.n.m. Za slunečného počasí se z výšky 28 m. díváme na Šumavu, Brdy i Radyni. Čas nás nehoní , a tak si vychutnáváme posezení na sluníčku se svačinkou.Naše cesta vede po MTZ do Rokycan. Prohlédneme si náměstí a po 20 km  v malé hospůdce hodnotíme dnešní výlet..Co říci závěrem abych se neopakovala. Láďo, opět jsi nezklamal a moc děkujeme na pohodový slunečný výlet.... tak zase příště....                  Dana P.

Foto zde

9.4.2017 Pochod na Trnavské koniklece

V počtu 6 turistů jsme se vydali podpořit odbor KČT v Trnavě u Třebíče, kde jsme se stali účastníky tradičního pochodu přes PP Kobylinec na Trnavské koniklece. Nejdříve jsme dojeli vlakem do Velkého Meziříčí a poté, abychom vyplnili čas došli do obce Oslavice, odkud jsme popojeli vlakem do obce Rudíkov. Zde jsme si prohlédli místní sportovní a kulturní zařízení včetně místní rozhlednové vyhlídky. Dále jsme došli do obce Trnava, kde jsme se zaregistrovali, občerstvili a vydali se do PP Kobylinec, kde jsme si prohlédli spoustu konikleců. Dále už naše cesta vedla do cíle naší trasy to do obce Budišov, kde jsme se občerstvili v místní restauraci a vyplnili čas do odjezdu vlaku. Vycházka se nám moc líbila a ke všemu přispělo krásné a slunečné počasí. Celkem jsme nachodili 18 km.  Lada R.

Foto zde

Sobota 1.4.2017 Vepřové hody v Herálci.

Letošní hody se odehráli v rámci jarního teplého počasí, i když dosti větrného . Nakonec se nás zde sešlo 14 pěších i cyklistů. Z bohaté nabídky pochoutek bylo ochutnáno prakticky vše , každý si pak odnesl chutnou "vejslužku " . A na podzim se sejdeme opět ...jarda R

12.3.2017 Přes Fialník

V počtu 11 turistů jsme vyjeli malým, červeným vláčkem na nedělní výlet. Během cesty jsme oslavili jedny kulaté narozeniny a z železniční zastávky Vlastějovice vyrazili na pochod. Cesta vedla kolem hájenky po úpatí kopce Fialník a zastavili jsme se až u kostela Svatého Jiří s románskou zvonicí v Pertolticích. U Kyselova mlýna jsme na kládách lehce poobědvali. Přešli jsme na zelenou turistickou značku a po loukách, přes Ostrožský potok a lesní cestě jsme došli na silnici. Ta nás dovedla přes vesnici Dolní Pohleď do Zruče nad Sázavou. Zde jsme poseděli hodinu v hospodě a kladně zhodnotili dnešní výlet. Našlapali jsme 12 km.  Zapsala Ivana F.

9.3.2017 Bowling

Poslední BOWLING před cyklistickou sezonou lze hodnotit jako velmi zdařilý. Sešlo se nás ve finále jedenáct hráčů a dva diváci. Po skončení klání jsme poseděli při vínečku a pivečku a někteří  si pochutnali na pizze. Letošní sezonu lze hodnotit velmi kladně, protože o proti minulému období , se nám vždy podařilo obsadit  obě rezervované dráhy. takže v listopadu budeme pokračovat. Vašek D.

5.3.2017 nedělní vycházka Dvorce - Jihlava

Na výlet nás z Brodu vyjelo jen 5, ale cestou jsme přibrali ještě 2 účastníky a ve Dvorcích  Aleše s kolem, který nás doprovodil do Rantířova.Cesta vedla po červené tur. značce chatovou oblastí, při řece Jihlavě, přes Pekelný mlýn a žst. Rantířov.Zastavili jsme se na vyhlídce Zaječí skok a kolem továrny Motorpal pokračovali až na cyklostezku,.kde jsme chvilku poseděli  v restauraci Starka. Přes krásný sportovní areál jsme došli do žst Jihlava- město k vlaku.Ušli jsme 13 km. Milada K.

26.2.2017 Nedělní vycházka ze Světlé nad Sázavou

Do Světlé jsme přijeli rychlíkem v 12.15 hod.a v počtu 12ti jsme se vydali na pochod.Přešli jsme Sázavu a po levém břehu jsme došli na žel.zastávku Dobrá a pokračovali přes Okrouhlici,Klanečnou,Veselici k Perknovu.Po již oschlých  loukách jsme se bez problémů dostali až na brodskou cyklostezku .Našlapali jsme asi 16 km. Milada K.

12.2.2017 Nedělní vycházka za sv. Valentýnem

Scházíme se společně na vl. nádraží, jak cyklisté, tak pěší turisté a celou nedělní vycházku absolvujeme společně v počtu 26 účastníků.  V Rantířově jsme přivítáni organizátory pochodu a po krátké přednášce se vydáváme na Valentýnskou trasu, kdy jdeme přes obec Výskytná až ke kapli sv. Antonína. Zde se občerstvujeme z vlastních zásob a poté se vracíme zpět do Rantířova na vlak, kdy, ale se ještě zastavujeme v místní restauraci na občerstvení, abychom vyplnili čas do odjezdu vlaku zpět. Celkem jsme ušli cca. 10 km. Lada R.

5.2.2017 Přes Zkamenělou řeku a Kobylu

Před odjezdem vlaku se na nádraží scházíme v počtu 6 pěšáků a odjedeme do Chotěboře. Z nádraží jdeme do centra města a protože je v terénu mokrý sníh, tak volíme nejdříve trasu po už nezasněžené silnici s krásnými výhledy na hřeben Železných hor do obce Klouzovy. Zde se stáčíme projdeme obcí  už po zasněžené silnici do místa, kde se napojíme na MTZ a dopřejeme si z vlastních zásob občerstvení. Poté jdeme zasněženou lesní přírodou ke zkamenělé řece, kde vidíme jenom bílé kameny. Zde se k nám připojuje další účastnice naší vycházky i se svým čtyřnohým přítelem a další část trasy absolvujeme už v počtu osmi, kdy nejdříve projdeme osadou Tři Dvory a poté se boříme sněhem ke skále, kde se říká Na Kobyle. Odtud jdeme do Uhelné Příbrami, kde si, ale nejdříve prohlédneme místní sportoviště a poté kolem místního kostela se dostaneme na nejkrásnější část dnešní vycházky a to na Strážný vrch odkud jsou nezapomenutelné panoramatické výhledy do okolí za přispění zapadajícího sluníčka. Dále jsme došli do obce Borek, kde už byl cíl naší cesty. Poté už autobusem a vlakem se dopravili zpět domů. Celkem jsme ušli 18 km.  Lada R.

2.2.2017 První bowling

Hodnotím kladně. V průběhu hry jsme se dostali na počet osmi hráčů, takže jsme obě dráhy obsadili. Dostavil se i jeden divák. Před zahajením cyklistické sezony se tedy ještě jednou v březnu ve FABRICE sejdeme. Vašek D.

29.1.2017 Z Brodu do Brodu

I přes ideální lyžařské počasí se nás na náměstí sešlo sedm a chlapi byli tentokrát v převaze. Po zelené turistické značce jsme došli na Rozňák a po modré turistické značce se přes Pelestrovské lesy, okolo Drátoveckého rybníka vrátili zpátky do Havlíčkova Brodu. Cestou jsme zodpovědně přeskakovali běžkařské stopy, dle návodu a hladově hltali krásu zasněžené zimní krajiny, zalité sluncem.  Trasa 15 km. Eva D.

28.1.2017 Humpolecký okruh na běžkách

V hale vlakového nádraží jsme se sešli ve čtyřech a odjeli jsme do Plačkova. Z Plačkova jsme pokračovali na běžkách po upravených běžeckých stopách, které byly na pláních místy zafoukané, ale i, tak se dobře jelo. První naše zastávka byla u obce Krasoňov a dále do  Starých Bříšť, kde na nás čekalo milé překvapení v podobě vesnické zabíjačky a zároveň jsme byli i pohoštěni. Potá už naše trasa směřovala do osady Lipovky a dále do Humpolce. Délka trasy 16 km. Lada R.

22.1.2017 Malý Mlýnek

Ze Světelského nádraží se vydáváme v počtu 10 účastníku na 12 km dlouhou trasu za slunečného počasí zasněženou krajinou. Jdeme po cyklostezce, přes Mariadol, po žluté turistické značce na Malý Mlýnek. Usedlost na Pstružném potoce pod vsí Kochánov, kde stával mlýn. Po malé zastávce pokračujeme lesní cestou  nad obec Lipničku, dále po silnici do Světlé. Nedělní vycházku zakončujeme příjemným posezením a občerstvením v restauraci  Na  hradbách. Marcela M.

10.1.2017 Lyžařské Herálecko

A tak nás bylo  p ě t  (vlastně šest) ...Z heráleckého nádraží jsme se vydali čerstvou stopou kolem hřiště k místnímu vodojemu a dále po hrázi Kamenického rybníka (přírodní památka) po loukách a lesních cestách k "myší" díře. Tady se rozhodlo, že se půjde na polévku do nedalekého motorestu . Pokračovali jsme přes Westernové městečko stejnou stopou , ale proti čerstvému větru zpět do Herálce. A protože jsme měli časovou rezervu do odjezdu vlaku , tak jsem pozval všechny lyžaře do naší vytopené chaloupky na dobrý čaj. Sněhové podmínky byly po letech velmi dobré, 10-40 cm sněhu, -6-8oC , oblačno, čerstvý jihovýchodní vítr , který nám ale zafoukával pracně vyjeté stopy. Přesto jsme si užili např. pár pěkných sjezdíků. Najeli jsme 20 km . jarda R.