CYKLOVYJÍŽĎKY - 2021

21.10.2021 – Pelestrov

Od Ostrova vyjeli 3 cyklisté-veteráni, kteří se nezalekli větru.  Takže aby nás neohrozily padlé stromy, tak jsme jeli přes Perknov na Veselý Žďár, kde už v lese díky kůrovci žádné stromy nejsou a dojeli na Pelestrov. Tam jsme ještě za sluníčka využili venkovní posezení a zpátky do Brodu jsme se vraceli už přímou cestou přes Perknov. Ujeli jsme 12 km. Jindra R.

Čtvrteční vyjížďka 7.10.21

Od rozcestníku odjeli čtyři cyklisti směr Šmolovy, Lípa, Dobrohostov přes Pejchalův mlýn Koječín, Urlichův mlýn Bezděkov Havl. Brod. Ujeli jsme do setmění 31km. Milan B.

Čtvrteční vyjížďka. 30.9.2021

Na startu se nás sešlo sedm cyklistů. Počasí bylo slunečné i když už trošinku chladnější. Vyjeli jsme směr Břevnice, Kojetín, Dolní + Horní Krupá, Knyk se sjezdem okolo Zádušního rybníka do Havlíčkova Brodu kde jsme se podívali na nově vybudované skate-parkové  hřiště. Užili jsme si hezkých dalekých výhledů. Ujeli jsme skromných 25km. s úsměvem ve tváři. Milan B.

Foto zde

23.9.2021. Čtvrteční vyjížďka za sluníčkem.

Za krásného a slunečného počasí v počtu 9 účastníků jsme jeli na panoramatické výhledy za sluníčkem. Během cesty jsme projeli Nový Svět, Čistou a přes Okrouhličku a Lípu, kde jsme se občerstvili jsme pokračovali zpět do Brodu. Za slunečného počasí s dalekými výhledy jsme najeli krásných, ale dostačujících 25 km. Lada R.

16.9.2021. Čtvrteční vyjížďka

Ve čtvrtek 16.9. se na startu sešlo 5 cyklistů. Z důvodů špatné předpovědi počasí jsme se rozhodli pro kratší okruh v okolí Brodu. Vyjeli jsme po cyklostezce do Termesiv a pokračovali do Pohledu. Krátce jsme se zastavili u studánky u Svaté Anny a pokračovali přes Krátkou Ves, Jilemník, Ždírec a Břevnici do Brodu. Dobrý pocit z ujetých 25 km nezkazila ani krátká přeháňka. Radka M.

9.9.2021 – Na pouť do Polné

Od Ostrova nás vyjelo 9 cyklistů. Jako každý rok jsme druhý čtvrtek v září navštívili pouť v Polné. Jeli jsme nejkratší cestou přes Vysokou, Šlapanov a Věžnici se zastávkou u mostu sv.Lutriána. Na náměstí jsme si prohlédli všechny atrakce, které už tam byly postavené, vyfotili se u cukrárny a vydali se na zpáteční cestu zase do Šlapanova, ale odtud jsme jeli do Kněžské a přes Bartoušov do Brodu. Ujeli jsme za slunečného i když větrného počasí 44 km. Jindra R.

Čtvrteční vyjížďka. 2.9.2020 – Trampský Širák.

Od Ostrova nás vyjelo 10 cyklistů. Tentokrát jsme se vydali přes Poděbaby, Hurtovu Lhotu a Radňov do Herálce. Tam jsme odbočili na Skorkov a dojeli do Větrného Jeníkova. Pak jsme pokračovali k Černému Rybníku. Plánovaná cesta „Včelí stezka Smrčná“ nebyla průjezdná kvůli těžbě a tak do Smrčné jsme po přejetí hráze jeli po cyklostezce 5215 přes Vilémovské Chaloupky. Ze Smrčné jsme jeli na Štoky. Před Štokami jsme odbočili a dojeli k Hanesovu mlýnu. Zhodnotili jsme přípravy na Trampský širák, tradičně se vyfotili a pokračovali polní cestou na Štoky. Zpátky jsme se vraceli nejkratší cestou přes Studénku, Okrouhličku, Lípu a Šmolovy a se zapadajícím sluncem nad orlovskými lesy a Lipnicí jsme dojeli ještě za světla do Brodu. Ještě jme provedli vyhodnocení na fotbalovém hřišti za účasti všech deseti cyklistů !  Ujeli jsme za ideálního počasí pro cyklisty pohodových 48 km. Jindra R.

26.8.2021. Čtvrteční vyjížďka

Sešli jsme se na startu jen dva cyklisti za nestálého počasí. Vyjeli jsme směr Veselý Žďár. Na Pelestrově jsme si dali zastávku s občerstvením a pokračovali jsme na Rozňák, Knyk a podél kaskády rybníků směr Havl. Brod. Nezmokli jsme a ujeli 22km. Milan.

Foto. Poslední fotka v albu z předešlého čtvrtka 19.8.
19.8.2021.Čtvrteční vyjížďka.

Z Brodu nás vyjelo devět cyklistů směrem Průmyslovou ulicí na Vysokou, Šlapanov, Štoky kde jsme se občerstvili dobrou zmrzlinou a od Drahušky Valašským doma dělaným Frgálem. Prostě kouzelnice. Také jsme přivítali novou cyklistku která s námi bude jezdit pravidelně. Pokračovali jsme vzhůru do kopečku pro radost aby se nám všem roztáhli hrudní košíčky. Směr Petrovce, Kosovy a nad Úsobím u kostelíku Andělů Strážných nás překvapil Jiří když vyndal dron který nám předvedl a udělal pár fotek z ptačí perspektivy. Děkujeme. Pokračovali jsme směr Lípa kde bylo na hřišti osvěžení a doplnění tekutin. Do Havl. Brodu jsme přijeli po ujetí radostných 46km.   Milan B.

Foto zde

12.8.2021. Čtvrteční vyjížďka na Pelhřimák.

Pravidelné vyjížďky se zúčastnilo 7 cyklistů. Naše cesta vedla přes Hurtovu Lhotu, Krásnou Horu Bratroňov na občerstvení u rybníku Pelhřimáku. Zpáteční cesta vedla přes Kojkovičky a Bezděkov. Za příjemného počasí jsme ujeli 30 km. Radka M.

Foto zde.

Čtvrteční vyjížďka 29.7.21

Od Ostrova nás vyjelo osm cyklistů směr Plačkovský rybník Pařezák na koupání. Přes Hurtovu Lhotu, Květinov, Herálec. Zde se připojil Jarda R. V Plačkově se někdo šel koupat a ostatní se posadili na občerstvení. Moc dobrý nakládaný hermelín. Také Drahuška vyndala ze své cyklo tašky  senzační, dobrý, bezkonkurenční svatební buchtičky které pro nás upekla. Děkujeme. Zpáteční cestou jsme doprovodili Jardu a přes Skorkov, Úsobí, Lípu do H. Brodu. Počasí krásné a s dobrou náladou jsme se vrátili domů. Ujeli jsme 48 km.  Milan B.

22.7.2021 – Čtvrteční vyjížďka do Přibyslavi na zmrzlinu

U Ostrova se nás sešlo 7 cyklistů, po dohodě jsme se vydali přes Dlouhou Ves do Přibyslavi na zmrzlinu, po krátkém občerstvení jsme pokračovali do Malé Losenice a přes Modlíkov, Žižkovo Pole a  Krátkou Ves do Pohledských Dvořáků, kde bylo závěrečné posezení a zhodnocení výletu. Za krásného letního počasí, s dobrou náladou a moc pěkných silničkách jsem ujeli 50 km. Iva C.

15.7.2021 čtvrteční cyklo vyjížďka

Vyjeli jsme v pěti na Lučici, Malčín, přes Služátky, Josefodol a zastavili jsme se na náměstí ve Světlé. V Mariadole jsme nedokázali minout otevřený  kiosek a posilněni jsme pokračovali na Dolní Město. U Závidkovic jsme přibrali Pepu K. a přes Okrouhlici dojeli do Brodu. Ujeli jsme 50 km. Milada.

Foto zde
27.6.2021 KEBĆOVA  JÍZDA -9. ročník.

Sraz na tuto akci byl u restaurace Lipka ve Šmolovech. Odtud opravdu do Dolíku a po vrstevnici k Petrkovu, kde opět pokračoval samosběr jahod , letmo zámek v Petrkově, kde probíhají viditelné změny. U hrobu Jardy Kerbra jsme tentokrát byli pouze čtyři.Také jsme se zastavili u sousoší Járy Cimermanna ve Svatém Kříži. Ostatní cyklisté  z Okrouhlicka jeli jinou trasu a to přes Věž , kde neodmítli vyhlášenou zmzlinu . A pak už jenom přes Skálu do kopce k hospůdce v Leštině . Tam jsme si dopřáli výborného guláše i pití v příjemném prostředí s péčí majitelů Milana a Vendulky Křepínských. Ideální teplé počasí, bylo nás 10 včetně jednoho dítěte a ujeli jsme cca 40 km. Doufám, že se v příštím roce při jubilejním desátém ročníku sejdeme ve větším počtu. Jarda R

24.6.2021 – Petrkov

Od Ostrova nás tentokrát vyjelo 10 cyklistů. Protože naše cyklovyjížďky nejsou jen o ujetých kilometrech, ale také o případné návštěvě kulturních a společenských akcí, tak jsme zamířili do Petrkova. Že tam dnes pořádá program na zámku nový majitel Památník národního písemnictví jsme se dozvěděli během dne z vysílání radia Vysočina. Takže jsme měli příležitost podívat se do budovy zámku s výstavou grafik a fotografií Bohuslava Reynka, synů Daniela a Jiřího a také si prohlédnout část zahrady s kamennou lavičkou a altánem (trucovnou). Potom jsme jeli do Lípy. Po krátké zastávce na zmrzlinu jsme vzhledem k vývoji počasí (blížící se bouřka a déšť) pokračovali na Šmolovy a před Brodem odbočili z cyklostezky na letiště ke koupališti. Po osvěžení v koupališti jsme dojeli do Brodu s prvními kapkami deště a bouřkou nad hlavou a ujeli jsme 25 km. Jindra R.

17.6.2021 – Koupaliště v České Bělé

Od Ostrova nás vyjelo 14 cyklistů. Přes Břevnici s odbočkou ke Stříbrné studánce a přes Kojetín jsme dojeli do České Bělé. Po krátké zastávce na zmrzlinu jsme pokračovali ke koupališti. Po osvěžení v dobře udržovaném koupališti jsme projeli Českou Bělou a odbočili k Šibeničnímu vrch s kapličkou a leteckým majákem, kde jsme se vyfotili a pokochali pěknými výhledy. Zpátky jsme se vraceli přes Krátkou Ves s malým zdržením při opravě defektu zadního kola , Jilemník, Kyjov a Dvorce a po další krátké zastávce v Pohledštích Dvořácích jsme dojeli do Brodu. Ujeli jsme za krásného letního počasí 33 km. Jindra R.

6.6.2021. Botanická vycházka pro pěší i cyklisty.

V neděli se nás sešlo 8 cyklistů, za hezkého počasí jsme dojeli do Horní Krupé k „Chaloupkám“, kde ve 13 hodin začala komentovaná prohlídka zahrady. Paní vedoucí nás uvítala, zájemcům uvařila dobrou kávu a začala zajímavě povídat o bylinkách, zelenině, rostlinách, ukazovala nám různá místa označená tabulkami – např. Bylinkový kopeček, Suchá zídka, Hadník, Hmyzí domeček, Motýlí hotel, Žížalovník, Vrbová stavba a mnoho dalších. Prochodili jsme celou zahradu a vstřebávali zajímavé informace. Poté už v počtu 12ti cyklistů jsme se zajeli podívat ke kostelu v H. Krupé na vzácnou orchidej - vstavač májový. Pak už jsme pokračovali do Vlkovska, kde se nám a spoustě dalších zvídavých lidiček od 14.30 věnovali botanici a zooložka z ČSOP Chotěboř. Procházeli jsme loukou kolem tůněk a dozvěděli jsme se, jak se která květina, tráva, vodní rostlina a příležitostně chycený hmyz nazývá. Bylo to poučné a milé setkání, které jsme zakončili ve čtyřech v Kafé Brod na točeném pivku, protože byl fakt hic. Najeli jsme asi 20 km a bylo to hezky strávené nedělní odpoledne. Zapsala Eva F.

3.6.2021. Čtvrteční vyjížďka k Ádovi
V počtu 13 cyklistek a cyklistů jsme se vydali nejdříve po CT 19 směr Poděbaby a dále přes K. Horu a Bratroňov na občerstvení a posezení v krásném prostředí za slunečného počasí. Zpět jsme pokračovali přes Bezděkov k rybníku Abrahám a přes Květinov a Lípu jsme dojeli zpět do Brodu. Během trasy krásné a daleké výhledy. Celkem jsme najeli 30 km. Lada R.

CHKO Broumovsko na kolech  28 až 30.5.2021

V počtu 15 cyklistů jsme vystoupili z vlaku v Malých Svatoňovicích, po vlastní ose přijeli 2 kamarádi z Hradce Králové, a po přepršce jsme vyjeli na náměstí k  Muzeu bratří Čapků (rodnému domu Karla Čapka) a jejich sousoší, a k barokní studniční kapli, která ukrývá silný pramen léčivé vody. Dál jsme pokračovali přes Jívku k Adršpachu, kde jsme obdivovali masívy Adršpašských a Teplických skal, později, když jsme zase vyšlapali na vrchol, se nám otevřely pohledy na  nedaleký Ostaš i vzdálené polské hřebeny. Po večeři ve Žďáru nad Metují jsme dorazili do penzionu v Pěkově – Selský dvůr. V sobotu jsme hned po ránu vystoupali k poutní barokní kapli Hvězda, od níž byly zase nádherné výhledy na Broumovsko,  a nedaleko stojí  turistická chata Hvězda. Přes Polici nad Metují jsme pokračovali k polským hranicím. Přes Karlow, kolem Radkowských Skal (2x jsme překonali převýšení asi 300 m) a přes Radkow jsme se vrálili do Čech. V Broumově jsme si prohlédli dřevěný hřbitovní kostelík ze 13. století, benediktinský klášter a občerstvili se v klášterní kavárně.  Kolem stolové hory Ostaš jsme se vrátili na ubytování. Zde jsme měli po oba večery k dispozici společenskou místnost s vybaveným barem, roli barmana se ujal Jindřich a tohoto úkolu se zhostil ke spokojenosti nás všech. V neděli jsme navštívili v Hronově rodný domek Aloise Jiráska, v přilehlém parku je Jiráskova bronzová socha, ochutnali jsme léčivé minerální prameny a na náměstí si vyfotili Jiráskovo divadlo. Cestou jsme se zastavili na rozhledně Na signálu, v jejímž dosahu stojí pěchotní bunkry. Z rozhledny byly kolem dokola výhledy na Jestřebí hory, Broumovské stěny, Orlické hory i Krkonoše. Dojeli jsme do Náchoda, cíle naší cesty, kde se na návrší tyčí renesanční zámek přestavěný z původně gotického hradu. Celkem jsme najeli přes 160 km, zažili přeháňky, ale také nádherné výhledy. Velký dík patří Láďovi, který celý výlet naplánoval a Jardovi, který zajistil ubytování. Jana.

27.5.2021 16.00 hod. Cyklo přes Vepřovou

Vyjížďky jsme se zúčastnili dva. V Bartoušově jsme odbočili na Pohled a Simtany. Po opravované silnici jsme dojeli do Stříbrných Hor a pokračovali na Přibyslav do Vepřové. Sjeli jsme do Velké Losenice,  najeli na cyklostezku, projeli pod přibyslavským zámkem a přes Dvorek a Dolní Ves dojeli domů. Za hezkého počasí jsme pohodově ujeli 56 km. Milada

ČT 20.5 - 16:00 hod. Lípa

Od Ostrova nás na první letošní vyjížďku vyjelo 8 cyklistů. Jeli jsme přes Dolík a Petrkov do Lípy. Tam jsme se zastavili na zmrzlinu a poté dojeli k Ločarovu kámenu nad Lípou, kde jsme se pokochali krásnými rozhledy po naší Vysočině. Zpátky do Brodu jsme se vraceli už přímo přes Lípu a Šmolovy. Ujeli jsme za chladného a větrného počasí 21 km. Jindra R.

ČT 20.5. - 16:30 hod. přes Pohled
V počtu 3 účastníků jsme první letošní vyjížďku zahájili obvyklou trasu přes Termesivy, Pohled a Ždírec zpět do Brodu. najeli jsme 20 km. Lada R.