Pěší vycházky - 2019

31.12.2019 Tradiční silvestrovská vycházka na Ronovec

Z vlaku v Rozsochatci nás vystoupilo 26 a po zelené turistické značce jsme se vydali do Jahodova. Přes Pouch následovala cesta pohádkovým lesem až do Žlabu, kde jsme se napojili na žlutou turistickou značku, která nás dovedla na Ronovec. Letos nás na Ronovci čekalo milé překvapení, zorganizované dvojicí, jež se nenápadně odpojila a připravila silvestrovský oheň. Taktéž zde byli všichni přítomní ocenění zlatou medailí za úspěšné zvládnutí právě končícího roku a s velkou radostí jsme společně připili na rok nadcházející. V závěru jsme nezapomněli obejmout nejmohutnější smrk a přes Kyjov se vraceli do svých domovů. Ještě jednou přeji všem, kteří tyto řádky čtou, mnoho štěstí, zdraví, spokojenosti a mnoho společných kilometrů pěšky i na kole v roce 2020. Trasa 16 km. Eva D.

30.12.2019 Silvestr na Chrudimce
27 účastníků pochodu odjelo vlakem z Havlíčkova Brodu do Hlinska a dále pokračovalo autobusem ve směru Polička do zastávky Oldříš. Od zastávky jsme vyšli neznačenou polní a lesní cestou okolo samoty Fortna po úbočí Kořenného kopce a napojili se na zelenou turistickou značku, která nás zavedla k prameni Chrudimky. Po odpočinku a občerstvení jsme po zelené značce pokračovali do obce Filipov. Na cestě po žluté značce do Dědové nás provázelo jasné a slunečné počasí umožňující daleké výhledy na zasněžené vrcholky Jeseníků, Orlických hor a Krkonoš. ŽTZ nás zavedla přes les a rozcestí u ratajských rybníků zpět do Hlinska. Poslední tečkou za vydařenou vycházkou bylo krátké zastavení mezi chaloupkami hlineckého Betléma. Naše 18 km dlouhé putování jsme zakončili na nádraží v Hlinsku.  Radka M.

29.12.2019 Do Petrkova k betlému
Od ŽST Petrkov nás vyšlo 6. V Petrkově jsme se zastavili u památné vykotlané lípy a u kouzelného slaměného betlému, který je umístěn na stráňce pod kapličkou. Po ZTZ jsme při potoku Žabinec došli po 7 km v 15 hodin do Brodu. Milada K.

26.12.2019 Jeníkovský pochod třemi kraji
V počtu 8 účastníků jsme se zúčastnili tradičního pochodu třemi kraji, který každoročně pořádá KČT Golčův Jeníkov. Po přijemném přivítání na vl. nádraží, kdy nejdříve čekáme na poslední přijíždějící vlak a poté se společně vydáváme na trasu. Z místa startu jdeme přes obce Sirákovice, Zvěstovice a dále přes Ronov n. D. do Žlebů, kde je zastávka na předání pamětních listů. Ze Žlebů cesta pokračuje přes Horky a Tisou skálu zpět do G. Jeníkova. Lada R.

22.12.2019  Z Herálce do Radňova

Na vycházku v poslední adventní neděli se nás v Herálci sešlo 5. Po modré TZ jsme prošli Koječín a Radňov. Odtud  jsme se ze žel.zastávky po ujítých 9 km vrátili vlakem domů  Milada K.

Neděle 15.12.2019  Opékání buřtů

Vycházky v třetí adventní neděli se zúčastnilo 12 lidí. Z žst. Radňov jsme po modré tur.značce došli podél  Usobského potoka a kolem kamene s čertovým kopytem k Svaté Anně.Tam už na nás čekal Milan B.s rozdělaným ohýnkem, na kterém jsme si mohli hned opékat špekáčky. Ochutnali jsme jeho dobrý svařák a ostatní donesené destiláty. Z krásné, sluneční, 7 km  vycházky jsme se do Brodu vrátili vláčkem. Milada K.

7.12.2019. Cyklozábava

Sobotní cyklozábava, kteří se jí zůčasnili se všem určitě líbila, kdy jsme společně prožili krásné chvíle celého večera. Mohlo se nás sejít více, kdy nebyla až, tak veliká účast. Fotky jsou zaslány k účastníkům zábavy osobně. Lada R.

Hodnocení BOWLINGU 21.11.2019

Postupně se nás sešlo celkem dvanáct. Hrajících nás však bylo jen pět, takže jsme obsadili jenom jednu dráhu. Jako obvykle se ve hře dařilo Ladíkovi C. Poprvé mezi nás přišel i  Milan B a ve hře si nepočínal špatně.Po odehrání 2. kol následovala při pivečku družná zábava. Příště se sejdeme v lednu roku 2020.  Vašek D

Neděle 10.11.2019  Na Duškův kopec

Od Ostrova jsme vyšli 3 proti proudu Sázavy,  přes louky, pole a kůrovcem zničené lesy. Vystoupali jsme do zeleného ráje, kterému se říká Duškův kopec. Vraceli jsme se nad Pohledem po Studené stráni a po cestě KHB jsme došli na Škvárovnu, kde jsme se rozloučili.Ušli jsme pohodových 14 km za příznivého podzimního počasí. Milada

3.11.2019 Na Vysokou

U Ostrova se nás sešlo 5. Šli jsme proti proudu Šlapánky přes Herlify do Mírovky. Uhnuli jsme na ŽTZ, po které jsme došli na vrchol k chatě. Přivítalo nás sluníčko a krásný severovýchodní, osvícený výhled. Brod a západ halila mlha. Na zdar nedělních vycházek jsme si připili po kalíšku dobré slivovice. Zpět jsme šli po silnici přes Baštínov. Stopař ukázal16 km. zapsala Milada

Foto zde

Sobota 26.října 2019 ZABIJAČKA V HERÁLCI .

Skoro letní počasí vylákalo do prostoru hasičského cvičiště velký počet lidí. Ti si museli nejdříve vystát frontu na maxi jitrnice a pak ještě na občerstvení . Někteří z nás seděli venku spokojeni v dobré náladě. Pokud počítám všechny, co přijeli na mé pzvání , tak dospěji k číslu  d v a c e t  ! Jako dopravní prostředek byl zvolen vlak, kolo i automobil. Jarda R.

19.10.2019. Přes horu Říp.

Na dnešek jsme měli naplánovaný výstup na Říp. Sešli jsme se na nádraží v Havlíčkově Brodě před sedmou ráno. Po cestě jsme přibrali další turisty, takže nás bylo celkem 17. Po příjezdu do Prahy jsme přeběhli na Masarykovo nádr. a zbyl nám čas ještě na kafíčko. Odtud jsme odjeli do Vraňan, kde nás ještě čekal přestup na lokálku do Ctiněvsi. No a pak červená turistická značka až na vrchol Řípu. Cesta byla krkolomná, kamenitá, takže jsme si protáhli všechny svaly na těle. Ale všichni jsme to dali bez zranění a ztráty hvězdičky. Počasí bylo krásné, no a ty výhledy.  Z mraků na nás vykukovala Milešovka, v dálce byl vidět Bezděz a po delším zaostřování jsme viděli i Ještěd. Nádhera. Trochu nás překvapilo množství lidí, co tam bylo. Potkali jsme Klause ml., který tam měl politický meeting, tak nám to bylo jasný. Vzdali jsme i nekonečnou frontu na občerstvení. Snědli jsme vlastní zásoby a vydali se na zpáteční cestu. Šli jsme směr Roudnice nad Labem. Ve vesnici Vesce nás zaujala stylová hospůdka, kde se o náš hlad suprově postarali. Polévka zelňačka, pivko, kávička a výborná bábovka byly pohlazením pro naše chuťové pohárky. S těžkým srdcem jsme ji opouštěli, ale ještě nás čekala Roudnice nad Labem. Okolo zámku jsme se dostali k Labi, kde jsme byli překvapeni, kam až sahala voda při povodních v roce 2002. Byly zde značky jak na domu, tak na mostních pilířích. No a pak ještě poslední pokochání pohledem na Labe a hurá na vlak do Prahy a pak do Havlíčkova Brodu.
Celkové shrnutí je: cíl cesty super, počasí nádherné, obtížnost (na stupnici 1-5) byla 2, úraz 0, délka trasy cca 13 km. Opět si dovolím za všechny poděkovat Láďovi, za zorganizování pěkného výletu.  Takže se těším zase někdy a ať nám to pěkně šlape. Iveta Šimková

Hodnocení BOWLINGU ze dne 27.2.2019

Na posledním BOWLINGU se sešlo jenom deset cyklistů. Vlastní hry se pak zúčastnili tři přítomní. Shodou okolností to byli ti, co se jim v poslední době ve hře dařilo. Jednotliví účastníci dosáhli ve dvou hrách těchto bodů: Pepa R 96/130, Jarda R 127/98 a Vašek D 134/83. Tak zase až v listopadu a polepšete se v docházce. Vašek D.

Hodnocení BOWLINGU ze dne 17.1.2019

I když to tak v 17 hodin nevypadalo, tak se nás sešlo celkem dvanáct. Hry se však zúčastnila jenom polovina . Po dvou hrách jednotlivci dosáhli těchto bodů : ČENDA D 77/86, VAŠEK D 101/100, DANA P 48/67, JANA L 60/79, DRAHA K 55/68 a PEPA R 93/132.Nutno ještě podotknout,že po dobu celé hry házela DK nejtěžší koulí č.15. Po skončení hry si všichni vzájemně popovídali, převážně při sklenici piva. Další  BOWLING bude 28.února 2019. Vašek D.

19.1.2019. Slavnostní oheň na vrchu Čeřínek.
Společně se ráno vydáváme vlakem do Kostelce u Jihlavy. Odtud naše casta směřuje překrásnou zasněženou krajinou k chatě na Čeřínku, kde si u rozdělaného ohně opečeme uzeninu a jdeme se podívat na místní lyžařskou sjezdovku na, které nebyl lyžařský provoz. Dále se vydáme na vrchol Čeřínku, poté zpět k chatě na občerstvení. Po odpočinku jdeme delší trasu přes Dolní Hutě a Klechtavec do cíle na vlak do Dolní Cerekve. Byla to krásně prožitá sobota se spousty výhledů do okolí a celkem jsme ušli cca. 18 km. Lada R.
Foto zde

Středa 30. ledna 2019 Nové Město -běžky.

Celý den jasno, mrazivo , přes půl metru prašanu .Stopy vyjeté převážně lyžaři , nesouhlasily s informací, že se často obměňují rolbou. Např. kdysi tak frekventovaná část přes Rokytno na Studnici byla prakticky beze stop. Ujeli jsem cca 24 km, byli jsme tedy jenom dva, kde jsou ty časy, kdy nás jezdilo přes třicet . Skol Jarda R