cyklovyjížďky 2015

Celkem 2 318 km, 431 účastníků, 40 akcí za rok 2015.
    .30.října 2015 Světluška
U Ostrova se nás sjelo 6 cyklistů. V 18.05 hod. jsme odjeli směr nádraží.Dále pak ulicemi Mírová, U Šlapánky kolem Sv.Jána k Albertu.Od Alberta dále pak ulicemi Žižkova,Kyjovská podle obchvatu na ulici Ječnou, Prokopa Holého, parkem Budoucnost na ul.Chotěbořská.Potom jsme sjeli ulicemi P:F Ledvinky,Husovou, Beckovského a Havlíčkovou do pizzerie Ježek.Celkem se nás tam sešlo devět. Hanba těm, co se nezúčastnili. Bylo pěkné počasí.  Vašek.D.

22. 10. čtvrteční cyklovyjížďka k Nyklům na rybu.

Na poslední čtvrteční vyjížďku se nás sešlo deset cyklistů, jeli jsme tunelem pod ž.traťí, pak po silnici na Vysokou. Z Vysoké jsme pokračovali na Nový Svět k samotě u Smrčáku, kde jsme v chalupě ochutnali domácí pálenku. S přibývajícím soumrakem jsme spěchali do H.B a do restaurace k Niklům, kde se k nám přidalo dalších pět cyklistů. Pak následovala večeře a volná zábava. J. V. Foto zde

16. 10. 2015 POSEZENÍ KONEC SEZONY, Sportovni hala, Ledečská ul.
 Za vydatného deště jsme se trousili pomalu do vytopené restaurace a řadili se k předem připravené tabuli. Brzy poté se podával dobrý guláš a domácí štrůdl, k tomu pak víno z Moravy , nebo pivo. Donekonečna se pak diskutovalo (o čem nevím ) ve skupinkách . Decibely byly tak vysoké, že hráči na kytaru si netroufli hrát... Asi proto pár lidí odešlo poměrně záhy. Trochu rušivým elementem pak byla skupiny místních štamgastů, kteří přišli ve větších počtu, ač mne šéf podniku ujištoval předem , že tam chodí tři po fotbálku. Potěšila návštěva našich přátel z Hradce Králové Ivy a Zdenka. Nakonec nás bylo 30. Všichni se těšíme na 11.12 do dnes již "vyhlášené" Vymazlené kavárny. Zapsal : jarda R Foto zde

3.10. Dny otevřených ateliérů

Vzhledem k souběžně probíhající tur. akci "Jeníkovská špacírka " byla menší účast , pouze  6 cyklistů na startu. První zastávka byla v kovárně u p. Herolda na kraji H.Brodu. Následovala krátká zastávka v sídle Míly v Perknově a potom již do Veselého Žďáru ke keramikovi Kubátovi. Další místní malíř však neměl ještě otevřeno a tak jsme se pustily pěkným sjezdem po nové silnici do Okrouhlice. První zastávka byla v huti, kde jsme obdivovali sklářské umění "foukačů" . Na druhé straně obce jsme pak zavítali do brusírny . Žasli jsme nad uměním místních brusičů, ale i nad tím , jak málo je hodnocena jejich odborná práce. Odtud jsme se vraceli do Brodu, kde nás již čekal mistr Černoch v dílně při LŠU . Využili jsme také dalších možností v bývalé ZŠ Rubešovo nám. , kde nás zaujala např. práce s patchworkem včetně odborného výkladu. Celý příjemný den jsme pak zakončili v Kavárně U Notáře občerstvením obklopeni pěknými obrazy Ivany Měkotové. Ujeli jsme 25 km, někteří  ale víc, navíce do a ze svých domovů. jarda R Foto zde

1. 10 čtvrteční cyklovyjížďka
Za krásného a slunečného počasí jsme se sešli v počtu 15 cyklistů, abychom si užili krásnou čtvrteční vyjížďku. Trasu jsme jeli přes Horní Krupou a Jilem na Vizáb, abychom si prohlédli ty Železné hory, kde jsme jeli v pondělí. Viditelnost byla docela dobrá a, tak jsme se společně podělili o krásné výhledy do dalekých krajů. Z Vizábu jsme pokračovali přes Kráty a Volský vrch do Havl. Brodu. Přijemná panoramata nás neopustila a, tak jsme si jich užili až do cíle čtvrteční vyjížďky. Celkem jsme najeli 33 km.   Lada R. Foto zde

28.9.2015    Hřebenovka železných hor na kolech

Na nádraží se nás sešlo 12 cyklistů, popřáli jsme k svátku dvěma Václavům a vlakem jsme dojeli do Stružince. Přes Údavy a Slavíkov jsme dojeli na první zastávku v Horním Vestci kvůli výhledům do krajiny. Další kochání se nám naskytlo na vyhlídce nad Spálavou. Pokračovali jsme přes Rušínov a v Klokočově jsme zastavili u Královské lípy staré 1000 let. Přes Hoješín jsme jeli okolo Sečské přehrady na náměstí do Seče, kde jsme poobědvali a poté se rozjeli směrem na zříceninu hradu Lichnice. Cestou jsme se ještě stačili zastavit u řezbáře a u Žižkova dubu v Podhradí. Po prohlídce zříceniny hradu Lichnice a opět nádherných výhledech jak na Kutnou Horu, Kaňk a Kolín a také v dálce na Říp a Bezděz jsme na doporučení paní průvodkyně jeli na Míčov a Sušici, abychom viděli ze Železných hor také na druhou stranu do Polabí. A skutečně se nám naskytl krásný pohled jak na Pardubice, Opatovice, Hradec Králové, Kunětickou horu a Přelouč pod námi, tak také na pás pohoří Orlických hor, Broumovských stěn, Krkonoš a Jizerských hor s Ještědem. Pak už jsme jeli zpět přes konec Železných hor do Semtěže, kde jsme se zastavili na prohlídku tvrze (věže) a poté již jeli do Čáslavi na vlak. Ujeli jsme v pohodě 75 km. Jindra R  Foto zde

24. 9  čtvrteční cyklovyjížďka

Sešlo se nás 8 cyklistů a jeli jsme přes Lučici a Dobrou Vodu na světelskou pouť. Na náměstí ve Světlé to už docelan žilo, ale my jsme se moc nezdrželi a pokračovali po nové silnici na Závidkovice, Broumovu Lhotu a Krásnou Horu domů. Bylo krásně slunečno a najeli jsme asi 35 km. Milada K

20.9.2015  Rozhledna na Fajtově kopci u Velkého Meziříčí
   V neděli v 7.50 h už se vezlo nás 7 cyklistů v osobním vláčku do Žďáru na Sáz., tam jsme přestoupili a pokračovali do Křižanova. Odtud už po vlastní ose směr rozhledna. K ní jsme dorazili asi po 10 km zvolenou trasou s pěknými výhledy do okolí. Žádný nároční stoupák, pohodová cesta, jen dost foukalo. Prohlédli jsme si sjezdovku na Fajtově kopci, která je hned pod rozhlednou a vyšli nahoru (něco kolem 150 schodů), abychom se pokochali krajinou z leteckého pohledu. Nato, že bylo pod mrakem, sluníčko nesvítilo a vichr jak hrom, rozhledy byly fajn. S představou horké kávy, kterou si vypijeme na chatě pod rohlednou jsme sešupli dolů, ale neradovali jsme se dlouho, protože chata otvírala až v 11h. Sjeli jsme do Velkého Meziříčí, že se občerstvíme tam a tak se také stalo, jen výběr hospůdky byl napínavý, asi 3x jsme projeli náměstí i přilehlé okolí, ale nakonec vše dopadlo. Na náměstí jsme potkali známého cyklistu, který jel sólo na kole už z Brodu, postrašil nás, že pojedeme celou cestu proti větru. Měl pravdu.
Z Meziříčí jsme jeli přes Lavičky, Netínský rybník, Netín, Starý Telečkov, Bohdalov, Újezd a přes zajímavé místo u obce Sirákov, nedaleko Samoty Blažkov - hraniční kámen. Označuje zemskou hranici mezi Moravou a Čechami, která platila přes 700 let až do roku 1949, kdy bylo zavedeno v tehdejším Českoslovenku nové územní členění. Sirákovští zde vybudovali v r. 2013 odpočinkové místo pro turisty a vysadili památeční lípu. Bylo tam velmi příjemné posezení, posvačili jsme, zrovna se nám ukázalo sluníčko, takže paráda.
Pak už jsme to neměli daleko přes Poděšín do Polné. V Poděšíně jsme samozřejmě zastavili u 3,5 m vysoké sochy stromu od pana Olšiaka, v jehož dutém kmeni se krčí skřítek Poděs. No a za chvíli jsme byli na náměstí v Polné, zaskočili jsme na něco dobrého do cukrárny a pak už jsme uháněli přes Šlapánov do Brodu. Myslím, že se všem výlet líbil, díky Láďovi, který ho dal dohromady. Našlapáno 75 km a dobrý pocit, že jsme to s větrem proti, zvládli. Eva F. Foto  zde

17.9. čtvrteční cyklovyjížďka
Za krásného slunného a teplého odpoledne se nás sešlo 13 cyklistů a vydali jsme se směrem k chatové oblasti Radňov. Pro někoho to byla dokonce premiéra. Vyjeli jsme cyklostezkou do Šmolov, pokračovali jsme do Petrkova a Lípy, kde jsme si dali na zahrádce výtečný burčák, někteří z nás zmrzlinu a jeden borec dokonce obojí. Ale všechno ustál. Z Lípy do Dobrohostova, kde jsme odbočili na žlutou turistickou značku a už jsme frčeli k radňovským lesům. Projeli jsme dvorem mlýna, značka nás informovala, že je tam žebrání povoleno a ohnutá žebračka toho byla skutečným důkazem. Podél potoka a hezkých chat jsme přijeli k rybníku a pak do kopce, poblíž hájovky až na silnici mezi Radňovem a Herálcem - jak prohlásila Alenka - vyjedeme u lípy a stalo se tak. Přes Koječín, Ulrichův mlýn, kolem kaple ve Věži až na náves a odtud na Jedouchov, Kojkovičky, Čekánov do Bezděkova a zkratkou blízko rybníka Abrhám jsme vyjeli u Kvasetic. Pak už klasicky na Hurt. Lhotu, Poděbaby a do Brodu. Cestou jsme ochutnávali podzimní úrodu - hrušky a hlavně švestky, které se letos fakt vyvedli. Do Brodu nás dorazilo 10, ne že bychom měli cestou takové ztráty, ale někdo si zkrátil trasu a Alenku jsme už nechali doma. Zdravé jádro si dalo pivko na cyklostezce. Myslím, že se odpoledne vydařilo a těšilo nás našlapaných 43 km. Eva F. Foto zde

10. 9. 2015  Čtvrteční cyklovyjížďka
Nejdříve jsme se v počtu 8 cyklistů sešli u Ostrova a vydali se na danou stranu. Během cesry se k nám přidala další naše cyklistka a pokračovali jsme do Č. Dvora, kde se s námi rozloučili Pepa a Pepa. Bez nich už jsme jeli do Dolní Krupé a odtud přírodou do Údolí a místní cestou do Zálesí odkud byly krásné výhledy. Zajeli jsme ještě do Čachotína a potom zpět přes Knyk do H . Brodu. Počet 9 účastníků najeto pohodových 25 km.s krásnými výhledy.  Lada R. Foto zde

3. 9. 2015  Čtvrteční cyklovyjížďka
Čtvrteční vyjížďka 3.9.2015: 11 cyklistů odjelo od Ostrova do cíle dnešní vyjížďky na Hanesův mlýn přes Svatý Kříž, Suchou, Okrouhličku a Štoky. Tam jsme uviděli jak probíhají přípravy na Trampský širák a vyfotili se před podiem. Zpátky jsme jeli přes Petrovice s krátkou zastávkou na zámku v Úsobí. Někteří ještě stihli odbočit na Kosovy a na pramen Žabince a dojeli do Úsobí přes samotu Maliny. Ujeli jsme 35 km. Jindra R. Foto zde

29.8.2015  Cestami Jaroslava Haška

Sešli jsme se v počtu 4 cyklistů u rozcestníku, abychom se dopravním prostředkem přesunuli do Světlé n. Sázavou. Zde jsme si po zaregistrování zvolili svoji trasu, která už byla i předem připravena. Vydali jsme se směrem do Číhoště, na rozhlednu Bohdanku u Bohdanče, kde jsme se občerstvili a po výstupu na ni jsme se porozhlédli po okolí s s hezkými výhledy do okolí Bohdanče. Dále jsme na trase navštívili obec Ostrov, kde se nachází zámeček a je v něm lesní družstvo, kde jo o něho a jeho okolí dobře postaráno. Z Ostrova jsme se přesunuli na novou rozhlednu s názvem Babka, která se nachází nad městem Zruč n. Sázavou. Zde jsou z rozhledny nezapomenutelné výhledy po okolí od Lipnice až po Velký Blaník. Při zpáteční cestě jsme se zastavili ve Zruči na oběd a poté se vydali cestou zpět do Světlé. Po cestě jsme jeli směr Hněvkovice, Kožlí a kolem Melechova. Ještě jsme zajeli do Koňkovic, kde jsme se napojili na Posázavskou cyklotrasu a po cyklostezce jsme se dostali zpět do Světlé. Výlet se nám moc líbil, kdy byla pohodová jízda s krásnými výhledy jak z rozhleden, tak během cesty z výše položených míst a navečer jsme se přesunuli opět domů s pocitem krásně prožité soboty.  Lada R.Foto zde

27. 8. 2015  Čtvrteční cyklovyjížďka
Od Ostrova nás odjelo 12 cyklistů směr Okrouhlice, kde jsme si dali zmrzlinu a jeli letos už potřetí se vykoupat na lipnické lomy. Tentokrát jsme byli na lomu 2, který je nejblíže k Lipnici. Po koupeli jsme vyjeli na vyhlídku na lipnický hrad a kochali se výhledy až na Krkonoše. Pak už jsme jeli zpět do Brodu přes Krásnou Horu, Poděbaby a Občiny. Ujeli jsme v pohodě 35 km. Jindra R. Foto zde

22. 8. 2015 Podél Vltavy a Sázavy.

V sobotu ráno 22.8. 2015 se sešlo na nádraží 13 cyklistů, aby vyrazili na výlet podél řek Vltava a Sázava. V Praze jsme vystoupili na Hlavním nádraží a přesunuli se k řece, kde jsme najeli na cyklostezku, projeli jsme si i místní tržnici a pokračovali podél Vltavy do Zbraslavi. Tady jsme si prohlédli zámek s parkem a vydali se po cyklostezce do Vraného nad Vltavou. Odtud jsme pokračovali po červené trase terénem do Davle k soutoku obou řek. Zde jsme pořídili pár fotek a pokračovali dále po červené okolo řeky Sázavy a podél krásných chatek do Pikovic. Potom jsme stoupali po zelené stezce na Petrov a rozhlednu Pepř. Odtud jsme sjeli do Jílového u Prahy, kde jsme si dali oběd, doplnili tekutiny a řádně posíleni jsme pokračovali již po silnicích do Týnce nad Sázavou. Tady jsme si prohlédli místní památky a jeli zpět k Sázavě a po cyklostezce dojeli do Čerčan. Měli jsme dostatek času do odjezdu vlaku, a proto jsme se rozdělili. Někteří jeli prozkoumat městečko a ostatní zasedli v místní hospůdce na jedno točené. Ujeli jsme 76 km převážně v kopcích a do Havlíčkova Brodu jsme se vrátili v nočních hodinách. I tak pár jedinců zakončilo výlet pivem U Kroupů, ale ostatní se již těšili do svých pelíšků. Iva C. Foto zde

20. 8. 2015  Čtvrteční cyklovyjížďka

Zmrzlina  do Přibyslavi přitáhla 12 cyklistů a zpět se jelo přes  Modlíkov,  Žižkovo Pole, Krátkou Ves, Jilemník zpět do Brodu, délka 45 km. Petr B Foto zde

13. 8. 2015  Čtvrteční cyklovyjížďka

V parném čtvrtečním odpoledni se nás sešlo na Ostrově 7 cyklistů. Vyrazili jsme směrem na Český Dvůr, Dolní Krupou, po cyklostezce do Horní Krupé. Před Lisou jsme si v lese prohlédli památný buk a zamířili k penzionu v Boučí na koupaliště. Zmrzlina, pivo i koupání příjemně osvěžily. Vraceli jsme se přes Knyk a po hlavní do H. Brodu.

Lída Foto zde

6. 8. 2015  Čtvrteční cyklovyjížďka
Sešlo se nás 8 cyklistů včetně hosta Jany H. a jeli jsme přes Okrouhlici na koupačku do lomu 5, kde jsme se zdrželi skoro hodinu. Pak už jsme jenom přejeli přes Lipnici na rybník k Ádovi, kde jsme byli účastni krmení bílé nutrie. Po krátkém občerstvení jsme přes Krásnou Horu dojeli do Brodu a měli najeto pohodových 30 km. Foto zde

30. 7. 2015  Čtvrteční cyklovyjížďka

Za docela pěkného počasí jsme vyrazili na cyklojízdu v počtu 15 cyklistů, směr Chlístov, Okrouhlice. Tam se většina občerstvila zmrzlinou. Dále jsme pokračovali do Babic, Novou Ves a do Světlé, podívat se, jak pokračuje příprava na Sávava Fest. Zatím se tam nic nedělo a tak po společném vyfocení, jsme se šli občerstvit do místní hospůdky. Po načerpání sil a dodržení pitného režimu naše jízda pokračovala  na Závidkovice, rybník Ředkovec, Okouhlice, Veselý Žďár, Pelestrov a Havl. Brod. Najeli jsme 40 km. Mirek F.Foto  zde

23. 7.  Čtvrteční cyklovyjížďka

Pěkné počasí zlákalo celkem 17 cyklistů ke společné cestě ke Svaté Anně, kde se připravuje pouť a tam  jsme se i občerstvili zde vodou pramenící.  Dále následovala kaplička a maják na Šibeniční hoře.  Koupání proběhlo v České Bělé pro ty, kteří vozí nejen lepení ale i plavky. Všichni určitě nelitovali pohodových 35 km ujetých. Petr B. Foto zde

16. 7.  Čtvrteční cyklovyjížďka
Za velmi teplého a slunečného počasí jsme se sešli v počtu 10 účastníků na obvyklém místě. Jelikož počasí nás k tomu přímo zvalo, rozhodli jsme naší cestu věnovat také koupání. Jeli jsme proto přes Poděbaby, Březinku, Vadín, Okrouhlici a Broumovu Lhotu směrem na lomy u Lipnice n/S, kde se většina z nás osvěžila koupáním. Vyjeli jsme poté na lipnickou vyhlídky u hradu, osvěžili se pivem v hospůdce a vyjeli přes západní část Lipnice po místní komunikaci k "Ádovi". Po vydařené přestávce u rybníka, u piva a při zapadajícím slunci se nás zbylých 5 cyklistů vracelo přes Bezděkov a Krásnou Horu zpět. (najeto cca 40 km) Jana H Foto zde

9. 7.  Čtvrteční cyklovyjížďka
Drobného deště se ve čtyři hodiny odpoledne nezalekla čtveřice cyklistů a vyjeli směrem na západ, odkud se již obloha projasňovala. Přes Perknov a Veselý Žďár jsme dojeli na pouť do Lučice. Tam teprve atrakce stavěli, tak jme se u jedné alespoň vyfotili. Dál jsme jeli přes Komárov, Malčín, Žižkovu studánku do Dobré Vody, pokračovali jsme přes Olešnici do Okrouhlice. Do Brodu jsme se vraceli podle Sázavy „údolím lásky“. Ujeli jsme pohodových 30 km a ani jsme cestou nezmokli!!   Jindra R. Foto zde

4.7.2015.  CHKO Kokořínsko a Máchův kraj.
V sobotu 4.7. dojelo 10 účastníků vlakem do stanice Bezděz. Odtud jsme vyrazili k místnímu hradu. Kola jsme zaparkovali u jedné z kamenných bran a k samotnému hradu jsme už museli po kamenné cestě pěšky -  zde byly pro zpestření skupinky lidí dobových kostýmech, s biřicem se někteří i vyfotografovali. Vylezli jsme na věž a prohlédli si okolí  - Lužické hory, vrch Ralsko, Ještěd, dole Máchovo Jezero, Doksy . Poté jsme v cestě pokračovali lesními silničkami ke skalnímu útvaru Psí Kostel, po cestě trhali borůvky, chvilku se zdrželi u Máchova jezera a jeli do Doks na oběd. Stavili jsme se v Ralsku - Hradčanech  na Íčku a po krátkém občerstvení jsme zamířili na Mimoň (bohužel po hlavní silnici). Za Mimoní Láďa usoudil, že vzhledem k úmornému vedru už máme moc málo času, takže bude lepší zamířit zpět na Bělou pod Bezdězem, částečně opět po hlavní silnici….kde jsme si čekání na vlak ukrátili na zahrádce místní hooto: zdespůdky a v 19 hod. odjížděli…..tak snad někdy příště uvidíme průrvu Ploučnice .Po 70km jsme v Brodě zakončili výlet pivem u Kroupů...Jana a Zdena .Foto :zde

2.7. 2015. Čtvrteční cyklovyjížďka

Do Železných Horek. Od ostrova jsme vyrazili přes Břevnici, Kojetín do České Bělé. Tam jsme se občerstvili zmrzlinou a pokračovali směrem na Cibotín a do Železných Horek k Jindrovi na chalupu. Měl zrovna narozeniny a tak jsme mu poblahopřáli a on nás pohostil zmrzlinou , přinesl i bedýnku s lahvovým nealko pivem, cyklistkám nabídl i trochu likéru. Po krásném posezení jsme se vydali přes Macourov , Krátkou Ves, Jilemník, Ždírec a Kyjov do Havlíčkova Brodu. Někteří se ještě rozjeli občerstvit v místní restauraci. Bylo nás celkem 13 a najeli jsme 40 km. Mirek F.Foto zde

28.6.2015 Kebčova jízda se zúčastnilo 19 cyklistů. Tentokrát jsme se sjeli ze dvou výchozích míst, Okrouhlice a H.Brodu na Pelestrovské hospůdce , kde jsme se občerstvili a zavzpomínali při starých fotkách z akcí. Následoval přejezd na hřbitov ve Svatém Kříži, kde jsme se potkali m.j. se synem Pavlem. Trasa pokračovala s menší změnou přes Okrouhličku a Lípu na Okrouhlici , kde nás v místním zařízení TJ Sokol čekalo vydatné občerstvení. V předvečer jsme se všichni vrátili do svých domovů , někteří ještě stihli koncert skup. Jazz joint z HB na náměstí. Ujeli jsme téměř 50 km v příjemném počasí, jen ten protivítr trochu zlobil. Díky Jardovi Š, za organizaci a všem za účast. jarda R. Foto zde

25. 6. Čtvrteční cyklovyjížďka

Na tento čtvrtek  jsem Milana umluvil aby nám opět v Úsobí domluvil návštěvu v zámečku a myslím, že se tam všem 18 zůčastněným líbilo. Jeli jsme na Krásnou Horu, Herálec a Úsobí. Za pěkného počasí jsme ujeli 40 km. Petr B Foto zde

18. 6. Čtvrteční cyklovyjížďka

Čas a sílu v chladnějším počasí si našlo celkem deset kamarádů s koly a vyrazilo se do Humpolce, kde začíná hudební festival.  Jelo se přes Hurtovu Lhotu, Kejžlici a v Humpolci na náměstí jsme si odpočinuli.  Zpět pak Plačkov, Herálec do Brodu, kde tachometr ukázal 50 km. Petr B

13. - 21. 6. Cyklosraz Trojzemí

V sobotu 13.6. 2015 vyrazila skupina havlíčkobrodských cyklistů na Cyklosraz Trojzemí 2015. V odpoledních hodinách jsme dorazili do Hrádku nad Nisou, ubytovali jsme se  v kempu Kristýna a zašli se vykoupat do jezera Kristýna, které vzniklo zatopením povrchového hnědouhelného dolu. Navečer jsme pěšky zašli do samotného Hrádku a na místo Trojzemí k soutoku Lužické Nisy a Oldřichovského potoka, jejichž koryty prochází hranice mezi Českou republikou, Německem a Polskem.V neděli jsme vyjeli na blízký hrad a zámek Grabštejn, přes Bílý Kostel, Chrastavu se spoustou roubených a hrázděných domů, Kryštofovým Údolím – obec založena jako hornické město v 16.století, a dál údolím říčky Rokytka k Bílým kamenům, což je skalní útvar  z pískovce a vypadá jako bílí kamenní sloni -  před 150 mil. lety tu bylo mělké moře. Navštívili jsme zámek Lemberk, kde v 11 století přebývala svatá Zdislava, nedaleko zámku je i Zdislavina studánka, jejíž voda zázračně uzdravovala nemocné. Po ujetých 70 km jsme se zase s chutí vykoupali v jezeře.V pondělí nám ještě počasí přálo, a tak jsme vyrazili směr polská Bogatynia kolem rozlehlého  povrchového hnědouhelného dolu, uhlí zpracovává místní tepelná elektrárna Turów, pak jsme přejeli zpět na české území do obce Andělka, kde se protíná 51.rovnoběžka s 15. poledníkem, dál na Višňovou a  Vísku, kterou protéká řeka Smědá, na jejímž břehu stojí památný „Dub ochránce“, díky kterému při povodni v r. 2010 bylo zachráněno mnoho hrázděných domů před zaplavením. Ve Frýdlantu se sochou Albrechta z Valdštejna na náměstí jsme poobědvali a pak vyjeli k Frýdlantské rozhledně – zděné vyhlídkové věži a na dřevěnou rozhlednu u Heřmanic s výhledem na Jizerské a Lužické hory i polskou elektráru Turów.  Přes polské území a německé Zittau, kde jsme si prohlédli náměstí a okolí,  jsme se vrátili zpět do kempu Kristýna. Pár odvážných po slušných 94 km opět smáčelo své tělo v místním koupališti.V úterý jsme vyjeli do německého městečka Oybin, okružním vláčkem jsme se nechali vyvézt ke zřícenině starého kláštera, poté na kole sjeli do obce  Krompach  a odtud strmým stoupáním po asfaltce na kamennou rozhlednu Hvozd, což je jeden z nejvyšších vrcholů Lužických hor. Přes Cvikov jsme pokračovali do Sloupu v Čechách s vytesaným skalním hradem, navštívili jsme  nedalekou rozhlednu na Stráži, odkud jsme se pokochali nádhernými rozhledy, přes Jablonné v Podještědí s bazilikou sv.Vavřince a sv. Zdislavy, Petrovice, německé Hartau a zpět na Kristýnu. 78 km.Na středu objednali pořadatelé cyklosrazu cyklobus do rozlehlého parku Bad Muskau, který jsme si projížděli na kole, rozkládá se kolem Nisy jak na polském tak na německém území. Při zpáteční cestě jsme se zastavili u rozhledny v Löbau, postavené již v r. 1854; 28 m vysoká stavba je celá postavená z litiny se zlatými ornamenty a nápisy. Tachometr natočil max. 20 km.Ve čtvrtek hrozil déšť, a tak bylo rozhodnuto, že plánovaný okruh zvládneme autem a pěšky. Dojeli jsme do Frýdlantu, kde jsme vystoupali na Radniční věž s výhledem na město a okolí a navštívili jsme místní Betlém. Pokračovali jsme přes Dolní Řásnici, ve které se buduje skanzen a je stará kovárna, v Jindřichovicích jsme navštívili soukromý větrný mlýn s venkovskou usedlostí, projeli  kolem zříceniny románského kostela sv.Jakuba,  zastavili se ve výletní  restauraci Obří sud z r. 1931 na kávičce a dojeli do Lázní Libverda. Zde jsme se prošli po kolonádě, načepovali léčivou vodu z lázeňského pramene a vydali se zpět do kempu. Ujeli jsme  krásných 100 km (autem J ) a našlapali asi 10 km pěšky.Část výpravy se vydala do Liberce do IQ centra a přivezli si spoustu nezapomenutelných zážitků.Na pátek pořadatelé připravili ukázku výcviku psů na zámku Grabštejn a pak nám ještě veterinární lékař ukázal muzejní sbírku veterinárních nástrojů. Doprovázeni slabými přeháňkami jsme vyrazili směr Chrastava, Albrechtice, prohlídli si románskou vesničku, kterou buduje místní nadšenec, pojmenoval ji Curia Vítkov (na území obce Vítkov) a průvodcem nám byl desetiletý „majitel panství“. A přes Uhelnou, Oldřichov na Hranicích, kolem něhož teče Oldřichovský potok, tvořící hranici mezi českým a polským územím, do kempu. 50 km.V sobotu jsme najeli nejvíc – 120 km – ovšem opět autem. Zastavili jsme v Rumburku ve Šluknovském výběžku,  kde nás zastihla jedna z přepršek, prohlédli jsme si Šmilovského ulici se souborem tkalcovských a podstávkových domů, v Jiříkově jsme prošli naučnou stezku a ve Šluknově jsme si prohlédli místní zámek. Odtud přes vesničku Severní a po turistické značce jsme pokračovali na nejsevernější bod ČR. Ještě jsme zajeli do Mikulášovic a vyšlápli si na kamennou rozhlednu Tanečnici s pěkným výhledem na okolní krajinu, kterou jsme týden projížděli a přes Rumburk jsme se vrátili zpět na ubytování. 20 km – pěšky.Nedělní ráno nás přivítalo deštěm a my jsme po snídani opustili autokemp Kristýna a vydali se k domovu….. Jana  Foto zde

11. 6. Čtvrteční cyklovyjížďka

14 cyklistů vyrazilo na Přibyslav,  kde nebylo možné minout zmrzlinu a pokračovali jsme do Šlapanova. Cestou jsme se zastavili na návštěvu  a díky majitelce si prohlédli historický objekt Kolonka bývalé mládežnické kolonie  v domě č.p.401 v osadě Dvorek u Přibyslavi,  kapli  a společenský sál k pořádání kulturních  a společenských akcí realizovaných především v tomto objektu. Pak následovala Vysoká, Květnov, Okrouhlička, Lípa a Brod, celkem 45 km. Petr B  Foto zde

7. 6. Na kole po stopách Gustava Mahlera 2015
V počtu bohužel jenom ve čtyřech jsme se sešli na místě startu, abychom odjeli do Kaliště. Trasu jsme jeli dle připravené mapy a to přes K.Horu, Bratroňov, Řečici a Proseč do Kaliště. Zde jsme se setkali s našimi kolegy z jiných cyklistických míst. Po menším úvodním proslovu a zahráním Humpolecké kapely jme se vydali přes Čejov do Herálce, kde jsme se všichni opět společně sešli. Zde jsme se na místním fotbalovém hřišti občerstvili vyzvedli si pamětní list a poté už každý dle svého uvážení se vydal k cíli naší cesty a to k domovu. Trasa a výlet se nám všem líbil a, tak jsme byli všichni určitě spokojeni. Najeli jsme 65 km s návratem ve 14 hod.     Lada R. Foto . zde

Podzvičínsko na kolech 29. až 31. května 2015

Hradec Králové byl místem našeho letošního třídenního putování Podzvičínskem. Labská stezka č. 2 nás dovedla až na Kuks. Cestou jsme se kochali pohledy na Labe a jeho přítoky Metuje a Úpy. Obdivovali zámeckou kapli Zjevení Páně ve Smiřicích, bývalou císařskou pevnost Josefov a rozsáhlý lázeňský barokní komplex s barokními sochami M. B. Brauna, který dal postavit majitel zdejšího panství F. A. Špork. Následovala pohádková zastávka u přehradní nádrže Les Království, která ukončila idylickou část naší cesty.  Rovinky vystřídalo stoupání na Raisovu chatu na Zvičině s nádhernými výhledy na Krkonoše, Jizerské hory, Český ráj, Polabí, Orlické a Železné hory. Černé mraky nás, ale donutili šlápnout do pedálů a spěchat do autokempu Pecka. (Hradec Králové - Pecka - 76 km)

Sluníčkem zalité sobotní ráno, vykouzlilo úsměvy na tváři všech zúčastněných, vydatná snídaně dodala sílu a energii. První zastavení bylo v Jilemnici. Obdivovali jsme ojedinělý soubor roubených domků - Zvědavá ulička, jak nápadité a originální. Aby zvědaví obyvatelé o nic nepřišli, posunuli chalupy o jedno okno směrem do uličky. S menší deštivou přeháňkou jsme dojeli na krásnou kamennou rozhlednu U borovice a v obci Roprachtice nalezli útočiště před nepolevujícím deštěm. Po hodince jsme vyrazili přesně podle plánu na nejnižší rozhlednu na světě - Cimrmanovu rozhlednu v Nouzově. Potěšeni výhledy sjíždíme do Semil.  Poté se podél řeky Olešky vracíme do Pecky. Cestou jsme ještě pivečkem a tanečkem oslavili v Bělé s místními hasiči významné výročí 120. let jejich vzniku.    (Pecka - Pecka - 88 km)

Natěšení začínáme nedělní den  výšlapem na hrad Pecka, ke kterému jsme po dva dny upírali obdivné pohledy. Následovala prohlídka rodného domku Karla Jaromíra Erbena v Miletíně. O pár kilometrů později zastavení v Hořicích u vstupního portálu nového hřbitova, jenž nám připomínal Vítězný oblouk. Obdivuhodné, možná až trochu nepochopitelné Gothardovi sochy ve Smetanových sadech, které dávali prostor naší fantazii. Samozřejmě nakupujeme proslavené Hořické trubičky. Masarykova věž samostatnosti a rozhledna Hořický chlum byly už jen třešničkou na dortu. Ještě malá přestávka v Byšičkách a závěrečný oběd v Lázních Bělohrad. (Pecka - Lázně Bělohrad - 36 km)

Na závěr patří samozřejmě poděkování všem čtyřiceti zúčastněným, ale především hlavním aktérům, kteří nám ukázali nespočet nádherných, zajímavých míst a nezištně se o nás starali po tři dny. Opravdu to s námi neměli jednoduché. Taky nesmím zapomenout na přátele z místních cykloturistických organizací a rodinné příslušníky, kteří nás doprovázeli jejich domovinou. Děkujeme i muzikantům, zpěvačkám, zpěvákům a tanečníkům za nezapomenutelné hudební večery. Eva D. Foto : sportakce.rajce.idnes.cz/29._az_31._kvetna_2015_Podzvicinsko_na_kolech/

4. června  Čtvrteční cyklovyjížďka

Deset cyklistů vyrazilo  a jelo se prvně občerstvit ke studánce u Kojetína a pak se jelo dál na Rozsochatec a Jilem, kde nám Jindra ukázal zajímavý menhir u Sedletína.  Zpět přes obě Krupé jsme se za krásného počasí a po 42 km vrátili do Brodu. Foto : sportakce.rajce.idnes.cz/4._6._ctvrtecni_cyklovyjizdka/

28.5. čtvrteční cyklovyjížďka
Po klasické 16 hodině vyjelo 7 cyklistů za pěkného počasí na Veselý Žďár, Lučici do Okrouhlice na zmrzlinu a přez Vadín zpět do Havlíčkova Brodu. Ujeli jsme 25 pohodových km.

14.5. čtvrteční cyklovyjížďka

Sešlo se nás 12, ale vedoucí nás přišel jenom zkontrolovat a pozdravit. Jeli jsme přes Nový Svět, Šlapanov a na  Lutriánově mostě jsme  si udělali malou pauzičku. Pokračovali jsme na Kamennou a před Dobronínem jsme uhnuli na Štoky, kde jsme si na sluníčku u kruháku pochutnali na zmrzlině. Ve Studénce jsme  jsme odbočili  na Kochánov a dál jeli přes Lípu, Šmolovy do Brodu. Najeli jsme 46 km. Milada. Foto zde

9.5. Přes tři hrady
Na akci jsme se přihlásili pouze tři, a tak to i zůstalo. Začínali jsme v Sopotnici u Ústí nad Orlicí, 345 m.n.m. Po prodrání davem lidí na místním hřišti jsme se zaregistrovali a po malém posilnění vyrazili v 9.30 v protisměru na trasu. První zastávka a kontrola je hrad Potštejn, výrazně vyčnívající nad své okolí a opředený pověstmi o ukrytém pokladu. Pokocháni krásnými výhledy pokračujeme podél Divoké Orlice do Litice nad Orlicí. Trasa je vedena po červené TZ, proti nám proudí davy účastníků pochodu, stezka je kamenitá a místy je nutno kolo tlačit. Vše ale vynahradí pohledy na řeku a její okolí.
Na hrad Litice kola opět vytlačíme a u vstupu se schováme před krátkou dešťovou přeháňkou. Necháváme si dát razítka na další kontrole a výjezdem od řeky opouštíme doporučenou trasu a míříme přes Slatinu do Rokytnice. Na náměstí následuje pozdní oběd, poté opět do kopce směr pevnost Hanička. Tam přijíždíme těsně po zavírací hodině, ale přesto stihneme několik fotek.Další cesta vede opět do výrazného kopce na Anenský vrch na rozhlednu Anna. Je to nejvyšší bod dnešního dne, 991 m plus 12 m vyhlídková plošina, celkem 1003 m.n.m. Následoval rychlý sjezd přes Černou Vodu do Neratova, kde nás překvapil výhled na poutní kostel Nanebevzetí Panny Marie. Nádherné spojení barokní a současné architektury.
Pokračujeme dál podél polských hranic do Bartošovic a Kunvaldu. Silnice nás překvapí několika dlouhými a táhlými kopci a vezme nám poslední zbytky sil. Dojedeme do Žamberka ,bohužel Tyršova rozhledna (Rozárka) je již zavřena, tak jen u ní dorazíme poslední zásoby a pořídíme několik fotek. Následuje poměrně pohodová silnice do Žampachu, kde by měla být další kontrola původní trasy. Přijíždíme pozdě, nikde nikdo, ale razítko si vlastnoručně dáváme v otevřeném informačním centru. Pod hrozbou blížícího se deště dojíždíme posledních několik kilometrů zpět do Sopotnice, kde se také již všechno balí. Funguje pouze jeden stánek s občerstvením, kde doplníme ztracenou energii a za tmy vyrážíme zpět do H.Brodu.
Letošní rok byl pro organizátory pochodu Přes tři hrady opět rekordní, celkem se bylo registrováno 9450 účastníků, ale akce byla z našeho pohledu hodnocena na výtečnou. Navštívili jsme pro nás některá neznámá místa a zjistili jsme, že v Orlických horách je krásně.Martin H.  Foto zde

7.5. čtvrteční cyklovyjížďka
Na dnešní čtvrteční cyklo-vyjížďkku se nás sešlo7.Jeli jsme přes Škvárovnu ,Baštínov ,Vysokou a Čistou do Okrouhličky.Tam jsme chvilku poseděli u Šejdorvského mlýna a pokračovali přes Lípu a Šmolovy do Brodu Najeli jsme 27 km.
Milada Foto zde

1.5. – 3.5. Česko-saské Švýcarsko aneb jak nám bylo v máji na pomezí Česka a Německa

1.5. - pátek Před šestou hodinnou ranní jsme se sešli v počtu 8 účastníků našeho putování na havlíčkobrodském nádraží. Naším cílem vlakového přesunu bylo Rybniště (nedaleko Jedlové). Celou cestu jsme s nadějí vyhlíželi, jestli se nám počasí umoudří. Tak se také stalo. Po vystoupení z vlaku se vyjasnilo. Přejeli jsme pouhé 4 km do obce Chřibská, kde jsme se posilnili na další cestu. Zde se k nám přidal další nám již známý účastník z loňské jízdy po Krušnohoří a spolutvůrce letošních tras Jirka D. Vydali jsme se z Chřibské nádhernou přírodní cyklotrasou směrem k německým hranicím a podél říčky Křimice jsme dojeli do Bad Schandau. Po prohlídce centra městečka jsme se vydali po břehu Labe zpět k našim hranicím kolem Hřenska přes Dolní Žleb do Děčína. Tady jsme se rozloučili s Láďou R., který nás na zbytek cesty opustil a my se vydali hledat cestu na děčínskou vyhlídku – Pastýřskou stěnu. No…byla to fuška, než jsme ji našli, ale výhled byl pěkný. Ubytováni jsme byli přímo v centru Děčína u zámeckých zahrad – Zámecká sýpka (super ubytování). Večer jsme zakončili v nedaleké hospůdce s fanděním našim hokejistů. Celá trasa tento den měla cca 70 km.

2.5. - sobota Po brzkém vstávání a při svitu ranního sluníčka jsme již v 6.40 hodin vyjeli směr Bad Schandau, kde jsme přestoupili na Míšeň. Počasí bylo úžasné a my jsme měli možnost zhlédnout starobylé centrum Míšně s jeho malebnými uličkami a s výjezdem k míšeňskému hradu Albrechtsburg. Pokračovali jsme asi 25 km směrem k Drážďanům. Dojeli jsme do historického centra a tam jsme měli přestávku ne obhlédnutí památek. Za městem jsme zastavili na občerstvení s posezením u Labe. Na naší cestě jsme ještě navštívili městečko Pirna a Königstein. Projeli jsme kolem nádherných historických i přírodních krás této lokality. Dál jsme pokračovali již po nám známé cestě z předchozího dne až do Děčína. Celá tato trasa, ač vedla po rovinatém území, byla vzdálenostně náročná – najeli jsme slušných 105 km. Samozřejmě nechybělo posezení v jedné z místních restaurací s fanoušky hokeje.

3.5. – neděle Další slunečné ráno. Po předchozím zjištění, že bychom si mohli náročné stoupání ušetřit využitím místního cyklobusu, jsme se vydali na autobusové nádraží, kde jsme naložili kola na cyklovlek. Autobus nás vyvezl až pod Děčínský sněžník. Tam jsme překonali poslední převýšení již našimi silami. Odměnou za vystoupané metry nám byly nádherné výhledy na okolní krajinu. Pobyli jsme na vrcholu s rozhlednou a začali sjíždět směrem k Tiským stěnám. Kola jsme pro tuto chvíli odložili a prohlídli jsme si zajímavé skalní útvary. Občerstvili jsme se v místní hospůdce a začali jsme se přibližovat k cíli naší cesty – Ústí nad Labem. Cestou jsme ještě vytáhli kola na Erbenovu vyhlídku. To už nás čekal pouze sjezd odtud do města. Někteří z nás se svezli lanovkou na Větruši a někteří se jeli podívat na ústecké zdymadlo. Poslední trasa měřila kolem 40 km. Před naším odjezdem jsme se rozloučili s naším průvodcem (Jirkou) česko-německými cyklocestami. Naložili jsme kola, pohodlně se usadili ve vlaku a začali hodnotit tento prodloužený víkend. Myslím, že když napíšu, že to byl opravdu vydařený výlet s nádherným počasím (bez problémů a bez defektů), budou se mnou ostatní určitě souhlasit. Jana Hl. Foto  zde.

29.4. -  3.5.2015 Alpy

Na cyklo-autobusovém zájezdě s ledečskou ck do rakouských Alp  se nás sešlo 7 cyklistů z naší turistické cyklo skupiny.Poprvé jsme sedli na kola v Matrei a v Lienzu a po 28 km nasedli do autobusu,protože vydatně pršelo.Ve vesničce Berg jsme se ubytovali v pěkném penzionu Putz.Zde bazén ,sauna,pára a na dvoulůžkových pokojích s balkony ,televize a hlavně ústřední topení,které topilo. No prostě paráda. Druhý den nás pan Totter autobusem vyvezl za hranice do Itálie k zamrzlému jezeru Misurina.Po 17 km příkrého sjezdu jsme dojeli k jezeru Toblasch See.Po celou cestu nad námi alpské masivy. Od města Toblasch jsme už stále sjížděli podél řeky Dráva do LInzu.Po krátké prohlídce města jsme se rozhodli pokračovat až na ubytování do Bergu.Najeli jsme 105 km.Další den jsme jeli údolím řeky Gail,(už za sluníčka ) až do Vilaschkých Alp do města No"tsch.Tam jsme podnikli ještě moc pěknou vyjížďku pod masívem Dobratsch,přes město Arnoldstein a na tachometu jsme naměřili 70 km.Poslední den jsme vyjížděli od hotelu už vlnitějším terénem po malých silničkách k jezeru Millsta"tter See,které jsme objeli přes krásná malá lázeňská města Seeboden,Millstatt,Dellach ke kempu na konci jezera ,kde na nás  čekal autobus.Tam skončil náš hezký, pohodový cyklovýlet podél rakouských řek Ischl,Dráva a Gail. zapsala Milada .  Foto zde

30.4. čtvrteční cyklovyjížďka
Čtvrtek 30.4.  Sešli jsme se v pěti a pánské sestavě jsme se vydali na trasu:  H. Brod-Pohled-Sv. Anna-Č. Bělá-Kojetín-D. Krupa a Havl. Brod. Najeli jsme pohodových 30 km.Foto zde

23.4. čtvrteční cyklovyjížďka
Celkem 18 cyklistů vyrazilo tradičně od Ostrova . Jelo se do Lučice , Skuhrova, Olešnou, obě Krupé, Kojetín  a Břevnici zpět do Havlíčkova Brodu. Trasa byla 38 km dlouhá. Foto zde

19. 4. Do Jihlavy

Na zahájení cykloturistické sezony nás odjelo vlakem do Jihlavy 9 cyklistů. Společně se všemi účastníky jsme dojeli do Luk nad Jihlavou. Po vyzvednutí si účastnického listu a po krátkém občerstvení jsme absolvovali zpáteční trasu do Havl.Brodu přes Kozlov a Rytířsko do Ždírce, kde se k nám přidali naši další dva cyklisté (Láďa C. a Jirka M.). Pokračovali jsme na Polnou přes Věžničku a dále přes Věžnici a Šlapanov do Brodu. Ujeli jsme 55 km. Foto zde

16.4. čtvrteční cyklovyjížďka

Sešlo se nás 13 a vyjeli jsme směr Vysočany. V Bartošově vytvořil Láďa menší skupinku  a pokračovali svým tempem za námi na Kněžskou a Dvorek. Tam jsou 4 bílí jeleni z Žehušic, ale byli někde schovaní. Projeli jsme stezkou pod zámkem a po cyklo do Sázavy.Olšiakovo slůně stálo za zídkou na soukromé zahrádce. Trochu jsme se vydýchali a vraceli se přes přibyslavské náměstí, Hesov, Utín, Dlouhou Ves a Bartoušov do Brodu. Přijeli jsme ještě za sluníčka a máme najeto 53 km. Milada K. Foto zde

9.4. čtvrteční cyklovyjížďka
Na první, ale narychlo naplánovanou cyklovyjížďku jsme se sešli v počtu 5 účastníků, abychom vyjeli na letošní první společnou vyjížďku. Z místa odjezdu jsme jeli po cyklostezce do Šmolov a dále přes Lípu, Kochánov a cestoou až do Studénky, kde bylo nejvzdálenější místo naší  trasy. Ze Studénky jsme pokračovali přes Okrouhličku a Svytý Kříž do H. Brodu. Vyjížďka se nám líbila, kdy byly hezké a daleké výhledy. Celkem jsme najeli 29 km a toto s námi absolvoval nejmladší účastník našich vyjížděk za což mu patří velký dík a pochvala.  Lada R.