PĚŠÍ VYCHÁZKY - 2018

31.12.2018 - Silvestr na Ronovci

Sešlo se nás šestnáct a po žluté turistické značce jsme došli na Ronovec, kde jsme za neutuchajícího smíchu a veselí, snědli a vypili všechno, co jsme si přinesli. Potom abychom neporušili tradici, společně obejmuli smrk a přes Kyjov se vrátili do Brodu. Trasa 16 km. Eva D.

30.12.2018 - Silvestr na Chrudimce

I když předpověď počasí nebyla úplně ideální, počet účastníků převyšoval moje odhady. Už před Hlinskem déšť vystřídal sníh, kterého jsme si užívali po celou cestu. A nejen to, silvestrovské naladění, tradiční opékání špekáčků, horká medovina a davy turistů spěchající k Filipovskému pramenu řeky Chrudimky, aby se zde symbolicky rozloučili se starým a přivítali rok nový, nás všechny příjemně naladilo. Trasa 18 km. Eva D.

26.12.2018 - Jeníkovský vánoční pochod třemi kraji

Skoro za tmy nás směrem na Tisou skálu vyrazilo celkem dvanáct pěšáčků a tři psí slečny. Cestou jsme se ještě rozrostli o jednoho cyklistu, který s námi chvíli držel krok. Počasí sice ničím nepřipomínalo vánoční čas, ale nádherné výhledy na Železné hory, zámek ve Žlebech a scenérie podél řeky Doubravy, byly odměnou za vynaložené úsilí. Trasa 33 km. Eva D.

Foto zde

8.12.2018 PŘEDVÁNOČNÍ  VEČÍREK v hortelu Slunce.

Tento desátý roční přesně kopíroval ten minulyý, také co do počtu 35ti zúčastněných spokojených tanečníků a tanečnic.Mezi nimi tentokrát převažovaly manželské i jiné páry. Muzikant pan Med opět nezklamal , hrál i na přání. Mezi takovými byla i skladba od Johna Lennona , který byl právě 8. prosince před 38 lety zavražděn vrahem Chapmanem . Pokud se nestane něco zásadního , tak budeme pokračovat , většina "hlasovala" pro sobotní termín.  Jarada R.

Hodnocení Bowlingu ze dne 29.11.

I když  tentokrát byly zajištěny jenom  dvě dráhy, tak se ukázalo , že to bohatě stačilo.  Z celkového počtu dvanácti  zúčastněných se hry účastnilo ,na jedné dráze, jenom pět osob . Po dvou hrách na pomyslnou bednu vystoupali následující hráči s těmito bodovými zisky. Láda C 88/99, Vašek D 128/106 a Pepa R 89/95. Po skončených hrách následovala družná zábava. Příště se zase sejdeme 17. nebo 31. ledna. Na žádost některých osob se  sejdeme až v 17 hodin. Myslím, že to ničemu vadit nebude. Vašek D.

3.11.2018 Přes Říp
První sobotní listopadové akce se zúčastnilo 16 turistů. Ráno v 7:00 hod. jsme se vydali vlakem do Prahy, dále jsme pokračovali přes Vraňany do zastávky Ctiněves. Zde jsme se vydali po ČTZ, dále po MTZ a ŽTZ až na vrchol hory Říp (456 m n. m.). Ačkoliv jsme ráno vyjížděli za deště a husté mlhy, v tomto koutu naší země nebylo po dešti ani památky a mlha byla ta tam. Přes toto podzimní počasí jsme zažili pěkné panoramatické výhledy na všechny světové strany. Praotec Čech opravdu nemohl vybrat lepší místo. Jeho slovům: „To je ona, země zaslíbená, mlékem a strdím oplývající“, na tomto místě každý Čech porozumí. Toto místo má opravdu silnou pozitivní energii. Čas během výstupu nám zpestřila i skupinka nadšenců do terénních trucku. Tátové se syny i samotní dospěláci zdolávali kopec autíčky různých tipů na dálkové ovládání. Na vrcholku hory jsme se občerstvili v Boumově chatě, zde nás zaujal nápis: „Co Mohamedu Mekka to Čechu Říp.“ Před románskou rotundou sv. Jiří a sv. Vojtěcha, která je významnou církevní a kulturní památkou z r. 1126, jsme si udělali společnou fotku. Zpět jsme se vydali po zpevněné cestě do obce Rovné, dále Vesce až do Roudnice nad Labem. Zde jsme navštívili Kratochvílovu rozhlednu, prohlédli jsme si památky v centru města: krásný zámek Lobkowiczů, zvonici, rozhlednu Hlásku, klášter, železný most se sochou Čechie, který je třetí nejstarší v Čechách. Z Roudnického nádraží jsme odjeli v 16:00 hod. směr domov. Ušli jsme 13 km a strávili jsme úžasný den, počasí nezklamalo. Eliška T.
27.10.2018 Zabijačka v Herálci

Tradiční akce , tentokrát v předvečer výročí 100 let od založení republiky . K tomu účelu vyzdobeném a příjemně vytopeném "sále" se vcelku dobře hodovalo , Předtím jsme si ale museli vystát frontu na jitrnice. Ten den se také kladl věnec k pomníku padlým I. svět, války .Účastni byli představitelé obce včetně mé maličkosti. Vlakem přijel tentokrát pouze věrný Václav a autem druhý Vašek . Takže jsem byli pouze čtyři. Počasí uplakané, ale to nevadilo.JardaR .

21.10.2018 Štikovská vyhlídka

V rámci nedělní vycházky jsme v počtu pěti účastníků uskutečnili návštěvu Štikova s krásnými panoramatickými výhledy a památnou lípu. Nejdříve jsme dojeli vlakem do Sobíňova a potom přes Podmoklany do již zmiňovaného Štikova. Zde po prohlídce a občerstvení jsme pokračovali přes Hařilovu Lhotku do Bílku a odtud klasicky údolím řeky Doubravy do Chotěboře. Délka trasy 20 km. Lada R.

13.10.2018 Přes Sokolí vrch
Ráno odjíždíme os. vlakem do Světlé, kde poté přestupujeme na rychlík a dále v počtu 6 účastníků pokračujeme přes Kolín až do Děčína. Zde nás přivítá krásné slunečné počasí, které nás doprovází po dobu celé trasy s krásnými panoramatickými výhledy. Z Děčína musíme nejdříve pokračovat obklikou, kvůli uzavřené pěší lávce přes vlakové nádraží, kdy jdeme nejdříve po rovinaté trase a později začínáme stoupat do 4 km kopce na rozhlednu 506 m. Sokolí vrch. Zde následuje odpočinek s prohlídkou po okolní krajině a je zde k dispozici i občerstení, kterého využijeme. Z rozhledny naše trasa pokračuje na Františkův Vrch, kde se nachází bývalý větrný mlýn a i zde se nachází krásné místo s panoramatickými výhledy hlavně na Lužické hory, České Švýcarsko a České středohoří. Dále pokračujeme přes obec Brložec do Benešova nad Ploučnicí, kde po prohlídce místního kostela, zámku a centra města si dopřejeme v místní restauraci občerstvení před cestou zpět domů. Délka trasy 16 km. Lada R.

6.10.2018 Pochod slováckými vinohrady

V počtu 5 účastníků jsme se zůčastnili pochodu slováckými vinohrady, který každoročně pořádá KČT odbor Hodonín. Ráno odjíždíme směr Brno a dále přes Břeclav do Hodonína. Zde po registraci v hotelu Grand se přesouváme na autobusové nádraží a odjíždíme posilovým spojem do Dolních Bojanovic. Zde si prohlédneme překrásné prostředí se spoustou kvalitního kulturního vyžití a dobrého občerstvení. Dále jdeme danou trasu, která je vedena překrásnou přírodou mezi vinicemi do Starého Poddvorova a dále k místnímu větrnému mlýnu. Zde se trasa obrací směr Nový Poddvorov a pokračuje k rozhledně Na Podluží. Po překrásných panoramatických výhledech po okolí se vydáváme stále mezi vinicemi do cíle trasy a to do vinných sklepů v Nechorech, místní části Prušánky. Během celé trasy stále ochutnáváme kvalitní burčák a víno. V Nechorech naše cesta končí a po občerstvení jdeme k místnímu parkovišti, odkud je zajištěna kyvadlová doprava do Moravské Nové Vsi k vlakovému nádraží, kde mimořádně zastavují všemi směry rychlíky ohledně této akce. Zpět se opět vracíme přes Brno domů s pocitem hezkého dne v krásném prostředí. Délka trasy 18 km. Lada R.

22.9.2018 Přes Chřiby

Ačkoliv novinové titulky slibovaly na uplynulý víkend „brutální ochlazení“, přece jen se skupinka havlíčkobrodských a třebíčských turistů vypravila do přírodního parku Chřiby.  Když na nás autobus z Kroměříže do Roštína kvůli lehce zpožděnému vlaku nepočkal, zahájili jsme akci neplánovaně poznáváním tamní podzámecké zahrady a historického centra, ať už pěšky nebo vyhlídkovým vláčkem. Než jsme na druhý pokus dorazili do Roštína, ukázalo se sluníčko a my se vydali po zelené prudkým stoupáním k vrcholu Brda (587 m n. m.). Z nejvyšší kamenné rozhledny na Moravě (24 m), jejíž základní kámen byl položen před třemi lety, jsme díky solidní viditelnosti mohli dohlédnout až k Beskydům, identifikovat Velkou Javořinu, Velký Lopeník či Velehrad.  K další rozhledně – Salaši (365 m n. m.) ve tvaru dvou do sebe zakleslých sedmiček  - nás vedla modrá značka rozlehlým bukovým lesem kolem historických pískovcových hraničních kamenů z roku 1708 oddělujících tehdy pozemky kláštera velehradského a buchlovského panství. Smutnou zastávkou byl památník připomínající zavraždění dvaceti salašských občanů na samém sklonku druhé světové války, kteří se rozhodli odejít k partyzánskému oddílu bojujícímu v přilehlých lesích. Na hřbitově v obci je na místě společného hrobu umístěno v řadě dvacet kamenných pomníčků s fotografiemi a jmény obětí. Cestou k vlaku do Strarého Města u Uherského Hradiště jsme stihli kousek bohoslužby v bazilice Nanebevzetí Panny Marie a svatého Cyrila a Metoděje na Velehradě, která je spolu s nejstarším moravským cisterciáckým klášterem nejvýznamnějším poutním místem v Česku. Západ slunce právě končícího léta nás zastihl v moderním rychlíku InterPanter, kterým jsme až stošedesátikilometrovou rychlostí uháněli k Brnu… Radka F.

10.6.2018 Z Ledče podél Sázavy
V nedělní dopoledne se společně scházíme na vl. nádraží a odjíždíme vlakem s přestupem ve Světlé do Ledče nad Sázavou - Horní Ledeč, kde v počtu 8 účastníků se vydáváme na určenou trasu. Nejdříve si prohlédneme vilu Brožovku a poté jdeme na místní hrad. Zde po zakoupení vstupenky se jdeme podívat do hradní věže na panoramatické výhledy po okolní krajině. Dále následuje prohlídka muzea hradu a museum Jaroslava Foglara. Protože už je čas oběda, tak zahajujeme občerstvení z vlastních zásob a tím také přečkáváme v danou chvíli bouřku. Z hradu naše trasa směřuje do centra města a dále kolem řeky Sázavy až k pomníku Jaroslava Foglara do Sluneční zátoky. Kolem léčebny v Háji naše cesta pokračuje do Stvořidel, kde si dopřejeme odpočinku s občerstvením a stále po ČTZ jdeme na vlakovou zastávku ve Smrčné, kde naše trasa končí. Vycházka se nám vydařila a určitě jsme byli všichni spokojeni. Délka trasy 12 km. Lada R.

Sobota 14,4.2018 Zabijačka V Herálci.

Krásné jarní počasí asi vybízelo k jiným aktivitám, takže vlakem tentokrát nikdo nepřijel. Přesto se  postupně sešlo na 13 návštěvníkú , většinou na kolech .A když budeme počítat Milana , který dorazil ze svou početnou skupinou z ˇUsobí, tak se akce vlastně vyvedla . Jídlo a pití jako vždy vynikající. Pro nezájem o fotografování zde nejsou fotky k dispozici.  Jarda R

8.-11.3.2018 JIZERSKÉ HORY na běžkách

Ubytování chata v Jindřichově , kousek za Jabloncem n.Nisou v blízkosti biatlonového areálu "Břízky". Za ty čtyři dny jsme prakticky objeli celé Jizerské hory, t.z.n Hrabětice, Hřebínek, Královka,Bedřichov, Kristiánov, Na Kneipě,Smědava, Jizerka,, Peklo a Moravské boudy. Sněhové podmínky byly na tu dobu velmi dobré, stopy  na to, že jsme potkali celkem dost lyžařů také solidní. Mimochodem , určitě 80 %  z nich se věnuje "bruslení". Teplota se pohybovala od -3 do 5 stupnů, ve vrcholvých partiích téměř metr sněhu. Mazali jsme klistrem, večer pak slivovicí, rumem, vínem a pivem vše za zvuku Pavlovy kytary. Najeli jsme od 74 do 116 km. Náš šef Petr si dal jeden den padesátku až na Jizerku . Bylo nás šest a moc se nám to líbilo. Jarda R

8.3.2018 Bowling

Na posledním BOWLINGU, před blížící se cyklistickou sezonou, se nás sešlo jedenáct. Obsadili jsme dvě dráhy, na kterých soutěžilo sedm zúčastněných. Více jak 100 bodů uhrál dvakrát Josef K a jednou moje maličkost . Nutno vyzdvihnout  mimořádný úspěch Ládi Císaře , který ve druhé hře uhrál fantastických 162 bodů. Za posledních 5 let se to myslím nikomu nepodařilo. Určitě se všichni těšíme až  se už brzy sjedeme u Ostrova. Vašek D.

3.3.2018 Přes Tři Studně na běžkách

Po pátečním chumelení se nás v sobotu ráno 3.3. sešlo na nádraží 7 lyžařů s cílem Nové Město. V 9 hodin jsme u zastávky nastoupili do stopy a jeli přes Medlov na občerstvení do Kadova a zpátky přes Tři Studně, Sklenné a Vlachovice. Ujeli jsme 22 km v dobře upravené stopě a za dobrého počasí.  Jindra R.

25.2.2018  Humpolec-Světlá nad Sázavou

Opět ve třech jsme vykročili po TZ z Humpolce do Světlé.Cesta vedla přes Světlický Dvůr,kolem středověké tvrze v Proseči a Rejčkov. Na kopci Melechov u Rohule jsme přešli z ČTZ na MTZ a pokračovali na Koňkovice a Smrčnou. Po pravém břehu Sázavy jsme došli po hezkých  23 km do Světlé. Milada K.

Sobota 24. února 2018 NOVÉ MĚSTO NA MORAVĚ -BĚŽKY

Trasa : N.M- koupaliště-Tři Studně-Sklené-Fryšavský ledovec-Fryšava-Medlov-Tři Studně-Vlachovice-N.M.
Za jasného a mrzivého rána jsme vyrazili tradičně ze zastávky. S přibývající nadm. výškou a kilometry se lepšily sněhové podmínky, ale také sílil nepříjemný protivítr . Po občerstvení ve Fryšavě jsme se přehoupli přes kopec na Tři Studně, kde jsme objevili dvě sochy známého umělce Olšiaka. Ta první byla HejkalPepino a druhé bylo Káně. Sjezd z Vlachovic ke Ski byl velice rychlý ,s větrem v zádech , museli jsem použít pluh . Před cílem jsme si ještě" vychutnali" perfektně připravený okruh ve Vysočina areně. Byli jsme tentokrát pouze dva a najeli jsme solidních 26 km. Jarda R.

18.2.2018  Humpolec-Okrouhlice

Na avizovanou túru jsme z Humpolce vyšly 3 ženy. Cesta vedla kolem zříceniny hradu Orlík,zasněženými Orlovskými lesy přes kopec Čejov,Loskoty,kolem Lipnice, dále  přes Vitonín, Volichov a Babice. Cíl byl v Okrouhlici a ušly jsme 21 km. Milada K.

28.1.2018   Nedělní vycházka z Radňova

Po 12hod. odjíždíme vlakem do obce Radňov. Odtud jdeme dle dané trasy kolem rybníku Paletáč do Květinova a dále do Dočkalova mlýna, kde se zastavujeme na odpočinek a občerstvení v místní restauraci. Dále jdeme přes Michalovice do Poděbab a cíle naší trasy do Havl. Brodu. Délka trasy 13 km a počet 8 účastníků   Lada R.

25.1.2018 Hodnocení BOWLINGU.

Lednového  BOWLINGU se zúčastnilo asi 20 příznivců. Na třech dráhách o nejlepší výsledek zápolilo 12 cyklistů. Po skončení klání následovala , jako vždy, družná zábava. Poslední setkání  před cyklistickou sezonou bude  v únoru před jarními prázdninami, nebo po nich, tj. začátkem března.

21.1.2018 Novoměstsko na běžkách

V neděli 21.1. vyrazilo 8 lyžařů na Nové Město. I když 4 jeli autem a 4 vlakem v 9 hodin jsme společně u zastávky nastoupili do stopy a jeli přes Medlov na občerstvení do Kadova a zpátky přes Tři Studně, Sklenné a Vlachovice. Ujeli jsme 30 km v dobře upravené stopě a za dobrého počasí a připadali jsme si jak na horách.  Jindra R.