Cyklo + Pěší 2022

31.12.2022 Tradiční silvestrovská vycházka na Ronovec

Tentokrát by bylo asi výstižnější napsat: „Tradiční silvestrovská vycházka na Ronovec s netradičním silvestrovským počasím.“ Nicméně opět jsme se sešli na nádraží a dojeli vlakem do Rozsochatce. V neuvěřitelném počtu 23 účastníků jsme se vydali po žluté turistické značce cestou necestou rovnou na Ronovec, kde jsme se všichni zapojili do rozdělávání ohně, abychom mohli dostát slibům a opéci si silvestrovského špekáčka. Smích, zpěv, dobré jídlo i pití umocňovalo silvestrovskou náladu, která nás provázela celou zpáteční cestou přes Břevnici až do Havlíčkova Brodu. Trasa: 12 km Eva D.

Adventní vycházka s rozsvícením vánočního stromu 27.11.2022

Na první adventní neděli se nás na vlakovém nádraží sešlo celkem devět. Za krásného slunečného počasí jsme se z vlakové zastávky v Mírovce vydali po žluté turistické značce do Bartoušova a dále pokračovali směrem k Pohledu, který jsme pouze obloukem obešli. Posilněni drahuščinými výbornými frgály jsme po červené turistické značce po čtvrté hodině odpolední došli na zaplněné havlíčkobrodské náměstí, kde jsme za zvuku vánočních koled ochutnali vánoční svařák a přesně v sedmnáct hodin na výzvu starosty odstartovali nejen rozsvěcení vánočního stromu, ale celé vánoční výzdoby. Trasa 15 km. Eva D.

Večerní posezení 18.11.2022
Tradiční předvánoční posezení letos proběhlo v salónku restaurace Kozlovna. Sešlo se nás asi 40. O hudební náplň večírku se postarali Libor na harmoniku, Karel na trubku a Pepa na kytaru. My ostatní jsme je vydatně podporovali svým zpěvem a dokonce i tancem (navzdory stísněnému prostoru).
Zábava se vydařila, muzikantům ještě jednou tleskáme a snad zase brzy při podobné veselé akci na shledanou. Radka M.
Světlušková jízda 3. 11. 2022
I když oficiální cyklistická sezóna byla ukončena, dobré počasí dovolilo konání malého lampiónového průvodu na kolech. Díky posunu času jsme vyčkali na setmění v 17 hodin a v počtu osmi cyklistů (důkladně ověšeni čelovkami, antireflexními prvky a blikačkami) jsme vyjeli na okružní jízdu Brodem. Naše zářivá jízda setmělým městem budila pozornost kolemjdoucích a venčených psů. Dlouhá byla přibližně 10 km a skončila tradičním posezením v příjemné hospůdce. Uklízím kolo na zimní odpočinek a těším se na teplé jarní vlání ve vlasech. Radka.

Na rybářskou baštu 27. 10. 2022

S postupujícím podzimem se pomalu blíží závěr cyklistické sezóny a to si zasluhuje malou oslavu. Za krásného teplého odpoledne nás 14 skalních příznivců cyklistiky vyrazilo po stezce do Baštínova a přes kopec na Nový Svět. Výpravě veleli Pepa s Jitkou, kteří nás pozvali do své chalupy. Pod bílým štítem s letopočtem 1904, za vraty s podkovou pro štěstí čekala vyhřátá kuchyně s nádhernými kachlovými kamny a bohatě prostřeným stolem. Po občerstvení jsme vyšli na rozsáhlou zahradu s rybníčkem. Ve společnosti párku kachen indických běžců, jedné kočky domácí a několika slepic jsme obdivovali houževnatost a nadšení našich hostitelů s jakým udržují rodinný odkaz. Opustili jsme venkovskou idylu a polní cestou přes Novotnův Dvůr hurá zpátky do města. Cílem naší cesty byla rybárna u Niklů. Nad rybí „baštou“ jsme plánovali příští setkání. Ujeto 13 km. Ještě jednou děkuji Vrběckým za pohostinnost. Radka.

PS: pokud chcete recept na Jitčiny výborné šátečky, dejte vědět.

20.10.2022 - Podzimní okružní jízda kolem Brodu

20. října nás slunečné počasí zlákalo k vyjížďce za výhledy. V počtu deseti jezdců jsme zdolali trasu přes Břevnici, Kojetín, Dolní a Horní Krupou, Zboží, Rozňák a Pelestrov zpět do Brodu. Cestou jsme si užívali podzimních barev přírody a dalekých výhledů z četných kopců. Závěr vyjížďky patřil tradičnímu společnému posezení. Najeto 27 km. Radka.

Do Mírovky na špekáčky 13. 10. 2022

Na tento týden byla domluvena návštěva víkendového sídla dalšího z našich kamarádů v Mírovce. Na startu jsme byli ohromeni účastí – sešlo se 17 jezdců. V paprscích slábnoucího podzimního slunce jsme projeli Novotnův Dvůr, Nový Svět a vyšlapali za výhledy na vrchol kopce Vysoká. Pak následoval sjezd do Mírovky na chatu. Tady na zahradě „s labutím jezerem“ čekal vzorný hostitel Ivan, plápolající oheň a řádka špekáčků s chlebem. Celkový počet účastníků se rozrostl ještě o 3 cyklisty, kteří přijeli po vlastní ose, čímž jsme se zaokrouhlili na 20 jezdců. Opékání a zábavu narušilo až postupující šero. Cesta zpět vedla přes Baštínov. Trasa: 22 km. Radka

6.10.2022 - Na návštěvu do Samotína

Skupina 11 cyklistů vyrazila od Ostrova přes Termesivy, Pohled, Stříbrné Hory na plánovanou návštěvu do Samotína, kde nás excelentně přivítala a pohostila Radka s Karlem v malebném prostředí malinké chatičky. Poté jsme společně pokračovali na Krátkou Ves, Jilemník, Ždírec, Břevnici a za lehkého šera se vrátili do Havlíčkova Brodu. Bylo to pěkných 30 km. Ivan T.

1.10.2022  - Jeníkova špacírka

13. ročníku Jeníkovy špacírky se zúčastnili čtyři cyklisté. Doprovázeni slunečními paprsky jsme přes Svatý Kříž před jedenáctou hodinou dorazili do Petrkova na plánovanou prohlídku Památníku Bohuslava Reynka. Organizátoři nás překvapili komentovanou prohlídkou, výborným občerstvením a poutavým dokumetem, v kterém byla zachycena historie rodu Reynkových. Poté jsme přes Lípu, Šmolovy, Poděbaby, Hurtovu Lhotu, Březinku, Vadín dojeli do cíle našeho putování do Okrouhlice, kde nás srdečně přivítali pěší turisté a Dolnoměstští heligonkáři. Děkujeme pořadatelům a těšíme se na další ročník. Trasa: 35 km. Eva D.

29.9.2022 – Přes Šlapanov

Od Ostrova nás vyjelo 8 cyklistů. Jeli jsme přes Novotnův Dvůr, Nový Svět, Vysokou, Šlapanov a  Šachotín do Dvorku.

Odtud jsme se vydali na zpáteční cestu přes Uhry se zastávkou před Utínem u panelu s upozorněním na hornickou činnost na návrší Buchberg, objevenou archeologickým výzkumem v roce 2018 po vykácení lesa napadeného kůrovcem. Přes Utín, Dlouhou Ves a Bartoušov jsme dojeli do Brodu. Ujeli jsme za slunečného podzimního počasí 34 km. Jindra R.

Na pouť do Světlé 22.9.2022

Ve čtvrtek 22. 9. 2022 se sešlo 10 účastníků a vyjeli do Světlé nad Sázavou prohlédnout si atrakce připravené na Svatováclavskou pouť. Současně se nám naskytla příležitost být osobně při zdolání posledních kilometrů cyklo rekordu našeho kamaráda Milana – cesta kolem Země po poledníku.

Trasa vedla přes Veselý Žďár, Lučici a Dobrou Vodu do Světlé nad Sázavou. V zámeckém parku voněla cukrová vata a svítilo množství atrakcí. Jízda pokračovala po hlavní silnici do Nové Vsi a odbočkou po lesní asfaltce do Babic. Na této cestě bylo zaznamenáno Milanem ujetých 42 007 km. Do Brodu jsme se vrátili přes Okrouhlici, Klanečnou a Poděbaby. Naši 40 km vyjížďku jsme oslavili v hospůdce na hřišti, na venkovní posezení už bylo opravdu zima.

Po přezkoumání parametrů matičky Země se ukázalo, že tato planeta je pro Milanovu cyklistickou vášeň příliš malá… poledník kolem Země pokořil už před 2000 km a to bez elektropohonu! Milane, smekáme pomyslný klobouk (nebo přilbu). Do sbírky ujetých kilometrů ti přejeme ještě spoustu dalších zemských poledníků nebo nějakou jinou hezkou planetu.  Za všechny cyklisty Radka.

15.9.2022 – Chýška

Deštivé počasí nám znemožnilo vyjížďku minulý čtvrtek do Polné a ani tento čtvrtek jsme kvůli dešti, který trval již od rána, nejeli na kolech a 6 cyklistů dojelo do Chýšky z Havl.Brodu auty. Čest cyklistů zachránil 1 cyklista, který dojel do Chýšky na kole (ale jel ze sousední vesnice a ještě k tomu na elektrokole). Cílem dnešní vyjížďky bylo jako každoročně pozvání od Vaška D. na uzené maso a přednášku teraupeta Roberta Pospíchala. Po konzumaci výborného uzeného přímo z udírny jsme vyslechli prezentaci a odjeli už za soumraku domů. Jindra R.

3.9.2022. HB 50

Naši partu sportovních nadšenců reprezentovalo  na HB padesátce šest cyklistů. Původně plánovanou trasu jsme si mírně upravili a ze startu zamířili do Vlkovska pozdravit kamarády na jednotlivých stanovištích dětské trasy. Dále jsme pokračovali přes Knyk, Horní Krupou a Jilem. Tady opět malá odbočka k Jiříkovskému rybníku a přes Vepříkov a Nejepín do Chotěboře. Po doplnění "paliva" v místní cukrárně jsme dokončili trasu přes Příjemky, Jitkov, Cibotín (nezbytná kontrola chátrání korábu Černá Perla na rybníčku) a Českou Bělou zpět do místa startu. Na cestu nám svítilo sluníčko, 65 našlapaných kilometrů bez elektropohonu jsme si společně užili a těšíme se na další ročník. Radka

1.9.2022 – Trampský širák

Z Havl.Brodu vyjelo 11 cyklistů. Cílem dnešní vyjížďky byl jako každoročně Hanesův mlýn, kde jsme vždy kontrolovali přípravy na Trampský širák. Letos to bylo jiné v tom, že už tam byl program od středy. Tam jsme jeli přes Svatý Kříž (tam na nás čekala Hana), Okrouhličku a Studénku. Před Štoky jsme odbočili na příjezdovou cestu a dojeli k vstupní bráně do areálu. Po oslovení pořadatele „Sampaje“ nám dovolil si projít areál s jeho doprovodem, vyfotit se pod podiem (na podiu se už připravovala kapela) a prohlédnout si nové bungalovy. Zpátky jsme se vraceli přes Petrovice, Chýšku, Kochánov a Lípu, kde bylo vyhodnocení. A přes Šmolovy jsme dojeli do Brodu. Za příjemného počasí jsme ujeli 34 km.

Vyjížďka 25. 8. 2022

Čas na poslední prázdninovou vyjížďku si ve čtvrtek udělalo 8 cyklistů. Přes hrozící bouřku jsme se vydali přes Bartoušov, Dlouhou Ves, Utín, Stříbrné Hory, Krátkou Ves, Jilemník a Břevnici zpět do Brodu. Celkem ujeto 30 km, naštěstí bez kapky deště. Cesta byla zakončena tradičně společným posezením. Na další vyjížďku se těší Radka

Cyklistická vyjížďka 18.8.2022

z Havlíčkova Brodu nás vyjelo pět cyklistů směr Hurtova Lhota, Krásná Hora, Kojkovice, Pelhřimovský rybník. Tam jsme se všichni vykoupali v teplé vodě za krásného počasí. Popojeli jsme k rybníku u Vodníka kde jsme se občerstvili. Pokračovali jsme směr Bezděkov. Do Havl. Brodu jsme dojížděli za hodně silného větru. Ujeli jsme 34km. Milan B.

2 fota dodány v albu z 11.8.

11.8.2022 – Koupání Lomy Lipnice.

Z Havl.Brodu vyjelo 14 cyklistů. Jeli jsme přes Veselý Žďár, Okrouhlici (zastávka na zmrzlinu) Babice a Broumovu Lhotu do cíle dnešní vyjížďky na Lipnické lomy. Pod Lipnicí jsme odbočili na lesní cestu s tím, že dojedeme k lomu č. 5 a tam se vykoupeme. Ale zjevně nám nepřálo štěstí, protože lom „Hranice“ je v soukromých rukou a cesta k lomu č. 5 byla zarubaná. Dnes tam probíhala těžba dřeva a na cestě byly klády a větve. Takže jsme se nejen nevykoupali, ale ani jeden zatopený lom jsme neviděli. Zpátky jsme se vraceli přes Radostovice, Broumovu Lhotu, Volichov, Krásnou Horu, Hurtovu Lhotu a Poděbaby, kde bylo vyhodnocení, do Brodu. Výše uvedené okolnosti nám ale náladu nepokazily a za příjemného počasí jsme ujeli 40 km. Jindra R:

Čtvrtek 4.8. – za koupáním do Občin

U Ostrova se nás sešlo 5 cyklistů, přivítali jsme mezi sebou po delší pauze „šumavského vlka“ Jindru a vyrazili jsme směrem na Český Dvůr, Knyk, Pelestrov – tentokrát bez zastávky na občerstvení – pokračovali jsme do Veselého Žďáru a Okrouhlice. Tam byla 1. zastávka na dobrou vanilkovo-rakytníkovou zmrzku. Dále po nové silničce do Vadína, Březinky, Hurtovy Lhoty a Poděbab. Milan nám prozradil, že má Alča narozeniny, tak jsme se stavili jí popřát, pozvala nás na zahradu, kde jsme popovídali a poseděli u kávy a buchtičky. A pak už konečně hurá do Občin se vykoupat. Osvěžení bylo moc fajn, vraceli jsme se Občinami a cyklostezkou do Brodu. Ujeto za pořádného vedra 29 km. Eva F.

Čtvrteční vyjížďka 28.7.22

Sešlo se nás u Ostrova 10 cyklistů. Václav D. měl dobrou trasu a vedl skupinu směr Šmolovy, Lípa,

Kochánov, Úhořilka, Chýška, Petrovce a lesní cestou na Hanesův mlýn. Lesní cesta byla tak trochu tankodrom. Za to ale Václav nemohl protože jsem mu to poradil já. Dojeli jsme do Štoků kde jsme se vykoupali v koupališti v příjemné vodě. Po osvěžení jsme pokračovali Studénka, Okrouhlička, Lípa kde na hřišti jsme si dali i dobré nealko. Pomelo Grep pivo. Po doplnění tekutin jsme odjeli do H. Brodu.

O fotky se staral Jiří V. Ujeli jsme 36km. za hezkého počasí. Milan B.

Čtvrteční cyklovyjížďka 21.7.

V krásném letním počasí se sešli čtyři cyklisti aby jsme si užili jízdy na kole, přátelství a i koupání.

Jeli jsme hezkou přírodou a to Dolíkem směr Petrkov. Lípa, Kochánov, Úhořilka a polní cestou do Úsobí ke koupališti. Byla krásně teplá voda a hezky jsme si zaplavali ve velkém prostoru. Poté jsme zajeli do Úsobského zámeckého šenku u Bílé Paní kde jsme měli zamluvenou návštěvu. Hezky jsme si popovídali, zasmáli a občerstvili. Odjeli do HB. v krásném slunném počasí. Ujeli jsme klidných. 32km. Milan B.

Sobota 16.července 2022 KEBČOVA JÍZDA -10. ročník

Vzpomenout Jardu Kerbera přijelo na sraz Na Lipce ve Šmolovech celkem 7 cyklistů, z toho 3 z Okrouhlice a 4 z naší HB party. Podle plánu jsme jeli přes Dolík, Petrkov ke hrobu ve Svatém Kříži, kde nás čekal bratr Pavel. Pak následovala změna směru ve směru na Okrouhličku a Dobrohostov . Na delší dobu jsme se zastavili u poutního místa Svatá Anna, náležitě se občerstvili zázračnou vodou ze studánky, aniž bychom věděli , co nás následující slabé dva km čeká -měsíční krajina, kde se nedalo skoro projet/ modrá TZN / , pozůstatek těžby. A tak jsme se všichni těšili na občerstvení  v  dnes již populární restauraci Na venkově v Kamenici . Pak jsme se všichni rozjeli do svých domovů.Za skoro ideálního počasí ( odpoledne foukalo proti, jak jinak ) jsem ujeli 34-48 km. Jarda R.

Koupání v Boučí 14. 7. 2022

Teplý letní den vylákal 7 cyklistů na výlet k rybníku. Za cíl byl zvolen rybník v Boučí. Z Brodu jsme vyjeli po cyklostezce na chotěbořskou silnici a pokračovali přes Český Dvůr a Knyk do Horní Krupé.

Tady jsme odbočili na modrou turistickou značku, lesní cestou dojeli do Lysé a pak odbočili k penzionu v Boučí. Voda byla báječná, ale radovánky nám zkrátila blížící se bouřka. Rychle převléknout a nejkratší cestou přes Dolní Krupou po silnici zpět do Brodu. Na závěrečné posezení u občerstvení přišel i kamarád Jindra Rosecký, takže pod slunečníkem nám bylo veselo a příjemně i když začalo pršet. Ujeli jsme 28 km a prožili hezké odpoledne. Radka M.

Čtvrteční vyjížďka 30.6.2022

Směr Lipnický lom odjelo osm cyklistů. Jeli jsme Krásná Hora, Lipnice n. S. Dojeli jsem k lomu č.5. kde byla nádherně čistá a osvěžující voda. Po vykoupání jsme se vraceli přes rybník Ředkovec, Okrouhlice,

Veselý Žďár. V Perknově jsme se občerstvili a měli jsme přednášku jak se zpracovává cuketa a jiná zelenina od specialisty kamaráda Libora. Po dojetí do Brodu jsme ujeli 36 km. Milan B.

Čtvrteční vyjížďka 23.6.22,

sešlo se nás jedenáct cyklistů za krásného letního počasí. Vyjeli jsme směr Hurtova Lhota, Bezděkov, Jedouchov,  Mozerov do Orlovských lesů. Leština okolo rybníka Kachlička do Dubé a Plačkovský rybník Pařezák kde jsme se vykoupali a  občerstvili. Odjeli jsme směr Herálec. Jeden kamarád píchnul kolo a měl i větší problém který sám vyřešil. Někteří z Květinova odjeli přímo do HB. a druhá skupina jela přes lípu do HB. Také bych chtěl poděkovat Jiřímu V. za pravidelné focení celé skupiny a za hezké fotky které dává na naše stránky. Ujeli jsme hezkých 53km. plné radosti. Milan B.
Čtvrteční cyklovyjížďka, 16.6.2022
sešlo se třináct kamarádů. Po domluvě jsme vyjeli přes Břevnici,kde jsme všichni pomohli Evičce natrhat bezové květy na zdravou šťávu. Pokračovali jsme na Kojetín, Česká Bělá kde se někteří chtěli vykoupat v místním koupališti. Po příjezdu jsme zjistili že po čištění koupaliště ještě nestačilo natéct a chybělo spousty vody. V  Č. Bělé jsme se občerstvili a pokračovali Ždírec, Kyjov, Dvorce, Pohledští Dvořáci kde jsme se rozešli. Ještě tři kamarádi se jeli vykoupat do rybníku Cihlář kde podpořili kačeny v koupání. Hezká vyjížďka ale ujeli jsme pouhých 29km. Milan B.

9.6.2022. Čtvrteční vyjížďka na kolech.

Sešlo se nás dvanáct cyklistů. Počasí bylo nejisté ale rozhodli jsme se jet směr Plačkov. Jeli jsme přes Hurtovu Lhotu, Květinov, Herálec kde jsme pozdravili kamaráda Jardu a pokračovali na Kamenici. Tam nás vyplašil veliký mrak a na radaru bylo vidět že je opravdu deštivý. Za Kamenicí jsme odbočili k Stonetownu kde jsme se vyfotili a popovídali se správcem městečka. Pokračovali jsem po krátkém zdržení Myší dírou na Pavlov, Slavníč, Skorkov, Úsobí do Lípy kde jsme se zastavili na občerstvení. Dojeli jsme do Brodu po ujetí 47km. Milan B.

Přejezd CHKO Kokořínsko, Máchův kraj, 3. -5. 6. 2022

Pátek 3. 6. 2022

Na parkovišti u Rica jsme se postupně scházeli od 6:30 a nakládali kola na auto s přívěsem. Kolem 7:15 bylo hotovo, zavazadla v autě a nás 22 cyklistů se přesunulo na nádraží a vlakem se přemístilo do Mělníka. Cesta by si zasloužila zápis do knihy rekordů… naše jízdenka, kterou vytiskl průvodčí ve vlaku, měřila více než 2,5 m. V Mělníku se přidali dva kamarádi z Hradce králové, takže jsme vyráželi v počtu 24 lidí, 11 na obyčejných kolech a zbytek elektrokola…. Statistika mi připadá zajímavá, v minulém roce byli motorizovaní cyklisté ve výrazné menšině, letos převažují. Počátek cesty byl trochu komplikovaný díky opravě silnice, ale za Mělníkem jsme už klidně stoupali přes Chloumek a Vysokou do vesnice Kokořín, kde jsme odbočili ke hradu. Po jeho prohlídce jsme opět vystoupali do Kokořína a na návsi se občerstvili na zahrádce místní hospůdky. Další cesta vedla přes hory a doly do Truskavny a Březinky a dál směrem na Dobřeň. Cestou jsme ještě odbočili do obce Vidím s krásným barokním zámečkem a upravenou zahradou, který je využíván jako domov pro seniory. Po návratu na hlavní trasu jsme projeli Dobřeň, Jestřebice a romantickou lesní cestou pokračovali do Ráje. Následovalo stoupání do Libovic na Vrátenskou horu s rozhlednou. Tento úsek cesty se trochu zdramatizoval, část jezdců špatně odbočila, ale nakonec jsme se všichni šťastně sešli pod rozhlednou. Odměnou nám byly krásné výhledy na Ralsko, Bezděz, Ještěd a další vrcholy Kokořínska a Českého středohoří. Následoval terénní sjezd lesem do obce Houska pod stejnojmenným hradem a příjemná asfaltová silnička loukami do Blatců. Odtud již nejkratší cestou do Dubé, odbočit na Nedamov a tady nás unavené a hladové čekal Černý mlýn, naše dočasné bydliště, s veselým majitelem panem Veselým, teplou sprchou, dobrou večeří a zaslouženým pivem. Páteční etapa měřila si 60 km.

Sobota 4. 6. 2022

Den začal trochu podmračeně, ale po včerejším horku to byla vítaná změna. Po dobré snídani jsme vyjeli po silnici na Dubou a Zátyní a pak odbočili na příjemnou lesní cestu lemovanou skalními útvary a vyhlídkami. Neminuli jsme Martinské stěny a Husí cestou dojeli do Skalky. Etapa dál pokračovala po silnici do obce Ostré, kde jsme navštívili poutní areál Kostelíky. Další zastávkou byl Úštěk, kde jsme měli čas na prohlídku náměstí, Ptačích domků, židovského hřbitova a také na nezbytné občerstvení v hotelu Racek na břehu rybníka Chmelař. Z Úštěku jsme objížďkou přes Držovice dojeli do Konojed, kde nás překvapil nádherně zrekonstruovaný zámek, kostel a bývalý klášter. Další zastávka v Kravařích byla v muzeu Vísecká rychta, v největší roubené stavbě u nás. Krajinou Českého středohoří jsme dojeli do Zahrádek, lipovou alejí pokračovali přes bažantnici do Holan na krátké občerstvení a po silnici přes Loubí a Dřevčice zpět do Dubé a Nedamova. 70 km dlouhou sobotní etapu zakončili někteří odvážlivci koupelí v Černém rybníce, všichni samozřejmě dobrou večeří a posezením.

Neděle 5. 6. 2022

Ráno proběhlo ve znamení balení na zpáteční cestu. Po snídani auto nabralo naše zavazadla a my na kolech vyjeli směrem Korce, Tachov a Doksy. U Máchova muzea jsme se rozloučili s královéhradečáky a kolem jezera pokračovali na Staré Splavy, kolem obory Velký Dub do Hradčan. Po občerstvení se část cyklistů vydala na prohlídku Hradčanských stěn a část se osvěžovala v místním průzračném rybníce. Opět jsme se sešli v Doksech na obědě a pak pokračovali k nádraží, kde čekalo auto.

Kola naložena, auto na cestě, cyklisté ve vlaku a všichni míříme zpět domů. Ze zážitků se už teď stávají vzpomínky na nádherné kvetoucí louky, vlčí máky v polích, pískovcové skály a rybníky a hlavně na typické roubené a barokní stavby. Páteční etapa představovala asi 60 km, celkově jsme najeli kolem 190 km. Láďo a Jardo, děkujeme vám za přípravu zájezdu a těšíme se na další ročník. Za celou partu Radka Mikulková.

26.5.2022. Čtvrteční vyjížďka.

V počtu 6 cyklistek a cyklistů jsme se sešli a po domluvě se vydali na trasu směr Kojetín, Pouch, Jahodov a přes Rozsochatec, Čachotín a Horní Krupou jsme se vraceli zpět. Trasa s dalekými výhledy, ale bylo místy dosti větrno. Ujezo 30 km. Lada R.

19.5.2022 Čtvrteční cyklovyjížďka za výhledy.

V počtu 7 cyklistů jsme se vydali směr Nový Svět, Vysokou dále přes Okrouhličku a Lípu zpět do Brodu. Délka trasy 25 km. Lada R.

Foto zde

12.5.2022. Čtvrteční vyjížďka za památkami Kvasetic.

Ve čtvrtek 12. 5. 2022 vystartovalo 14 sportovních nadšenců ze seřadiště na Ostrově po cyklostezce směrem na Humpoleckou ulici, přes Horní Papšíkov, Poděbaby a Hurtovu Lhotu do Kvasetic. Tady jsme společně obdivovali krásu renovovaného zámečku a nahlédli do nedaleké pohřební kaple, která na své lepší časy stále čeká. Další cesta vedla lesem na hráz rybníku Abrahám a polní cestou k silnici do Humpolce.  Pokračovali jsme na Květinov a Lípu. Po krátkém občerstvení jsme Lípu opustili po cyklostezce na Petrkov a přes Dolík se vrátili do Brodu. Na naší cestě jsme si užili krásné, téměř letní počasí. S dobrou náladou jsme ujeli 25 km. Radka M.

28.4.2022 Čtvrteční vyjížďka

Na stanovišti u Ostrova se ve čtvrtek 28.4.2022 sešlo 10 cyklistů a cyklistek. Za příjemného slunečného počasí jsme projeli parkem, lesoparkem Vlkovsko a přes Knyk do Horní Krupé. Tam jsme odbočili na MTZ a lesem projeli do Lysé, Jilmu a Sedletína. Naším cílem byla vyhlídka z vrchu Vizáb nad obcí Veselá. Vyhlídka do okolí nás odměnila siluetou Lipnice, pásem Železných hor a v oparu jsme na horizontu zahlédli vrcholy Krkonoš. Zpáteční cesta nás vedla přes Olešnou, Kráty a Volský vrch do Zbožice, dále přes hlavní pražskou silnici na Pelestrov. Po krátkém občerstvení jsme lesem pokračovali do Havlíčkova Brodu. Celkem jsme ujeli 35 km. Radka M.

21.4.2022. Čtvrteční vyjížďka

Sešlo se šest cyklistů. Vyjeli jsme směr Občiny, Hurtova Lhota, Kvasetice, Krásná Hora k rybníku u Vodníka. Poté se část cyklistů oddělila a cesta pokračovala Věž, Herálec, Úsobí. Ujeli jsme 47km. Milan B.

14.4.2022. Čtvrteční vyjížďka.
Trasa směřovala z H. Brodu přes Dlouhou Ves, Stříbrné Hory a Krátkou Ves do Kyjova a zpět do Brodu. Počet 7cyklistů a ujeto 30 km.

7.4.2022. Čtvrteční vyjížďka.
První letošní čtvrteční cyklovyjížďka, které se zůčastnilo 5 cyklistů směřovala po silnici a cyklostezce do Perknova a dále přes Veselý Žďár a valečov do Okrouhlice. Odtud přes Vadín a Hurtovu Lhotu zpět do Brodu. Délka trasy 25 km.