CYKLOVYJÍŽĎKY - 2019

25.10.2019. Páteční vyjížďka.
Na letošní slunečnou poslední vyjížďku jsme v počtu 5 cyklistů vyjeli směr Vysoká, Okrouhlička, odkud byly krásné výhledy po okolní krajině. Během cesty jsme se občerstvili v místním pohostinství a poté pokračovali přes Lípu a Šmolovy do Brodu. Najeto 25 km. Lada R.

čtvrtek 24.10.2019

Na poslední čtvrteční cyklovyjížďku se nás sešlo 12. Z Brodu jsme vyjeli po nové,ještě nezkolaudované silnici. Přes Herlify,  Vysokou, Svatý Kříž a Petrkov a za ideálního počasí jsme dojeli na rybářskou baštu U Niklů k příjemnému posezení.Ujeli jsme 22 km. zapsala Milada

18.10.2019 Páteční vyjížďka

V počtu 4 cyklistů jsme jeli za krásného počasí s panoramatickými výhledy přes Mírovku, Svatý Kříž, Lípu a zpět do Brodu. Najeto 21 km. Lada R.

Čtvrteční vyjížďka 17.10.19

Na pravidelné čtvrteční vyjížďce od Ostrova vyjeli čtyři cyklisté za hezkého podzimního počasí.Trasa Veselý Žďár s občerstvením na Pelestrově kde jsme se setkali s kamarády.Hezky jsme se bavili a užili spousty úsměvů.Pokračovali jsme na Rozňák kde jeden kamarád musel vyměnit píchlou duši.Už jsme nasadili na směr Zbožice,Knyk,Český Dvůr s dojezdem do Havl.Brodu.Ujeli jsme v radosti 23 Km. Milan B.

10.10.2019  Čtvrteční vyjížďka směr Bartoušov

V počtu 5 cyklistů jsme vyjeli směr Bartoušov přes Vysočany už po krátké nové cyklostezce. Nad Dlouhou Vsí byla zastávka s focením a mezi Uhry a Dvorkem  natočil Milan B. i krátké video. A pak už  jsme pokračovali přes Šlapanov, Vysokou a Nový Svět k domovu. Celou cestu jsme se kochali pěknými výhledy a do Brodu jsme dojížděli se zapadajícím sluníčkem nad Lipnicí. Za příjemného i když trochu větrného podzimního počasí  jsme ujeli 30 km. Jindra R.

3.10.2019 Čtvrteční vyjížďka na Bernarda

2 nezdolní cyklisté odjeli od Ostrova na kratší vyjížďku, aby do 17 hodiny dojeli do restaurace „U Jakuba“. Přes Vysočany už po nové silnici a Termesivy jsme měli v plánu dojet do Pohledu. Ale protože počasí nám nepřálo a od Lipnice se hnaly černé mraky, tak jsme se rozhodli nejkratší cestou dojet do Brodu. Takže z Termesiv po červené jsme okolo Plastimatu dojeli cíle vyjížďky, kde už byli další cyklisté, kteří přišli pěšky a společně jsme v počtu 11 účastníků poseděli a popovídali. Ujeto 8 km. Jindra

Čtvrtek 3. října 2019 DEN  BERNARDA

Tentokrát proběhl v restauraci Žižkovská hodovna . Přišlo celkem 13 nadšenců, z toho 4 cyklisté(dva ze čt akce). Asi jsme měli všichni jinou představu o vyhřívaném stanu, ale přežili jsme to snad ve zdraví v tom sychravém podzimním počasí. Diskutovalo se , pilo dobré pivo z nabídky za 15 Kč. Pro neinformované uvádím, že tato akce se koná po celé české i slovenské republice všude, kde se čepuje pivo Bernard. Tak příště za rok U Kroupů. Jarda R.

28.9.2019 Svatováclavské dolní Povltaví

V plném možném počtu 12 cykloturistů jsme se sešli ráno na brodském nádraží. O dvě hodinky později již v Praze se k nám přidaly ještě dvě další účastnice, takže jsme se po osmé hodině vydali přes centrum Prahy k cyklotrase A2 tzn. že jsme jeli krásnou cyklotrasou podél Vltavy až do Kralup n/Vlt. Projeli jsme se dešťovou přeháňkou a poté nám již sluníčko zkrášlilo pohled na Vltavu. Z Kralup jsme pokračovali na rotundu Budeč, kde byly svatováclavské slavnosti a dál na nás čekala zřícenina hradu Okoř, vraceli jsme se pomalu k Praze. Stihli jsme si dojet na vyhlídku u pražského letiště v Kněževsi a dál přes Šárecké údolí, Dejvice a celé centrum Prahy k hl.nádraží. Naše Svatováclavské cyklovýletování mělo cca 82 km. Krásně jsme se projeli a bylo se na co dívat. Tak zase někdy nashle a cykloturistice nazdar !   Jana Hladíková

27.9.2019. Páteční vyjížďka přes Pohled

V počtu 5 cyklistů jsme vyjeli směrem na Bartoušov, Dl. Ves a do Pohledu. Odtud přes Ždírec a Kyjov zpět do Brodu na závěrečnou. Najeli jsme 25 km. Lada R.

26.9.2017 Čtvrteční vyjížďka do Světlé na pouť

V počtu 9 cyklistů jsme vyjeli směr Světlá n. Sáz. přes Krásnou Horu, Broumovu Lhotu a Závidkovice. Krátce jsme prošli poutí s nezbytným vyfocením. Zde se oddělila dvojice cyklistů, kteří jeli odtud svoji trasu a zbytek jsme pokračovali ze Světlé přes Pohleď a Lučici k domovu. Celou cestu jsme se kochali pěknými výhledy a také jsme viděli zapadat slunce nad Melechovem při zastavení nad Pohledí. Za příjemného podzimního počasí  jsme ujeli 43 km. Jindra R.

Foto zde

20.9.2019. Páteční vyjížďka přes Lípu.
V počtu pěti cyklistů jsme se sešli a vyjeli jsme na trasu směr Hurtova Lhota, Květinov a Lípa. Zde jsme si dopřáli milého občerstvení a přes Petrkov a Dolík jsme se vrátili zpět do Brodu. Celková trasa 22 km. Lada R.

Čtvrtek 19.9.2019

Opět ve čtyřech jsme vyjeli na hezkou čtvrteční vyjížďku.Přes Březinku a Bezděkov jsme jeli do Věže, kde se hoši těšili na kančí klobásky. Ale zdrželi jsme se na švestkách a za Jedouchovem úžasnými výhledy, tak že klobásky se nekonaly, protože jsme přijeli o několik minut pozdě. Pokračovali jsme kolem Ulrichova mlýna a po MTZ jsme dojeli do Radňova. Vychutnali jsme si sjezd přes Květinov , projeli Lípu a Sv. Kříž a po 34 km jsme se vrátili do Brodu. Bylo by ale milé, kdyby nás příští čtvrtek vyjelo víc. Zapsala Milada

Foto zde

14.9.2019. Přes Rešovské vodopády a hrad Sovinec.
Po předem domluveném výletu se raním vlakem přemisťujeme do Mohelnice, kde začíná naš celodenní cyklovýlet. Z Mohelnice jedeme přírodou do města Úsov, kde se nachází židovský hřbitov, synagoga a místní zámek. Poté pokračujeme do města Uničova, kde nejdříve navštěvujeme Medelskou bránu a poté centrum města s kostelem Nanebevzetí Panny Marie. Dále přes Dlouhou Loučku, kde jsme se zastavili na oběd a dále pokračovali přes Křížový vrch (589), kde jsou krásné a daleké výhledy do okolní krajiny. Poté naše trasa směřovala k Rešovským vodopádům a dále na hrad Sovinec a později do cíle naší trasy do Šternberka, kde jsme ještě navštívili místní kostel a hrad. Délka trasy 70 km. Lada R.

13.9.2019 Páteční vyjížďka.

V 16:30 hod. jsme se v počtu 3 účastníků sešli, abychom po domluvě se jeli projet do okolí Brodu. Od Ostrova naše trasa směřovala přes Vlkovsko, Knyk a Pelestrov do Veselého Žďáru a poté do Perknova a zpět domů. Během trasy byly krásné výhledy, kdy jsme během jízdy zastavili a užili si jich. Délka trasy 20 km. Lada R.

12.9.2019. Čtvrteční vyjížďka

Na tradiční čtvrteční cyklovyjížďku jsme se sešli čtyři.Jeli jsme za ideálního počasí,přes Český Dvůr, Horní Krupou, Skuhrov, Lučici, Okrouhlici a přes Hurtovu Lhotu jsme se vrátili do Brodu.Na tachometru  36 km. zapsala Milada K.

5.9. Čtvrteční vyjížďka

Vyjelo nás od Ostrova osm cyklistů.Směr Úsobské koupaliště.Počasí už bylo hodně nejisté ale zase s dobrou náladou jsme jeli dolíkem po cyklotrase do Petrkova a směr Lípa.Tam se od nás oddělil jeden kamarád a my jsme pokračovali Kochánov,Úhořilka.Za Úhořilkou jsme si natrhali pár dobrých a zralých blumiček.V těchto místech začalo poprchávat a tak jsme využili malou ale příjemnou zkratku přes Máselný kopec že se stejně vykoupeme v koupališti. Po příjezdu do Úsobí začalo už hodně pršet a na koupání nedošlo.Meteoradar ukázal že za hodinu přestane a proto jsme zajeli do zámeckého šenku kde jsme se usadili na krásné kožešiny a někteří se i trochu přikryli.Při občerstvení za námi ještě přijela projíždějící návštěva naší společné kamarádky.Po hodině když opravdu přestalo pršet se odjelo směr Havlíčkův Brod.Najeli jsme 30km.Milan B.

29.8.2019 Koupání v Boučí po dvou měsících

U Ostrova se nás sešlo 9 cyklistů a jeli jsme přes Knyk a Horní Krupou do Boučí (voda teplá a pořád dobrá a tentokrát i otevřená hospoda!!). Po vykoupání jsme se vraceli přes Horní a Dolní Krupou, kde nás ale dostihl déšť a tak jsme se vykoupali podruhé při jízdě v dešti do Brodu, protože se nebylo kde schovat a déšť neustával.. Najeto 29 km.    Jindra R.

23 - 25.8.2019 Chebsko a Ašsko na kolech
Společně v počtu sedmi cyklistů se vydáváme na prodloužený víkend do nejzápadnějších míst ČR. Ráno jedeme vlakem přes Prahu do Chebu, kde se občerstvíme a ubytujeme v krásném loni otevřeném penzionu na okraji Chebu. Po ubytování naše odpolední vyjížďka směřuje do skanzenu Doubrava, na klášter Maria Loreto ve Starém Hrozňatově a přes hranici směřujeme do Waldsassenu. Odtud se vracíme zpět do Chebu. Na sobotní ráno máme připravené TAXI i s přívěsem, které nás dopraví až do Hranic v Čechách. Odtud jedeme přes Ebmath do Nentschau a do Trojstátí. Poté se jedeme po cyklotrase do nezápadnějšího místa naší vlasti a dále do Aše na oběd a rozhledu Háj, která je naší nejzápadnějí rozhlednou. Z Aše naše cesta pokračuje na hrad Seeberg a dále kolem autocempu Amerika do Františkových Lázní.Odtud jedeme do přírodní rezervace SOOS a po cyklostezce do Chebu. Při nedělní vyjížďce jedeme na Komorní Hůrku a dále na Biscmarkovu rozhlednu na Zelené hoře. Poté opět se vrátíme do Chebu, kde se občerstvíme, strávíme zbytek času před odjezdem domů prohlídkou města. Víkend se nám moc vydařil, byla skvělá atmosféra a všichni jsme byli spokojeni z krásných a dalekých panoramatických výhledů, kdy ke všemu přispělo slunečné počasí. Lada R.

Čtvrteční vyjížďka 22.8.2019

Sešlo se nás 8 cyklistů a vyjeli jsme po cyklo č. 19 do Přibyslavi. Pod náměstím jsme odbočili a  kolem letiště projeli obcí Hřiště .Po několika pokusech jsme našli cestu přes Jarošův kopec a po krásné vyhlídkové cestě sjeli do Volského Žlabu s obrovskou skládkou, kam putuje i brodský odpad. Kolem ovčína a obory s jeleny jsme se dostali do Ronova nad Sázavou a po středověkém trapně naházeném kamenném mostě vjeli na úžasnou cyklostezku .Pod přibyslavským zámkem , přes Dolní Jablonou, Šlapánov, Vysokou a Nový Svět  po 47 km jsme dojeli do Brodu.  zapsala Milada

15.8.19 čtvrteční štrůdlovou stezkou.

Z Havlíčkova Brodu nás vyjelo deset cyklistů.Byl i jiný návrh na trasu ale dostali jsme pozvání na čerstvě upečený štrůdl.Jsou vinařské stezky,řepné ale kdo má štrůdlovou? Snad jsme první.Mohlo by se to stát tradicí.Jeli jsme směr Lučice,Dobrá Voda,Josefodol.Do obce Druhanov jsme projížděli,procházeli krásnou a i někým proklínanou kamenitou stezkou ale s úsměvem protože se nám roztahovali hezky hrudní košíčky. V Dlužinách jsme byli přivítaný s úsměvem a dobrým,moc dobrým štrůdlem.I kafíčko bylo a to že jsme na tácku nenechali ani jeden kousek z několika šišek bylo důkazem dobré kuchařky.Tímto mnohokrát děkujeme Evo.Po rozloučení jsme pokračovali do Světlé n.Sázavou a směr Havlíčkův Brod.Ujeli jsme 45km.Milan B.

Foto zde

8.8.19 K pramení Úsobského potoka.

Vyjelo nás z H.Brodu šest cyklistů a jedna cyklistka.Jeli jsme směr Hurtova Lhota,Kvasetice do Herálce.Kde se k nám připojil další kamarád Jarda.Bylo na kolo krásné počasí.Teplo,nefoukalo,sluníčko nás nechalo na pokoji a ani nepršelo.Prostě den na kolo.Další směr Kamenice na westernové městečko.Dále jsme pokračovali Myší dírou do Mikulášova.Odtud po turistické stezce k ještě neznámému místu a to smírčímu kameni "U zabitýho" U tohoto místa je zajímavá historie.Pokračovali jsme jeli směr Lochova studánka kde jsme se občerstvili pramenitou chladnou vodou a podívali se na další smírčí kámen z roku 1766.Před výjezdem na silnici jsme se zase zastavili u další studánky Karla Holuba o které téměř nikdo nevěděl.Na silnici do obce Velšov a následně Kalhov jsme sjeli na polní cestu k pramenu Úsobského potoka který je docela vydatný a je na rozvodí.Teče směr Sázava a do Baltského moře.Na druhé straně kopečka už teče voda do Černého moře.Projeli jsme okolo vrcholu Strážník 713m.Už se naše cesta jen svažovala.Větrný Jeníkov a na zámku v Úsobí se poloviční skupinka občerstvila na klidném nádvoří.Odtud se všichni rozjeli do svých domovů.Ujeli jsme klidných a s úsměvem projetých 53km Milan B.

1.8.2019 Tentokrát koupání v Plačkově

U Ostrova se nás sešlo jedenáct, skoro každý měl jinou představu o cíli společné cesty. Nakonec jsme se vydali za dobrodružstvím trošičku dál k rybníku do Plačkova. Někteří se vykoupali, někteří se osvěžili orošeným pivečkem i jinými dobrotami. Potom jsme se v pozdnějších hodinách než je obvyklé všichni vrátili do svých domovů. Trasa 53 km. Eva D.

25.7.2019 čtvrteční cyklo –koupání

V tropickém vedru se nás u Ostrova sjelo 7.Můj návrh jet se vykoupat k Nádražáku nebyl přijat,tak jsme vyjeli na Lipnici do lomu č. 5.Voda absolutně krásná a osvěžující. Vraceli jsme se přes Marianodol a Světlou.Na tachometru 51 km. Milada K.

20.7.2019 Přes Drahanskou vrchovinu a Plumlov
V počtu 3 cyklistů jsme se vydali přejet Drahanskou vrchovinu. Ráno vlakem do Boskovic a poté na kolech k Boskovickému zámku a hradu. Dále jsme už pokračovali přírodou do kopečků až na vrchol. Odtud přes Protivanov do obce Repechy, kde se nachází od loňského roku nová rozhledna. Dále jsme sjeli Repešským údolím a dále do Plumlova na zámek a přehradu. Odtud už jsme dojeli do Prostějova a vydali se vlakem zpět domů. Najeto 52 km. Lada R.

18.7.2019 Do Polné na zmrzlinu
Tento čtvrtek vyjelo 13 cyklistů přes Nový Svět, Vysokou, Šlapanov a Věžnici do Polné na zmrzlinu. Zastávka tentokrát nebyla u Lutriánského mostu, ale u „Rybího přechodu“ na řece Šlapance mezi Šlapanovem a Věžnicí. Zpět do Brodu jsme jeli přes Dobronín (druhá zastávka u sochy „Koníka“ od Olšiaka na ranči „U ztracené podkovy“), Štoky, Okrouhličku, Lípu a Šmolovy. Vyhodnocení na fotbaláku. Celkem 55 km. Jindra R.

11.7.2019 Okolo Brodu a zpět do Havlíčkova Brodu
U Ostrova jsme se sešli 4 cyklisté a po krátkém čekání na další kamarády, kteří nedorazili, jsme si určili pohodovou, vyhlídkovou trasu se zmrzlinou  přes  Michalovice – Kvasetice - Hurtovu Lhotu – Okrouhlici  – Veselý Žďár zpět do HB. Na závěr jsme se odměnili pivečkem. Najeto 30km, bohužel tentokrát bez fotek.  Iva C.

5.7.2019 - 12.7.2019 Křížem krážem Vysočinou na kole
V rámci akce křížem krážem Vysočinou na kolech jsme jako tradičně začali první etapu v Jihlavě. Dálší etapy jsme jeli dle daných tras až do poslední z Třebíče do Dalešic, kdy tuto etapu jsme uspůsobili ohledně počasí, ale nikoliv počtem km, ale vše po silnici nížších tříd. Scházeli jsme se v rozmezí od 19 do 32 cyklistů v daných etapách. Všechny etapy celkem ujelo 12 účastníků z toho 4 z H. Brodu. Ke všemu přispělo počasí, kdy z vyhlídkových míst, byly krásné panoramatické výhledy. Během celého putování Vysočinou jsme spatřili okolí zámku ve Velkém Meziříčí, přehradu Mostiště na řece Oslavě, lyžařský areál v Novém Městě na Moravě, hrad Lipnice, zámek v Žirovnici a hrad Roštejn. Dále pramen Moravské Dyje rozhlednu na Pekelném kopci a přehradu Dalešice. Dále jsme se zastavili ještě ve Vídni a v Drážďanech jako zpestření akce. Lada R.

4.7.2019 Úsobí, kde dobrá nálada působí
Od Ostrova nás vyjelo sedm. Jeli jsme se do Úsobí vykoupat. Přes Hurtovu Lhotu, Herálec, Skorkov jsme dojeli ke krásnému koupálku s průzračně čistou vodou. Po osvěžení jsme se sjeli ještě doosvěžit na zámek. Ujeli jsme 39 km. Opět parádní pohodová čtvrteční cyklo-vyjížďka. Milada K.

Sobota 29. června 2019 KEBČOVA  JÍZDA

Již sedmý ročník vzpomínky na Jardu Kerbera .Tentokrát byl sraz v Lípě, odtud jsme se přesunuli do Svatého Kříže ke hrobu. Z Lípy pak přes Květinov,Radňov,Věž k rybníku U vodníka a zpět přes Krásnou Horu. Z Radňova jsem jeli po málo ježděné  cestě do údolí k Ulrichovému mlýnu, kde již 300 let bydlí stejnojmenná rodina, dnes v čele se starostou Herálce. Naše Evička nám potom vyjednala prohlídku novogotické kaple ve Věži /viz popis na foto/. Tradičně krásný byl úsek z Věže přes Mozerov a Orlovami k Pelhřimáku, kde jsem se vydatně občerstvili a pokecali , m.j.  ,   jak je ten svět malý. Jedinci pak ještě stihli navštívit kulturní program v Krásné Hoře , která slavila 640 let od založení. Počasí ideální , bezvětří , najeli jsme /čekal jsem více/ ale opravdu "jen" 33 km. Bylo nás 14 cyklistů.  Jardové R+Š

27.6.2019 Koupání v Boučí

U Ostrova se nás sešlo 5 cyklistů a jeli jsme přes Vlkovsko, Knyk, Horní Krupou do Boučí (koupání dobré, ale zavřená hospoda!!). Po vykoupání jsme se zpět do Brodu vraceli přes Horní a Dolní Krupou. Najeto 29 km.    Jindra R.

20.6.2019 Čtvrteční vyjížďka na Bernard Fest

Tentokrát od Ostrova vyjelo pouze 5 cyklistů, kteří se nezalekli předpovědi počasí a dojeli jsme přes Březinku, Krásnou Horu, Bratroňov a Kejžlici do Humpolce. Poslechli jsme vystoupení orchestru a tanečníků místní ZUŠ. Zpět do Brodu jsme jeli přes Vilémov a po vykoupání v Plačkově jsme pokračovali přes Herálec, (kde nás opustil Jarda R.) a Lípu a po cyklostezce ze Šmolov do Brodu. Najeto 49 km.    Jindra R.

13.6.2019 – Přibyslav a Železné Horky

Od Ostrova nabralo 9 cyklistů směr Přibyslav přes Dlouhou Ves. Po občerstvení se dobrou rakytníkovou zmrzlinou jsme přes Žižkovo Pole dojeli do Železných Horek, kde byla druhá zastávka. Do Brodu jsme se vraceli přes Macourov, Samotín, Krátkou Ves a Jilemník. Vyhodnocení už jen v úzkém kolektivu proběhlo v nově otevřené kavárně Kafé Brod. Najeto v pohodě za krásného slunečného počasí a příjemného vánku 46 km. Jindra R.

7.6.2019 – Okolo Brodu

Vzhledem k možnému dešti jsme zvolili krátkou trasu kolem Brodu. Sešlo se nás 8 cyklistů a přes Nový svět a Květnov jsme dojeli na Hubertku. Tam jsme s překvapením zjistili, že už není v provozu. A tak přes Okrouhličku, Ločarův kámen a přes Lípu a Šmolovy jsme dojeli do Brodu na fotbalák na vyhodnocení. Nakonec jsme se dešti vyhnuli. Najeto 29 km. Jindra R.

30.5.2019 – K Pejchalovu mlýnu

Tento čtvrtek od Ostrova vyjelo 13 cyklistů směr Lípa se zastávkou na zmrzlinu a Dobrohostov k Pejchalovu mlýnu. Po vyjetí na silnici k Herálci se skupina rozdělila. Jedna polovina jela do Brodu přes Kvasetice a Poděbaby a ujela 29 km. Druhá polovina sjela do Kojetína a přes Věž, Kr.Horu, Okrouhlici a Veselý Žďár dojeli do Brodu s najetými 39 km. Jindra R.

24.5. - 26.5.2019 - Bílé Karpaty na kolech

Pátek 24.5. – Sraz byl ve 4,45 hod. mezi Ricem a hl. nádražím v Havlíčkově Brodě. Postupně jsme se začali sjíždět a nakládat kola na přívěs auta, které nám je dopravilo na místo ubytování. My jsme vyrazili vlakem v 6,02 směr Brno a po přestupu směr Veselí nad Moravou. Tam jsme dorazili cca v 10,00 hod. Než jsme se vymotali z nádraží, dorazilo i auto s koly, takže jsme je sundali z přívěsu a hurá do sedel. Jelo nás 26 nadšenců, kteří plni očekávání si dali za cíl pokořit Velkou Javořinu (970 m n. m.), nejvyšší horu CHKO Bílé Karpaty. Směr byl přes Radošov, kde jsme zdolali první rozhlednu tohoto víkendu. Připomínala tvarem tak trochu pochodeň. Dále jsme pokračovali na Hrubou Vrbku s jejím souborem chráněných stodol, dále do Kuželova, kde se nachází starý větrný mlýn a taky jsme si zde dali oběd v místní stylové hospůdce. Poté trasa pokračovala přes rozhlednu Drahy u Javorníka nad Veličkou a dále do osady Vápenky odkud jsme asi po osmi kilometrovém neuvěřitelném stoupání mezi valící se vodou z lesů, kamením, listím a blátem jsme konečně stanuli na rozlehlé planině Velké Javořiny s majestátně se tyčícím vysílačem. Byl zde nádherný výhled jak na pálavské vrchy a Děvičky, tak na Malou Fatru, Strážovské vrchy a Nové Mesto nad Váhom na Slovensku.  Počasí nám vyšlo krásné, tak jsme se pokochali, udělali pár fotek, posvačili a vydali se směr ubytování, které bylo v penzionu Bóďa v Horním Němčí. Někteří byli na pokojích, ale většina se odebrala do chatek. Po dobré večeři jsme si zazpívali u kytary, dali si dobrý mok na hezké spaní a pak hurá do hajan.

Souhrn: všechny kola v pořádku (to je důležité poznamenat), jeden ošklivý pád do škarpy (naštěstí bez zranění), zdolání dvou rozhleden a ujeto cca 57 km.

Sobota 25.5. – Po snídani jsme se sbalili a sešli se před penzionem. Někteří jeli na prohlídku do Luhačovic a ty otrlejší a méně zrubanější po pátečním stoupání, se vydali směr rozhledna U Křížku, Březová, rozhledna Velký Lopeník ( 911 m n. m.), všichni jsme ocenili malé občerstvení. Nejoblibenějším nápojem bylo pivo. Opět se nám naskytl krásný pohled na slovenskou stranu Bílých Karpat, Strážovských vrchů a do údolí Starého Hrozenkova. Nakoupili jsme pohlednice, turistické známky a tradá!!!  Mikulčin vrch, Vyškovec, Starý Hrozenkov, zde jsme si dopřáli oběda a Žítková, kde jsme navštívili skanzen poslední žákovské bohyně Irmy Gabrhelové (1905 – 2001). Byly to léčitelky-vědmy, které pomáhaly lidem při kdejakých potížích a dokázaly prý i předpovídat budoucnost. Měli jsme asi polovinu cesty za sebou, ale už jsme všichni cítili každý sval v těle. Ty stoupáky jsou vážně síla, ale dobrá nálada a humor nás neopouštěl. Vidina dobré večeře, lahodného moku a hlavně teplé sprchy nám dodávala sílu do dalších kilometrů. Když jsme konečně dorazili do cíle dnešního dne zpět na ubytování, tak s námi  po dobré večeři poseděl a také nám zazpíval sám pan majitel penzionu.

Souhrn: jedno rozbité kolo (nebudu konkrétně jmenovat ), dva terénní pády (naštěstí bez zranění), zdolání dvou rozhleden a ujeto cca 73 km.

Neděle 26.5. – Po snídani jsme si sbalili všechny věci a šli je naložit do auta, které nám je odvezlo k nádraží ve Veselí nad Moravou. Sami jsme pak nasedli na kola a vyrazili na poslední výlet tohoto víkendu. Jeli jsme přes Vlčnov, kde se konaly zrovna krojované slavnosti Jízdy králů, dále do Kunovic, kde jako překvapení jsme měli možnost si prohlídnout u letiště výstavu letounů různých typů. Přes válečné a osobní letouny, po vrtulníky, větroně a dokonce tam měli i neviditelné letadlo. Pak jsme pokračovali do Ostrožské Nové vsi s malými, ale hezkými lázněmi. Ty odvážnější ochutnali sirný pramen a koupili si lázeňskou oplatku. V Uherském Ostrohu jsme si prohlédli místní zámek, poobědvali a podívali se na Baťův kanál. Po hezké cyklostezce pokračovali do Veselí nad Moravou, kde na nás čekalo auto s řidičem. Naložili jsme kola a, když nám zbývala ještě hodina do odjezdu vlaku, tak jsme uvítali stánek se zmrzlinou. Seděli jsme na lavičkách, lízali zmrzlinu a vyprávěli si dojmy z prožitého víkendu, které byly velice silné.

Shrnutí celého víkendu: celkový počet najetých km je cca 170, jedno rozbité kolo, 3 pády, jeden zapomenutý mobil na chatičce

Myslím si, že můžu říct za všechny, že krajina Bílých Karpat je nádherná. Všude nekonečné pastviny, na kterých se pásly krávy, ovce, už chyběly jenom salaše a bačové v ovčích vestách. Nekonečné výhledy do kraje to vše ještě podtrhují. Všichni jsme se shodli, že se nám víkend moc líbíl.

Chtěla bych ještě touto cestou poděkovat Láďovi Rasochovi a Jardovi Rekovi za zorganizování tohoto hezkého víkendu, kdy jsme poznali zase nová místa, dali si trochu víc do těla, večer poseděli v bezva kolektivu a načerpali síly do dalších dní. Takže ještě jednou díky a doufám, že zase brzy naviděnou.  Iveta Lachendrová.

23.5.2019 - čtvrteční vyjížďka okolo Brodu

Na čtvrteční cyklojízdu jsme vyrazili ve čtyřech. Přes Nový Svět, Šlapanov, Pozovice, Okrouhličku a Šmolovy jsme se po 34 km spokojeni a za sluníčka vrátili domů. Milada K.

9.5.2019 obyčejná čtvrteční vyjíždka

Ve čtyřech jsme vyjeli od Ostrova směr Kojetín,Čachotín,Jilem a zpět přes H. Krupou. Byly ideální podmínky bezvětří ,slunečno a pohoda.Za 2.5 hod jsme ujeli 36 km. Milada K.

8.5.2019 - Sváteční vyjížďka
Ve středu jsme se rozhodli zvýšit počet účastníků na akci KČT Havlíček a tak jsme od Ostrova v počtu 5 cyklistů jeli přes Světlou n.S. do Číhoště. Po zaregistrování, občerstvení a prohlídce kostela i zastávce na středu ČR jsme jeli směrem na Leštinu se zastávkou v Dobrnicích u hrobu Pavla Landovského, kde se nám naskytla příležitost se podívat i do místního kostelíka a i na věž ke zvonu. Zpět do Brodu jsme jeli přes Habry, Jilem a obě Krupé. Celkem 68 km při dosti větrném i když slunečném počasí. Jindra R.

26 - 29.4. 2019 Tachovsko a Český les na kolech

26.4. pátek - vyrážíme v 6 hodin ráno v počtu 6ti cyklistů rychlíkem přes Prahu do Mariánských Lázní, kde začíná naše čtyřdenní cykloputování Tachovskem. Na nádraží už na nás čeká Jirka Dragoun, který pro nás vybral a naplánoval trasy. Jak už bývá dobrým zvykem, zahájili jsme náš výlet v osvědčené hospůdce U Švejka, kde jsme se opravdu chutně a levně naobědvali. A konečně sedáme na kola a vyrážíme směrem Drmoul - rozhledna Panský vrch. Nahoře to trochu foukalo, ale rozhled byl pěkný. Pokračujeme na Tři Sekery a pak po státní hranici až k ceduli BUNDESREPUBLIK DEUTSCHLAND, fotíme si hraniční patník a ujíždíme dále na vesničku Broumov, kam nás lákal strarý hamr, ale nakonec jsme dali přednost Loveckému zámečku tamtéž, kde jsme si chvilku oddechli a zahnali žízeň. Pokračujeme v cestě a po několika kilometrech už obdivujeme Světce u Tachova - krásně obnovenou jízdárnu a ruiny nedokončeného zámku generála Windischgrätze. Pak už to máme hezkou stezkou necelé 2 km do Tachova, kde máme zajištěný nocleh na dvě noci. Večer vyrážíme do pizzérie Baileys - někdo na večeři, někdo jen na pivko. A začalo pršet.

27.4. sobota - Tachov - vodní nádrž Lučina - Obora - Pavlův Studenec - užíváme si krajinu Českého lesa, místy opuštěnou, ale o to víc romantickou. Projíždíme Starou Knížecí Hutí, zastavujeme se u zaniklé myslivny z roku 1860 s krásným názvem RANDEZVOUS, místo je opravdu kouzelné. Míjíme pastviny a stáda dobytka, zajímavý památník obětem 1. světové války, lestní kříž s velikonoční výzdobou. A už jsou tu Nové Domky s památníkem pádu železné opony a o kus dál kostel Navštívení Panny Marie, bohužel v havarijním stavu a bez střechy. Dojíždíme do Rozvadova, původně tu byl v plánu oběd, ale vzhledem k vysokým cenám, pokračujeme dál do Přimdy. Tam nás vítá restaurace Modrá laguna, kde bylo velmi příjemné prostředí, obsluha i jídlo. Po zaslouženém obědě jsme se vydali pěšky na zříceninu hradu Přimda, bylo krásné sluníčko a nahoře jsem si to opravdu užili. Ale jak jsme sešli zpátky dolů ke kolům, počasí se rapidně změnilo, začalo hodně foukat a pršet, tak jsme rychle ujížděli nejkratší cestou přes Perholec do Tachova. Dojeli jsme a déšť ustal. Někteří z nás jsme se ještě pěšky vypravili na rozhlednu Vysoká nad Tachovem, jiní si prohlédli staré město se zámkem a zachovalými hradbami.

28.4. neděle - Tachov - Staré Sedliště - Bor u Tachova - tady jsem se podívali do zámeckého parku a k zámku - Stráž - Borek u Tachova - rekreační středisko Sycherák, na kterém zrovna nadšenci soutěžili v disciplíně "hod oboustrannou sekerou". Nedalo nám to, abychom se aspoň zpoza plotu nepodívali na tuto atrakci. Pokračovali jsme na oběd do Bělé nad Radbuzou, ten byl také v pohodě a v místě jsme se vyfotili na kamenném mostě přes řeku Radbuzu - most pochází z 1. poloviny 18. století a je zdoben sochami. Pokračovali jsme na Hostouň, Poběžovice - tady jsme si prohlédli barokní zámek, dále přes Srby do Horšovského Týna, kde jsme byli ubytováni v penzionu Parkur na poslední noc. Dorazili jsme během odpoledne, takže nám zbyl čas zastavit se v cukrárně, prohlédnut si krásné a zajímavé náměstí i zámecký park a hrad přestavěný na zámek. Nechybělo ani večerní posezení v místním podniku.

29.4. pondělí - Horšovský Týn - Blížejov - Kanice - zámek Lázeň-letní sídlo Černínů a nádherná Americká zahrada nedaleko - kousek pod rozhlednou Bolfánek. Zahrada je arboretum se sbírkou čítající 219 druhů listnatých i jehličnatých dřevin severoamerického, evropského i asijského původu. Unikátem je jedle douglaska tisolistá a dřín květnatý. A už jen kousek do kopce a jsme u rozhledny Bolfánek, která stojí ve tvaru kamenné věže na vrcholu Žďár nedaleko Chudenic. Bohužel je zavřená, ale i tak z ní máme krásné zážitky. Ovšem to není všechno, jedeme kousek z kopce a jsme u pozdně barokní kaple Sv. Anny, nyní hřbitovní kaple. A konečně sjíždíme do městyse Chudenice. Pokračujeme směrem na Švihov a milovníci pohádek už tuší, že si nenecháme ujít vodní hrad, kde filmaři točili Tři oříšky pro Popelku. Dokonce se nám podařilo podívat i dovnitř na nádvoří, kde jsme si mohli vyfotit Doru s macechou a čeledína Vincka. Do Švihova jsme dorazili právě v čase oběda, ale nesympatický hospodský nás doslova vyhnal i s koly na déšť, tak jsme nasedli do vlaku a frčeli na Plzeň, Prahu a domů. V plánu bylo původně dojet na kolech až do Plzně, ale v dešti se nám jet nechtělo. Byli jsme aspoň dřív doma a myslím, že celkový počet 220 ujetých kilometrů není vůbec špatný. Díky všem, kteří jste nám tento výlet připravili. Určitě nemluvím jen za sebe, z putování Českým lesem jsme byli nadšeni.   Zapsala Eva Fürstová

2.5.2019 – Do Chýšky na uzené

Tento čtvrtek jsme dostali pozvání od kolegy Václava D. a tak od Ostrova vyrazilo 12 cyklistů přes Šmolovy, Lípu a Kochánov do Chýšky na uzené. Po posezení a zkonzumování dvou šrůtků teplého uzeného přímo z udírny jsme se s Václavem rozloučili a zpět do Brodu jsme jeli přes Petrovice, Úsobí a Lípu. Vyhodnocení bylo na fotbalovém stadionu. Celkem 38 km. Jindra R.

1.5.2019 - Májové toulání nejen Pelestrovskými lesy

Sešlo se nás patnáct a ve velmi dobré náladě jsme projeli celou naplánovanou trasu. Společně jsme obdivovali krásu rozkvetlých stromů i žlutících se polí. Na Lipnici pod rozkvetlou třešní jsme neodolali každoroční tradici. Cestou zpátky se naučili nejen dětskou říkanku o bramboře, kterou jsme předvedli Láďovi a všem přísedícím na Pelestrově. Vydatně jsme pojedli, popili a ujížděli ke svým domovům. Trasa:  Havlíčkův Brod - Březinka - Vadín - Okrouhlice - Lipnice nad Sázavou - Broumova Lhota - Závidkovice - Světlá nad Sázavou - Josefodol - Dobrá Voda - Lučice - Veselý Žďár - Pelestrov - Knyk - Havlíčkův Brod. Celkem: 55 km Eva D.

25.4.2019 - Do Přibyslavi na zmrzlinu
Tento čtvrtek bylo opravdu už letní počasí a tak vyjelo 9 cyklistů přes Bartoušov a Dlouhou Ves do Přibyslavi na zmrzlinu. Zpět do Brodu jsme jeli přes Modlíkov, Žižkovo Pole, Krátkou Ves a Jilemník. Celkem 38 km. Jindra R.

21.4.2019 - Zahájení cykloturistické sezóny v Jihlavě
V rámci zahájení cykloturistické sezony v Jihlavě jsme se v počtu 6 cyklistů zúčastnili a ranním vlakem dojeli i s koly do Jihlavy. Po slavnostním zahájení a uvítacím proslovu místních pořadatelú jsme se vydali na předem připravenou trasu. Trasa vedla z Jihlavy opět do Luka nad Jihlavou, ale ne po cyklostezce, která je nyní neprůjezdná, ale trasou přes Kosov a Puklice. V Lukách, kde jsme dostali pamětní listy a upomínkové předněty jsme se zároveň občerstvili v místní restauraci. Dále už naše cesta vedla dle vlastní trasy přes Bítovčice do Kamenice a dále přes Věžnici, Jamné do Polné. Zde následovala opět zastávka na odpolední odpočinek a občerstvení. Z Polné jsme se vraceli přes Šlapanov, kdy jsme se ještě zastavili na mostě u Lutriana do Brodu. Celodenní cyklovýlet se za krásného a slunečného pčasí vydařil a byli jsme všichni spokojeni. Ujeli jsme 60 km. Lada R.

18.4.2019 - Zelený čtvrtek

Na Zelený čtvrtek jsme se vydali na zámek do Úsobí na zelené pivko. Sešlo se nás sedm statečných a úspěšně jsme zahájili novou cyklistickou sezónu. Trasa: Havlíčkův Brod - Šmolovy - Lípa - Dobrohostov - Chválkov - Úsobí a zpět. Celkem 31 km. Eva D.