CYKLOVYJÍŽĎKY - 2018

25.10.2018 Čtvrteční vyjížďka

Na poslední říjnové vyjížďce se nás sešlo jen šest. jeli jsme na Vysokou a potom na chalupu u Smrčáku. Po malém občerstvení jsme pokračovali do rybárny u Niklů kde jsme po večeři ukončili letošní cyklistickou sezonu. Ujeli jsme jen  15 km ,byla to taková malá rozlučková jízda.

18.10. čtvrteční vyjížďka přes Okrouhlici

V počtu 9 cyklistů jsme se vydali za slunečného odpoledne podél Sázavy do Perknova, po opraveném mostě směrem na Chlístov, kde jsme na kopci uhnuli vpravo na cestu a dostali jsme se do Veselého Žďáru, pokračovali jsme do Lučice, pak pro mě neznámou cestou kolem mlýna a vyjeli jsme v horní části Lučice. Po krásném novém asfaltu lemovaném tuny spadaných jablíček jsme dojeli do Okrouhlice, po cyklo do Vadína. Nahoře na kopci jsme si užili veliké krásně oranžové zapadající sluníčko a potěšili se výhledem na hrad Lipnici. Opět jsme otestovali nový mostík mezi Březinkou a  Hurtovou Lhotou, a pak to byla už klasika - Poděbaby, Papšíkov, HB - a jako třešinka na dortu nová mini cyklo na Humpolecké. Větší část skupiny zašla ještě na pivo. Ujeli jsme krásných 32 km.

4.10.2018 Čtvrteční vyjížďka na Bernarda
7 cyklistů odjelo od Ostrova na kratší vyjížďku, tak abychom do 18 hodin dojeli do kavárny „Ve vile“. Přes Knyk a Zbožici jsme dojeli na Volský vrch. Odtud přes pole-strniště do Radostína a dále směrem na Chlum. Tam jsme se kochali krásnými výhledy na všechny strany, protože byla dobrá viditelnost. Přes Veselý Žďár jsme už poté dojeli do cíle vyjížďky, kde se začali scházet další cyklisté, kteří přišli pěšky a společně jsme v počtu 31 účastníků poseděli a popovídali. Ujeto 21 km. Jindra

30.9.2018 Nedělní oběd v Pekle

Pro začátek trochu statistiky: poslední záříjový den bez jediného mráčku 5 cyklistů ujelo 55 km, vystoupilo na 16,5 m vysokou Vojtěchovskou rozhlednu a po ujetí pár km pokoušelo se vypít pivo o objemu 0,666 l v restauraci Peklo Čertovina. No a nakonec po pekelném obžerství jsme tuto akci zakončili řádným zapitím a zhodnocením celého letošního cykloturistického snažení v cíli našeho domovského města. Celé naší cykloturistice zdar a prima lidičkám obzvláš.  Jana Hladíková.

Foto zde

28.9.2018 Svatováclavské putování na kole.
 Zájemců je tentokrát víc než míst pro kola ve vlaku, a tak někteří nasedají do vlaku už v pět…:-(, další várka v šest…:-)…setkání Praha Libeň…Společně se pak vydáváme směrem Kbely, následuje Vinoř – zde míjíme zámeček, ve kterém v současné době sídlí Policie České republiky, ale už se pracuje na částečném zpřístupnění pro veřejnost. Ještě se krátce zastavíme v zámeckém areálu Ctěnice, je tu hotel a sídlí tady i jezdecká společnost - koně jsou ale po ránu ještě ve stájích.

Následuje Jenštejn, zde se zastavíme u zříceniny hradu z doby Václava IV. - společné foto - a jede se dál…Brandýs nad Labem s renesančním zámkem, kde pobýval i Rudolf II. či Marie Terezie…a už vjíždíme do Staré Boleslavi, nejstaršího poutního místa, kde na zaplněném Mariánském náměstí právě probíhá mše na počest patrona české země, Svatého Václava, zavražděného zde v r.935…velmi slavnostní a působivý zážitek… Dál  vede cesta podél Labe, do něhož se nedaleko Lázní Toušeň vlévá řeka Jizera. Zakrátko přijíždíme do Čelákovic. Je čas oběda a v rodinné restauraci U Bohuslavů si opravdu pochutnáme. V Přerově nad Labem navštívíme malý skanzen s chaloupkami, dobovými předměty, úly...A už je tu známá chatová oblast Kersko, proslavená především Hrabalovým filmem Slavnosti sněženek - naštěstí jsme po obědě, takže nemusíme u slavné hájenky řešit, jestli kančí se šípkovou nebo se zelím :-)…A opět jedeme podél Labe, míjíme Nymburk a přijíždíme do Poděbrad, krásného lázeňského města, zde si někteří načepujeme léčivý pramen a pokračujeme k výletnímu místu u soutoku Labe s Cidlinou - vínko, pivko, kávička… a už nás čeká poslední úsek po cyklostezce – z ní ještě malá odbočka k Památníku vyvraždění rodu Slavníkovců u Libice nad Cidlinou – a odtud to do Kolína k vlaku už můžeme pěkně po rovince rozjet :-)

Jsme na nádraží, v nohách máme 95 km a do vlaku usedáme s pocitem hezky stráveného slunečného dne…Zdeňka Doležalová

Foto zde

20.9.2018 Čtvrteční vyjížďka k balonu.

Scházíme se v počtu 12 cyklistů a odjíždíme na určené místo mezi Železné Horky a Havl. Borovou, kde má Jindra s manželkou připravený let balonem. Nyní trochhu rychleji šlapeme do pedálů, abychom to stihli do startu. Po projetí obcí Ž.Horky, ale už vidíme se zvedat balon a Jindra s manželkou jsou oddáni do rukou slunečného nebe v koši balonu. Tak jenom zdravý pokřik, pozdrav a balon se nám už vzdaluje a pokračuje svojí cestu jako i my, kdy se stáčíme přes H.Borovou, Cibotín a Českou Bělou zpět do Brodu. Trasa nyní 45 km. Lada R.

13.9.2018 Čtvrteční vyjížďka na Žižkovu studánku
V počtu 8 cyklistů se vydáváme přes Perknov do Lučice. Odtud se jedeme podívat přes Janovec na samotu Komárov a dále do Malčína. V Malčíně se už nad námi začínájí stahovat dešťová mračna a, tak pokračujeme přes Žižkovu studánku přes Olešnici do Okrouhlice, kde se na místním hřišti schováme před krátkou přeprškou a poté pokračujeme k domovu. Celkem jsme najeli 34 km. Lada R.
Foto zde

8.9.2018 Krajem Josefa Lady na kolech.

Je nás šest účastníků - Alena, Eliška, Jana, Láďa, Vlaďka a Zdenka…vlakem dojedeme do Říčan u Prahy - projíždíme krásným náměstím s barokním kostelem, vyběhneme ke zřícenině hradu a jedeme dál – cestou se tu a tam potkáváme s Mikešovou naučnou stezkou (vede z Hrusic do Říčan), pokračujeme přes Struhařov a Lesní Lázně Zvánovice a už stoupáme do kopce k areálu Ondřejovské hvězdárny, založené r.1905, která patří k nejdůležitějším vědeckým pracovištím v Evropě. Celý areál je upraven jako park, v němž jsou umístěny různé přístroje, sloužící k astronomickým pozorováním…

Cestou zastavujeme na vyhlídce v Turkovicích, už k nám doléhají zvuky dálnice, za ní pak tušíme údolí Sázavy a obec Hrusice máme jako na dlani. Přijíždíme do Hrusic….všudepřítomné obrázky nezapřou svého rodáka Josefa Ladu. Poobědváme v hospůdce U Sejků a máme štěstí - pan kostelník nám ochotně odemkne kostelík k prohlídce – za to mu pak Alena pomáhá s kbelíkem vody, který přináší J…následuje návštěva Památníku Josefa Lady s jeho milými obrazy i obrazy jeho dcery Aleny. A jede se dál….

Nadjíždíme dálnici a přes Senohraby dojedeme podél potoka k výletnímu místu na břehu řeky Sázavy – prohlídneme si zříceninu hradu Zlenice, chvíli si užíváme hezké atmosféry s country muzikou a vydáváme se přes Čtyřkoly do Pyšel, kde se projdeme kolem krásně opraveného zámečku, který už dlouho slouží jako domov pro seniory a pak ještě Láďa navrhuje výhledy, a tak šlapeme do dlouhého kopce a čeká nás výhled …na hřbitovJ…

Když přijedeme do Poříčí nad Sázavou, uvažujeme, jestli by se dal stihnout dřívější vlak domů, ale ouha! Jana má píchlé kolo. Nevadí, jdeme si koupit nanuky, zatímco Láďa spravuje…Ještě to obloukem vezmeme přes Čerčany a končíme v Benešově. Objedeme si náměstí a pomalu směřujeme k nádraží…hospůdka je otevřená, nic nám nechybí…

Máme v nohách 62 km, počasí nám přálo a byl to krásně strávený den….  Zdena D.

6.9.2018 Čtvtteční vyjížďka do Polné

U Ostrova se nás sešlo 10 cyklistů. Jeli jsme přes Vysokou, Šlapánov, Věžnici do Polné. Cestu jsme si udělali zastávku u Šlapánského potoka u nové přechodu pro ryby a do Polné jsme přijeli po staré silnici okolo starého židovského hřbitova. Na náměstí jsme okoukli stavění kolotočů, ochutnali místní zmrzlinu a zákusky a stejnou cestou se vrátili zpět do Brodu. Ujeto 42 km. Iva C.

18.8 - 25.8.2018 Peckův mlýn u obce Úterý

Týden od 18.8.do 25.8.2018 jsme strávili na Chebsku - v půvabném kraji lázní, zámečků, zřícenin, klášterů, dlouhých kopců J i léčivých pramenů, vyvěrajících na mnoha místech i ve volné přírodě…..Byli jsem ubytovaní na Peckově mlýně nedaleko obce Úterý a vyráželi jsme na kole do  všech stran – zámečky Nečtiny, Manětín…klášter Teplá, Mariánské lázně s fontánou, lázně Kynžvart-Metternichův zámek a prameny Helena, Viktor, Richard, Bečov s relikviářem svatého Maura, Krásenský vrch s kamennou rozhlednou, Kladská v centru Slavkovského lesa s naučnou stezkou přes rašeliniště….zříceniny Gutštejn, Švamberk…pramen lásky, zahrádecký pramen uprostřed lesů, pramen Smraďoch u obce Prameny….Plasy s minipivovárkem a klášterem…zdaleka viditelný vysílač Krašov….Bezdružice se zámečkem a príma hospůdkou u fotbaláku, Konstantinovy lázně, odkud jsme si na zpáteční cestě domů ještě načepovali Prusíkův pramen…krásný kraj...najezdili jsme cca 360 km. Zdenka Doležalová

1.9.2018 Havlíčkobrodská padesátka

Sešli jsme se celkem tři, ale z důvodu velmi nepříiznivého počasí, jsme se na naplánovanou trasu odhodlali pouze dva. Vynechali jsme polní cesty, opékání špekáčků a před polednem promočení dorazili do cíle. Trasa: Vysoká, Šlapanov, Smilov, Pozovice, Štoky, Úsobí, Herálec, Květinov, Kvasetice, Hurtova Lhota, Poděbaby, Havlíčkův Brod. Km 52.  Eva D.

30. 8. 2018 Čtvrteční vyjížďka okolo Brodu

U Ostrova se nás sešlo 9 cyklistů a kvůli předpovědi, že bude pršet jsme naplánovali trasu kolem Brodu, tak abychom stačili ujet před deštěm domů. Vyjeli jsme směrem na Břevnici a z Kojetína jsme se projeli po nově opravené silničce do  Dolní Krupé. Po cyklostezce jsme dojeli do Horní Krupé a přes Zbožici a Rozňák jsme chtěli dojet na Pelestrov. Ale protože začalo drobně pršet, projeli jsme pelestrovskými lesy do Lázničkovi stráně a pak už do Brodu na Pražskou na vyhodnocení. Ujeli jsme 28 km.    Jindra R.

18.8.2018 Lipské putování

Sobota 18. srpna 2018 turistická akce LIPSKÉ PUTOVÁNÍ 2018 .  Místní pořadatelé připravili pěší trasy od 5-18km , cyklo pak 15-80 km. Já jsem vybral trasu 45 km a moc se mi líbila. Z Lípy do Sv.Kříže přes Petrkov, dále přes Nový Svět na Vysokou, Šlapanov, Polnou, Věžničku , Ždírec, Dobronín, Štoky a Okrouhličku zpět do Lípy . Dopoledne ideální počasí, bezvětří , krásné silnice , bylo na co se dívat . Celková účast byla 227 účastníků, z toho 94 cyklistů !! Kromě mé osoby jsem zaznamenal z naší skupiny jednoho "pěšáka" . Škoda , že na tyto místní akce není od nás větší zájem. Jarda R.

16.8.2018 Čtvrteční vyjížďka do Boučí

U Ostrova se nás sešlo 7 cyklistů a jeli jsme Vlkovskem přes Knyk a Horní Krupou do Lysé a pak sjeli do Boučí. Větší část cyklistů vlezla do vody, která nebyla až tak špatná, byla zmrzlina, pivko i káva. Po vykoupání jsme dojeli podél potoka k rybníku s „Lochneskou“ u  Horní Krupé, u které jsme se všichni nechali vyfotit. Pak už jsme se vraceli přes Dolní Krupou, Kojetín a Břevnici do Brodu na Pražskou na vyhodnocení. Ujeli jsme 35 km.    Jindra R.

9.8.2018 čtvrteční vyjížďka

Na vyloženě tropickou vyjížďku se nás sešlo 5. Návrh,že se pojedeme jenom někam poblíž  vykoupat neprošel a tak jsme vyjeli průmyslovou čtvrtí na Novosvětskou silnici na zmrzlinu a dál pokračovali zgarbovkou na Mendlovu Ves,Nový Svět,Vysokou,Šlapanov a Dvorek. V Uhrově jsme odbočili na Dlouhou Ves,Bartoušov ,Mírovku ,Baštínov kolem školního statku k rybníku Nádražák.V něm jsme si zaplavaly jen dvě,ale voda nás nezklamala,byla čistá a osvěžující. Milada K.

2.8.2018 Čtvrteční vyjížďka s koupáním v lipnickém lomu č. 3
Čtvrteční cyklovyjížďka směřovala směr Lipnice, kde bylo plánované koupání. Jeli jsme pohodovým tempem, kdy jsme jeli přes Okrouhlici a kolem rybníku Ředkovec na dané místo. Po přijemném osvěžení jsme se vydali zpět, ale jinou trasou do Okrouhlice a přes Perknov, kde následovalo malé zastavení na občerstvení jsme se vrátili zpět. Délka trasy 35 km. Popčet 6 cyklistů. Lada R.

26.7.2018 Čtvrteční vyjížďka ke Sv. Anně

Od Ostrova vyjelo 7 cyklistů směrem na Termesivy cestou pod Vysočanským mostem a po turistické značce.  Pak dále do Pohledu, kde byla krátká zastávka u zámku se správcem pohledského zámku . Pak už jsme spěchali ke Sv.Anně, kde jsme se sešli s dalšími 3 cyklisty. Právě začalo pršet a tak jsme hledali azyl, který jsme našli ve stánku pohledských fotbalistů. Tu půlhodinku, než přestalo pršet, jsme využili k občerstvení (pivo i klobáska byla). Protože byla předpověď další přeháňky, tak jsme se stejnou cestou vraceli do Brodu. Ujeli jsme tentokrát jen 16 km.    Jindra R.

19.7.2018 Čtvrteční vyjížďka do Úsobí na zámek

U Ostrova se nás sešlo 10 cyklistů a jeli jsme plánovanou trasu přes Svatý Kříž a Okrouhličku do Štoků, kde ale  zmrzlina nebyla, měli zavřeno. Pokračovali jsme směrem na Chýšku, vyfotili se na Máselném kopci a pak sjeli do Úsobí na koupaliště. Možnost koupání využili jen dva plavci, ostatní už spěchali do Úsobí na zámek, kde na nás čekali další 3 cyklisté. Po krátkém posezení a prohlídce parku jsme se vraceli přes Chválkov, Lípu a Šmolovy do Brodu na Humpoleckou na vyhodnocení. Ujeli jsme 36 km.    Jindra R.

12.7.2018 Čtvrteční Haškova Lipnice

Sešlo se nás sedm. Podle plánu jsme doleli na Lipnici dokonce ještě o kousek dál. V Okrouhlici nás potěšila zmrzlina u Pelhřimáku rychlé pivko. Cestou jsme konstatovali, že třešně už končí, začínají dozrávat blumy a milovníci mladé kukuřice také nezaváhali. Velkému obdivu se těšila nová kaplička v Bezděkově. Trasa: Havlíčkův Brod - Okrouhlice - Broumova Lhota - Lipnice - Pelhřimák - Bezděkov - Hurtova Lhota - Poděbaby - Havlíčkův Brod. Kilometrů 41. Eva D.

Foto zde

Křižem krážem Vysočinou na kole 2018

6.7.2018 - první etapa - trasa: Jihlava - Rantířov - Dušejov - Nový Rychnov - Častrov - Drážďany - Kamenice nad Lipou. Cyklistů celkem 24 z Brodu 6. Kilometrů jsme ujeli 59. Eva D.

Foto zde

7.7.2018 - druhá etapa - trasa: Kamenice nad Lipou - Kámen - Pacov - Červená Řečice - Želiv - Lhotice - Jiřice - Humpolec. Tentokrát nás bylo o jednoho více a posila přijela z Havlíčkova Brodu. Terén byl nečekaně kopcovitý a závěrečný pohled na tachometr ukázal 63 km. Eva D.

8.7.2018 - třetí etapa - trasa: Humpolec - Kaliště - Horní Paseka - Melechov - Meziklasí - Světlá nad Sázavou - Smrčná - Koňkovice - Stvořidla - Veliká - Mstislavice - Kouty - Ledeč nad Sázavou. Nedělní etapa s celkovým počtem účastníků 33 přilákala i 12 Broďáků. Počet najetých kilometrů nejen okolo Melechova  54. Eva D.

9.7.2018 - čtvrtá etapa - trasa: Ledeč nad Sázavou - Pavlov - Číhošť - Leština u Světlé - Kysibl - Golčův Jeníkov - Spytice - Vilémov - Uhelná Příbram - Jeřišno - Maleč - Chotěboř. Cyklistů 20 z toho 5 našich a kilometrů 66. Lída V.

Foto zde

10.7.2018  - pátá etapa - trasa: Chotěboř - Slavíkov - Podmoklany - Ždírec nad Doubravou - rybník Řeka - Krucemburk - Rychtářka - Radostín - Malé a Velké Dářko - Polnička - Žďár nad Sázavou - Vysoké - Lhotka - Jiříkovice - Nové Město na Moravě. Cyklistů i přes nepříliš pozitivní předpověď počasí 22 z toho opět 5 Broďáků a 66 kilometrů jako včera. Eva D.

11.7.2018 - šestá etapa - trasa: Nové Město na Moravě -Vojtěchov - Bohuňov - Domaninský rybník - Bystřice nad Perštejnem - Rožná - Dolní Rožínka - Strážek - Krčma - Žďárec - Vidonín - Vlkov - Velká Bíteš. Cyklistů 20, naši 4 a kilometrů 66. Eva D.

12.7.2018 - sedmá etapa - trasa: Velká Bíteš - Pucov - Tasov - Oslava - Velké Meziříčí - Oslavice - Oslavička - Nový Telečkov - Bochovice - Benetice - Budkovice - Třebíč.

Dnes jsme vyjeli z pěkného náměstí ve Velké Bíteši, když se před tím konalo nezbytné společné focení. Po pěkných silnicích jsme pokračovali do malebného údolí řeky Oslavy a odtud byl jenom skok do Velkého Meziříčí na oběd. Po obědě za sílícího protivětru nahoru a dolů směrem do cíle v Třebíči. Před tím jsme ještě stihli navštívit malou rozhlednu "Rubačku" s výhledem na Velké Meziříčí. Bylo polojasno až oblačno kolem 20 stupňů. Bylo nás celkem 23 z toho 5 Broďáků.   Jarda R.

Foto zde

13.7.2018 - osmá etapa - trasa: Třebíč - Pocoucov - Trnava - Nárameč - Budišov - Pyšel - Ocmanice - Kramolín - Slavětice - Dalešice.

Všech 36 účastníků /z Brodu jen tři/ poslední etapy dorazilo do populárního dalešického pivovaru, kde bylo vyhlášení "vítězů", mezi nimiž byl i náš Vinca a Láďa, kteří absolvovali všech 8 etap! Dnes se najelo 46 km. Díky všem, kteří se podíleli na zdařilé akci. Jarda R.

5.7.2018 První prázdninová cyklovyjížďka

První prázdninovou cyklovyjížďku jsme za perfektního letního počasí nasměřovali na Lučici a Dobrou Vodu. Odbočili jsme k vyschlé  Žižkově studánce a přes Příseku, Světlou kolem do Brodu. Byli jsme dva a ujeli 42 km. Milada K.

30. 6. 2018 sobotní  KEBČOVA JÍZDA

V tento den se uskutečnil 6. ročník vzpomínkové akce na Jardu Kerbra, fotbalistu, tenistu, běžkaře a cyklistu. Z místa srazu v Okrouhlici jsme vyjeli k rybníku Pelhřimáku, kde bylo občerstvení "U Ády". Trasa pak pokračovala přes Bratroňov, Bezděkov, Květinov, Lípu, Petrkov k hrobu Jardy ve Svatém Kříži. Zavzpomínali jsme a odjeli přes Petrkov, Šmolovy do Okrouhlice, kde  nás čekalo občerstvení na místním fotbalovém stadionu a závěr této povedené akce. Za zmínku stojí také nově vybudovaná kaplička s obrazy v obci Bezděkov a o víkendu hostující nejdelší vodní skluzavka v ČR v Lípě. Po celý den foukal silný vítr, většinou proti. Bylo nás d e s e t  a najeli jsme 40 a 60 km. Velký dík patří organizátorovi Jardovi Šoupalovi a jeho manželce.   Jarda R.

14.6.2018 Čtvrteční vyjížďka do Přibyslavi

U Ostrova se nás sešlo 8 cyklistů a podle plánu jsme jeli přes Dlouhou Ves, Utín, Uhry a Dvorek do Přibyslavi na zmrzlinu. Zpět do Brodu jsme se vraceli přes Modlíkov, Žižkovo Pole a Krátkou Ves. Vyhodnocení tentokrát bylo ve Slunci, kde Láďa domlouval vánoční besídku. Ujeli jsme 32 km.    Jindra R.

10.6.2018 Do Pekla

Na neděli 10.6.2018 jsme si naplánovaly výlet do Pekla. Bylo nás pět, co našly odvahu se tam podívat. Jely jsme přes Bartoušov do Přibyslavi a odtud Vepřová, Vojnův Městec, Studnice, Hlinsko na Čertovinu. Je to tam od nás cca 50 km. Takže pohoda cestou i s počasím. V cíli na nás čekalo pohádkové prostředí, které nadchne snad každého. Exteriér i interiér je do sebemenšího detailu postaven v duchu pekelného prostředí. Největší radost nám udělalo, když nám přinesli pivo v rohu a s mírou 0,666 l. Po pekelném obžerství jsme usoudili, že těch pět desítek km je málo. Dojely jsme zpět až do Ždírce nad Doubravou, odkud jsme se vrátili vlakem zpět. Ujely jsme asi 72 km a bylo to super. Určitě tuto akci během prázdnin zopakujeme. Všem ahoj. Jana Hladíková

7.6.2018 Čtvrteční vyjížďka ke Kachličce

Po černé středě tu byl den jako malovaný, bez nebezpečí bouřek a silného větru. Vyjeli jsme od Ostrova směrem na Hurtovu Lhotu , pokračovali přes Bezděkov, Čekánov,Jedouchov do kouzelného místa Mozerova. Pak jsme se napojili na lesní cestu , která je součástí polesí Orlovy do Leštiny. Vedle dozrávajících třešní jsme mohli obdivovat nádherné a daleké výhledy do okolí z výšky hodně přes 600 m n.m.Z Leštiny jsme "spadli" dolů k rybníku Kachlička , kde bylo u legendárního kiosku občerstvení .Část ženského peletonu lákala klidná hladina rybníka , ale ke smočení nakonec nedošlo. Od Kachličky nahoru a dolů přes Boňkov, Herálec nejbližší cestou domů. Bylo nás tentokrát 15 ! Najeli jsme slušných 45 km.     jarda R

1.6. - 3.6.2018 Do Krkonoš na kolech

Ráno se postupně scházíme jako obvykle u vlakového nádraží. Začínáme připevńovat kola do perfektně připraveného přívěsu na přepravu kol. Poté už se vydáváme do haly, kde si někteří účastníci dopřejí ještě před odjezdem občerstvení v místním bufetu. Vlakem se přesouváme do zastávky Stará Paka, kde už na nás čekají naši dvoukoloví miláčci, kteří už jsou samozřejmě osvobozeni z cestovního upevnění. Dále už naše cesta směřuje danou trasu s krásnými panoramatickými výhledy na Krkonoše, Zvíčinu, Kozákov, Tábor atd. Asi po 15 km se dostáváme do města Jilemnice, kde si prohlédneme centrum a nesmí nám ani uniknout známá zvědavá ulička. Poté už, ale následuje u sportovního střediska v místní restauraci oběd, který si každý z nás pochvaluje. Po obědě se vydáváme na druhou část páteční trasy, kdy nejdříve projedeme Hrabačov, ale poté to začíná myslím s těmi kopečky, kdy nejdříve šlapeme do dlouhého a prudkého kopce do obce Roudnice. Zde následuje menší odpočinek, sjezd přes Vítkovice a na rozcestí směr Janova hora, kde se nachází naše ubytovací zařízení chata Tereza. Ještě před příjezdem nás, ale překvapí bouřka, ale ani té se nezalekáme, protože se nám naskýtá úkryt pod přístřeškem místní jiné chaty. Jeden účastník z naší skupiny na chatu nedojel, ale kolo dotlačil s přehazovačkou namotanou v drátech zadního kola což byla před první večeří přijemná oprava se zkracováním řetězu atd. Po přijemném přijetí majitelů chaty, kdy jsme se zde cítili celý pobyt jako v ráji, kdy jsme takový pobyt snad ještě nikde nezažili co se týče ubytování a spoustu kvalitního a chutného stravování. Po sobotní snídani se vydáváme po lesní cyklotrase přes Kozlí hřbet na Horní Mísečky, kde následuje malé zastavení a dále začínáme stoupat na Zlaté návrší. Zde je malé občerstvení na Vrbatově boudě a dále pokračujeme s krásnými výhledy na Labskou boudu, kde se zastavujeme na oběd, ale ještě předem se jdeme podívat našemu největšímu Pančavskému vodopádu. Odtud a po občerstvení následuje pramen Labe a přes Harrachovy kameny se dostáváme zpět na Zlaté návrší. Od Labské boudy je naše cesta pěší, kde je přísný zákaz vjezdu kol. Po sjezdu do Horních Míseček jedeme opět po lesní, ale jiné cyklotrase na rozcestí Rovinka a zpět na ubytování. Nedělní ráno začínáme tradičně a po společném fotografování a rozlučce s obsluhujícími se vydáváme přes Rovinku do Benecka a dále na rozhlednu Žalý, následuje opět prohlídka a poté sjezd do Vrchlabí. Zde si prohlédneme zvenčí místní klášter, muzeum KRNAP a místí zámek. Nyní je čas oběda, tak jdeme na to a poté už se přibližujeme k cíli našeho putování, kde už čeká přistavené vozidlo a my začínáme připevňovat opět kola na cestu domů. Večer po vystoupení z vlaku se scházíme v místě našeho pátečního začínajícího výletu. Třídenní přejezd v Krkonoších se nám moc líbil k čemuž samozřejmě přispělo počasí. Počet účastníkú 22. Celkem najeto 100 km  Nachozeno pěší 8 km. Lada R.

31.5.2018 Kontrola značení v České Bělé

Čtvrteční vyjížďka před třídenním přejezdem přilákala deset cyklistů. Za slunečného počasí jsme jeli opravdu cestou, necestou. Na své si přišli hlavně milovníci polních cest. Když došlo na hodnocení v Českém Dvoře, byl konstatován jeden defekt zadního kola a jedna dehydratace organismu. Cenu gentlemana silnic si zaslouží všichni, kteří s úplnou samozřejmostí přispěchali na pomoc. Trasa: Havlíčkův Brod - Termesivy - Pohled - Krátká Ves - Česká Bělá - Jahodov - Rozsochatec - Dolní Krupá - Havlíčkův Brod. 34 km Eva D.

24.5.2018 Čtvrtek okolo Brodu

U Ostrova se nás sešlo již tradičně 5 (cyklistů) ale k tomu i 3 cyklistky (žádná z nich nebyla Jana) a kvůli předpovědi, že bude pršet jsme naplánovali trasu kolem Brodu, tak abychom stačili ujet před deštěm domů. Vyjeli jsme směrem na Knyk přes Vlkovsko a pak přes Zbožici, Rozňák a Veselý Žďár do Okrouhlice na zmrzlinu a pokračovali přes  Krásnou Horu, Březinku a Poděbaby do Brodu na Humpoleckou na vyhodnocení. Nakonec nás déšť nezastihl a ujeli jsme 30 km.    Jindra R.

20.5.2018 Neděle do Horního Studence
 Za krásného nedělního dopoledne se vydalo krásných  p a t n á c t  cyklistů na dnešní výlet. Od rozcestníku cyklotras jsme vyjeli přes Břevnici, Ždírec,Jilemník, Českou Bělou ,  Počátky po hlavní silnici přes Bílek, Sobíňov a Ždírec nad. Doubravou po pělné cyklotrase do H.Studence k bývalé škole , kde je Muzeum užitných předmětů. Pan Jirásko zde nasbíral za 15 let velké množství předmětů, kde nejpočetnější byly kočárky, radia a šicí stroje.Bylo tam také pár originálních předmětů , z nichž asi nejvíce zaujal přenosný záchod pro panstvo, jež se vozil v kočáře. Ze Studence jsme vystoupali ke Štikovské lípě .Její věk je kolem 600 let, obvod 737 cm. V roce 2005 získala titul "Strom hrdina". Odtud je nádherný pohled do okolní krajiny.Pak následoval sjezd přes Sloupno do Libice n.D, kde jsme se v hospůdce U Bambuchů občerstvili. Další zastávka byla v Lánech u památné lípy , která byla zasazena v roce 1908. Pokračovali jsme přes Maleč, Novou Ves u Chotěboře (pouť), Nejepín zkratkou na Jilem, Horní Krupou a Knyk do H.Brodu. Po cestě jsme se kochali krásnými výhledy do krajiny, poznali jsme velkou část našeho okresu , kde moc nejezdíme a ujeli jsme 85 km.   jarda R.

10.5.2018 Čtvrteční vyjížďka za výhledy

Dnes se nás cyklistů sešlo u Ostrova osm. Vyjeli jsme směrem na Vysokou, odtud přes Čistou, Květnov do Okrouhličky. Pokochali jsme se výhledy na známá místa v krajině a směřovali do Lípy na zmrzlinu. S blížící se bouří jsme uháněli do Šmolov a po cyklo do HB s cílem do zahradní restaurace na pěnivý mok. Ujeli  jsem necelých 30 km. Lída

Úterý 8. května 2018 ČÍHOŠŤ

Tak nás bylo zase  pět ! Jeli jsme klasicky přes Veselý Žďár , Lučici do Malčína, kde nám náš "zážitkový referent" Pepa zajistil prohlídku soukromé farmy p. Vacka s chovem daňků a divokých prasat . Pokračovali jsme na Sázavku, Leštinu do Dobrnic, kde jsme se poklonili památce Pavla Landovského , rodáka z H,Brodu . Potom to byl už jenom skok¨do cíle , do Číhoště -místa konání DP Po stopách pátera Josefa Toufara do středu ČR. (účastnilo  se 100 turistů ). Po občerstvení jsme vyrazili po pěkné silnici až do Světlé n.s. , odtud pak přes Novou Ves a Okrouhlici  do svých domovů. Ráno jasno , přes den oblačno a sílící vítr. Najeli jsme 66 a 78 km.               jarda R

6.května.2018  přehrada Pařížov

Po zjištění u rozcestníku,že se jede směr,který jsme absolvovaly před několika dny , jsme dvě zůstaly u původního návrhu a to byla přehrada Pařížov.Za obcí Borek jsme odbočily k zatopenému lomu . Jeho voda by mohla svojí tyrkysovou barvou konkurovat Jadranu.Je tam potápěčská základna a v neděli tam bylo  hodně potápěčů, takže se bylo na co koukat.Dále jsme zastavily na hrázi přehrady Pařížov a potom pokračovaly přes Běstvinu a Chotěboř.Ujely jsme 88 km.   Milada K.

6.5.2018  Cyklovýlet na Pilskou nádrž

U Ostrova se sjelo  6 cyklistů dvě si změnily trasu.Pokračovali jsme přes Šlapanov do Přibyslavi tam se k nám přidal další a po cyklostezce do Žďáru,dál jsme jeli Pilská nádrž,Polnička,V.Dářko,Račín,Přibyslav,H.Brod. Ujeli jsme za slunečného počasí pár hezkých km. Alena K.

3.5.2018 Čtvrteční vyjížďka do Chotěboře na zmrzlinu

U Ostrova se nás sešlo již tradičně 5 (letos už potřetí) a vyjeli jsme směrem na sever a přes  Kojetín, Jahodov a Počátky dojeli do Chotěboře. Tam jsme se odměnili dobrou šmoulí zmrzlinou. Zpátky do Brodu jsme volili trasu přes Dobkov, Čachotín a Horní Krupou.  Jenom doufáme, že příště už bude větší účast, nebo už o tyto vyjížďky není zájem? Za pěkného i když trochu větrného počasí jsme ujeli 40 km.    Jindra R.

28.4 - 1.5 2018 Žluticko na kolech

Naší čtyřdenní cykloakci jsme začali na brodském nádraží. Jeli jsme přes Prahu, tam jsme přestoupili do rychlíku na Cheb a ve Stříbře jsme vystoupili. Připravili kola na jízdu a vyrazili směr zřícenina hradu Gutštejn. Pokračovali jsme do Konstantinových Lázní, kde jsme se zastavili na obědě a pokračovali přes Bezdružice, obec Úterý k zámku do Něčtin. Sobotní kopcovitou cestu s plnou zátěží  a 70 km jsme zakončili ve Žluticích, kde jsme měli 3 noci ubytování.

V neděli jsme za velice krásného rána vyjeli směr zámek Chýše a zámek Valeč. Dále jsme pokračovali na Krásný Dvůr, kde jsme projeli hezkým lesoparkem až k zámku. Oběd jsme měli v Podbořanech a pokračovali na obec Kryry, kde jsme vystoupali na rozhlednu. Parádní výhledy. Po záživném stoupání do Tisu u Blatna, jsme zajeli ještě do Rabštejna nad Střelou a po 96 km jsme celkem unaveni, ale spokojeni, dojeli zpět do Žlutic.

Den třetí naší cesty: říkali jsme, že si uděláme pohodovější den... a on začínající protivítr a neuvěřitelná pylová mračna. Za ustavičného větrného odporu jsme dojeli až k prameni řeky Střely. Obrátili se po směru větru a dojeli do Toužimi, kde jsme poseděli na obědě. Mnozí z nás se zajeli podívat na rozhednu v Útvině a opět zpět do Toužimi. Odtud do Žlutic a odbočili jsme na prohlídku Žlutické přehrady. I tak tento zdánlivě pohdový den měl 70 km.
Navečer jsme navštívili místní rej mladých čerodějnic na netypickém svahovitém žlutickém náměstí. Celé Žlutice jsou postaveny ve tvaru číše, což je patrno hlavně z leteckých záběrů.

Náš poslední den začal časným vstáváním, abychom vše zajímavé a také cetu zpět stihli. Vyjeli jsme směr zámek a obec Manětín dále klášter Plasy. Jeli jsme přes obec Obora, kde byly nádherné výhledy na Šumavu i Český les. Sjeli jsme do Horní Břízy. Tam jsme udělali menší zastávku a dali  si něco malého na chuť... Dle časového plánu jsme dorazili po 65 km na plzeňské hl.nádraží a v náš čas se jelo přímým spojem domů.

Bylo to celé super i to počasí nám opravdu přálo a já mohu poděkvat všem zúčastněným za milou a vstřcnou společnost. Obvzlášť Láďovi a Jirkovi za geograficku podporu a pomoc s plánováním častí tras.

Tak snad příští rok nashle při další akci a cykloturistice zdar !!!  Jana Hladíková

Foto zde    28.4  29.4  30.4  1.5

Čtvrtek 26.4.2018.

Bylo nás pět. U Ostrova. Záhy dorazil obětavý "velitel" a trasa získala jasnou podobu: Perknov-Veselý Žďár-Valečov-Okrouhlice-Olešnice-Lučice-Chlum-Pelestrov-rybník Drátovec-HB. Po pár společných km se oddělil jeden člen za jinými úkoly a nás zbylých pět najelo 29 km. Skoro celou trasu sice se sluníčkem, ale také s větrem  ze všech stran, nejen do zad. Odměnou byly výhledy na jarní přírodu, netradiční pohled na Lipnici, v cíli jsme zahlédli i borovský kostelíček... Příjemné posezení v Pelestrovské hospůdce dotvořilo hezkou vyjížďku. Marcela K.

22.4.2018 Zahájení cyklistické sezony na Jihlavsku

Nedělním ránem se společně scházíme na vl. nádraží a odjíždíme do Jihlavy, kde se k nám přidávají další naši účastníci na organizovanou cykloakci a v počtu 12 cyklistú se scházíme v místě startu. Po zahájení a slavnostním uvítání jedeme společně určenou trasu po cyklotrase podél řeky Jihlavy do Luk nad Jihlavou. Zde si dopřejeme v místní restauraci občerstvení, kde je zároveň kontrola a každý účastník zde obdtržel malou pozornost k dané cyklojízdě. Po chvilkovém odpočinku si další trasu určujeme dle dříve připravené trasy. Stoupáme do táhlých kopcú s krásnými panoramatickými výhledy do okolní krajiny. Dále si v malé obci nad Brtnicí dopřejeme návštěvu místního minipivovaru a pokračujeme stále slunečnou krajinou k prameni řeky Moravské Dyje. Dále si jedeme dopřát dobrého oběda do restaurace U kapra, kde jsme velice spokojeni s místní obsluhou. Poté už se naše cesta stáčí k cíli naší trasy a po ujetí 61 km se ocitáme na nádraží v Horní Cerekvi odkud se opět vlakem přesouváme do svých domovů. Po společné konzultaci se nám výlet moc líbil k čemuž samozřejmě přispělo v daný den počasí. Lada R.

ČTVRTEK 19.DUBNA  2018

Je krásný jarní letní den a my začínáme oficiálně náš seriál čtvrtečních výletů na kolech. Jedeme přes Vysočany na Bartoušov,Dlouhou Ves, Utín, Stříbrné Hory , Krátkou Ves, Ždírec , Břevnici a H.Brod. Po cestě se kocháme krásnými výhledy do okolí. Krátké občerstvení v Krátké Vsi  a zanedlouho jsme již v cíli naší cesty -Bowling Pražská k doplnění tekutin.na vkusné zahrádce . Bylo nás 11, z toho 2 cyklistky , jedna "čerstvá" babička, blahopřejeme ! Také již dva cyklisté na elektrokole . Ujeli jsem 31 km a už se těšíme na příště . Jarda R

Čtvrtek 12.4.2018

U Ostrova se nás sešlo 5 a vyjeli jsme na první letošní čtvrteční vyjížďku kolem Havlíčkova Brodu (na dohled brodské věže). Vzhledem k silnému větru jsme trasu zkrátili, takže to byla jen taková rozjížďka, při které jsme ujeli 13 km.    Jindra R.

8.4.2018 Trnavské koniklece
Ráno odjíždíme vlakem, ale počasí se mračí, ale po vystoupení na začátku trasy, kdy jsme nejdříve vlakem projeli přeháňku neprší, ale zato fouká chvílemi nárazový protivítr. Jedeme danou trasu s krásnou okolní přírodou PP Třebíčsko. Po občerstvení v Budíkovicích a odpočinku v Trnavě se vydáváme už za slunečného počasí na místní Kobylinec, kde si prohlédneme koniklec a dále se zastavujeme u zámku v Budišově. Dále pokračujeme do údolí řeky Oslavy a podél řeky se vracíme zpět do začátku naší trasy. Výlet se nám vydařil, nezmokli jsme a většinu trasy jsme už absolvovali za slunečného počasí. Délka trasy 55 km. Lada R.

7.4.2018 Vítání jara na rozhledně Rosička
Ráno v 10 hod. se scházíme a odjíždíme v počtu 7 cyklistů na danou trasu. Během celé trasy na Rosičku musíme zdolávat protivítr, který je místy až nepřijemný. Přibyslav neprojíždíme, ale nadjíždíme a tedy pokračujeme uspůsobenou trasu. Na Roičce si dopřáváme zaslouženého odpočinku s občerstvením. Poté už naše trasa směřuje, kdy už máme vítr v zádech směrem přes několik obcí na Polnou a zpět k domovu. Cyklovyjížďka se nám líbila, když polovina cesty byla proti větru, ale slunečné počasí s výhledy nám to vynahradili. Délka trasy 68 km. Lada R.