CYKLO + PĚŠÍ - 2023

31.12.2023 Silvestrovská vycházka na Ronovec

Na nádraží se nás sešlo 24 a podle plánu jsme se vláčkem dopravili do Břevnice. Posilněni dobrým narozeninovým mokem se společně vydali po žluté turistické značce na Ronovec, kde jsme rozdělali oheň, opekli špekáčky, ochutnali slané i sladké dobroty a bouřlivě přivítali trochu předčasně nový rok, vždyť dvanáct jako dvanáct. Ještě před odchodem jsme obejmuli smrk a propojením umocnili energii nás všech. A tak, jak už to každý rok bývá, všechno krásné utíká rychleji, než bychom si přáli a než jsme se nadáli, byli jsme zpátky a směřovali do svých domovů vstříc dalším silvestrovským zážitkům. Trasa 11 km. Eva D.

10.11.2023 Vánoční večírek

Bylo nás třicet a po roce jsme se opět sešli v Kozlovně, abychom nejen zavzpomínali na uplynulou cyklisticky – turistickou sezónu a naplánovali pár klíčových aktivit do roku následujícího, ale především se společně poveselili, zazpívali si všem dobře známé písně, roztočili to v kole, ochutnali pivko samozřejmě Kozla, ale i vínko a místní gurmánské speciality s partou dobrých přátel, s kterými tak jak to bývá, utekl čas neskutečně rychle. Velké poděkování posílám za nás za všechny muzikantům a už teď se můžeme těšit na příští rok opět v Kozlovně. Eva D.

28.10.2023. Přejezd Železných hor.

Státní svátek 28. řijna  jsme se rozhodli oslavit trochu netradičně na kolech. V půl 8 se nás sešlo na vlakovém nádraží 5 cyklistů, i když ráno to nevypadalo vůbec vesele, déšť a mraky nás ale neodradili a nastoupili jsme do vlaku směr Vitanov. Po necelé hodině jsme vystoupili z vlaku za mračivé oblohy, ale už bez deště.  Prvním cílem našeho výletu byl Veselý Kopec, protože jsme tam byl hodně brzy, byly ještě všechny chaloupky zavřené,  po krátkém pokochání jsme pokračovali  přes malebné a podzimně vyzdobené horské vesničky do Možděnic, zde jsme se zastavili u staré školy a kovárny.  Pokračovali jsme na nejvyšší bod CHKO Železných hor do Vestce, výhledy byly nádherné, neboť se počasí začalo lepšit.  Přesunuli jsme se  na Spálavu, kde je druhý nejvyšší bod této oblasti a opět jsme se kochali krásou Vysočiny.  Poté jsme začali pomalu klesat, po lesní cestě, která byla bohužel ve velmi špatném stavu a odneslo to jedno z našich kol, ale protože máme v našem kolektivu šikovné kamarády, kteří si vědí rady a vzájemně si pomůžou, netrvala oprava dlouho a jelo se dál.  V Klokočově jsme se nezapomněli zastavit u nádherné tisícileté lípy a pospíchali jsme na Seč na oběd. V příjemném penzionu jsme se posilnili a za slunečného počasí pokračovali k hradu Lichnici s rozhlednou, kde byli úžasné výhledy do podzimní krajiny naší  malebné Vysočiny a ještě jsme vystoupali za posledníma výhledama za obcí  Míčov, kde jsem zase měli jako na dlani panorama přes Polabskou nížinu. No a  odtud jsme už jeli převážně z kopce za poslední zastávkou našeho cyklovýletu do obce Semtěš kde jsme viděli Gotickou věžovitou tvrz a odtud už rovnou na nádraží v Čáslavi.  Zřejmě na posledním letošním výletě jsme najeli 80 km a užili jsme si krásný den.  Za sebe a myslím že i  za ostatní cyklisty z naší party chci poděkovat Láďovi za jeho aktivity a nápady na výlety. Iva C.

Foto zde

26.10.2023 Na ryby k Niklům.

Na letošní poslední čtvrteční cyklovyjížďku vyjelo od Ostrova 6 cyklistů. Jeli jsme přes Herlify, Mírovku a Baštínov na samotu U Smrčáku, kde jsme navštívili Vrběckých na jejich chalupě a po pohoštění produkty z vlastní zahrádky (jablečný mošt a hraběnčiny řezy) jsme se do Brodu vraceli přes Novotnův Dvůr. U Niklů již na nás čekali 3 pěší turisté a dojeli autem i Vrběckých. Po výběru občerstvení z ryb a něčeho na zapití jsme se později postupně rozjeli a rozešli. Ujeli jsme 15 km. Jindra R.

19.10.2023. Čtvrteční vyjížďka.

Do sychravého počasí vyjeli 4 cyklisti směrem Vršovice, Občiny, Břevnice, kde Milan vytáhl „z pelechu“ bývalého starostu. Po krátké chvíli jsme pokračovali na Kojetín, Dolní Krupou a Karlov. Mírný deštík nás donutil jet nejbližší cestou přes Knyk do Brodu, kam jsme dorazili již za šera.  Ujeto 25 km. Václav T.

Foto zde

12.10.2023. Čtvrteční vyjížďka do Pohledu.

Jedna z posledních možností, jak si užít podzimní přírodu se naskytla ve čtvrtek 12. 10. 2023. Zatažená obloha a kratší podzimní dny nás přiměly zvolit jen nenáročnou trasu. Od Ostrova jsme vyrazili v počtu 7 cyklistů přes Dlouhou Ves do Pohledu a dál přes Rouštany, Ždírec a Kyjov do Břevnice. Cestou do Brodu už nás provázely dešťové přeháňky. Ujeli jsme 24 km. Radka M.

5.10.2023. Čtvrteční vyjížďka za výhledy.

V počtu 4 účastníků jsme vyjeli do okolní krajiny na výhledy. Nejdříve jsme pokračovali přes Perknov do V. Žďáru a dále sjezdem přes Valečov do Okrouhlice. Odtud přes lávku v Babicích jsme pokračovali na hráz rybníka Ředkovec. Dále naše cesta směřovala přes Volichov, Čekánov a Bezděkov do Březinky a odtud zpět do Brodu. Celkem jsme ujeli 38 km. Lada R.

30.9.2023. Jeníkova špacírka na kolech.

Rozhodli jsme se podpořit tradiční akci pěších turistů na počest malíře Jana Zrzavého, které se koná pravidelně na podzim v Okrouhlici. 30. září v 8 hodin vyjelo 7 statečných přes Chlístov do Okrouhlice. Zatažená obloha a vítr po předchozích slunečných dnech příliš k vyjížďce nelákaly, ale předpověď slibovala zlepšení, proto jsme vytrvali.

Na startu pochodu jsme se sešli s dalšími účastníky cyklotrasy. Náš počet by se dal vyjádřit názvem filmu Sázka na třináctku. Po slavnostním zahájení Na Skalce a prohlídce výstavy malířova díla jsme vyrazili na trasu vedoucí přes Valečov, Radostín a Olešnou do Krát. Na statku Kráty bylo pusto a větrno, takže náš počet se po vzoru písničky Deset malých černoušků začal tenčit. Rozhodli jsme se trasu prodloužit přes Skuhrov, Lučici a Dobrou Vodu do Světlé nad Sázavou. Po obědě v Krčmě a krátké zastávce na nádvoří zámku se předpověď počasí začala naplňovat. V počtu 6 cyklistů jsme vyšlapali kopec do Nové Vsi a přes les dojeli do Babic. Odtud už jen přes lávku a loukou do Okrouhlice. Ve stánku na hřišti jsme zatleskali vyhodnocení „špacírek“, k občerstvení nám zahráli heligonkáři a pak už následovala cesta domů. Celkem zdoláno 57 km. Radka M.

Foto zde

28.9.2023. Celodenní čtvrteční vyjížďka.

28. 9. 2023 jsme se rozhodli oslavit Den české státnosti společnou celodenní vyjížďkou. Osm účastníku výpravy vyměnilo pohodlí postele za cyklistické sedlo a v 6:02 (ještě za tmy) odjelo vlakem do Jihlavy. Po přestupu jsme pokračovali směrem na Tábor. Když náš vláček zastavil v Nové Cerekvi, bylo pěkně chladno, v údolí se válela mlha, ale nad obzorem už zářilo slunce. V jeho paprscích se rýsovala barevná budova synagogy postavené v maurském stylu a opodál na náměstí zářil bělostí a zlatem křesťanský kostel sv. Tomáše Becketa.

Vynadívali jsme se a šlápli do pedálů, abychom se zahřáli. Cesta vedla zvlněnou krajinou březovými alejemi přes Moraveč a Lidmaň do Černovic, nejzápadnějšího města kraje Vysočina. Zastavili jsme na náměstí a poohlíželi se po kavárně. Bohužel místní Café Budík, které je současně soukromou sbírkou budíků, bylo ještě zavřeno. Smířili jsme se s tím, že kafe nebude a chtěli pokračovat v cestě, ale objevila se nečekaná zápletka v podobě defektu kola. Naštěstí to Václav s pomocí kamarádů brzy opravil, i brýle, ztracené při hledání nářadí, se našly a jelo se dál jihočeskou krajinou alejemi ovocných stromů vystřídaných kvetoucími zahrádkami malebných vesniček. Projeli jsme osadu Panské Mlýny s  ohradami plnými různých zvířat, ves Psárov a Předboř k dalšímu cíli, hradu Choustník nad stejnojmennou vesnicí. Z věže hradní zříceniny byl nádherný výhled do širokého okolí. Po příkré kamenité cestě jsme se vrátili do vsi a pokračovali na Krátošice, nad nimiž se na Čermákově vrchu tyčila moderní rozhledna.

Blížící se poledne a hlad nás zavedl do další obce Brandlín na barokní zámeček přestavěný z původní tvrze ze 14. století. Přilákala nás místní restaurace, která bohužel už nepočítala s přílivem turistů, takže ji vyjíst (zbývalo posledních 8 porcí) nebyl 8 hladových cyklistů žádný problém. Po jídle a krátkém odpočinku pokračovala trasa do Košic (těch jihočeských:-). Chuť na kávu a sladkosti jsme zahnali v cukrárně v Plané nad Lužnicí a nabrali směr do Sezimova Ústí. Zde nás pohltil rozsáhlý park obklopující Benešovu vilu. Díky státnímu svátku jsme mohli bezplatně nahlédnout do památníku i stylové vily druhého československého prezidenta. Poslední atrakcí na naší trase byla zřícenina Kozí hrádek a pak už hurá do Tábora na nádraží.

Vlak nás odvážel zpět na Vysočinu. V nohách 76 našlapaných kilometrů, ve vzpomínkách nádherný prosluněný den. Ještě voní létem, i když barevná jablíčka podél cest, jako rozsypané kuličky z počítadla, nenechávají nikoho na pochybách, že podzim už je tady. Babí léto letos nezklamalo a svátek sv. Václava vykouzlilo v nejkrásnějších barvách. Užili jsme ho báječně a oslavili jej s našimi dvěma Václavy kapkou voňavého destilátu. Radka M.

21.9.2023 – Na Vizáb

Od Ostrova nás vyjelo 9 cyklistů. Jeli jsme přes Český Dvůr, Dolní Krupou a Horní Krupou do Lysé, dále na Jilm, Sedletín a Veselou do cíle vyjížďky na Vizáb. Po krátkém kochání se výhledy jsme se do Brodu vraceli polní cestou do Olešné. Odtud jsme zajeli na samotu Kráty, kde nás majitel pan Sedláček provedl po statku, kam vede Jeníkova špacírka 30.9.2023. Pak jsme pokračovali přes Volský vrch, Zbožici, Rozňák a okolo Jůzlova statku do Vlkovska.

Vyhodnocení proběhlo na Bovlingu na Pražské. Ujeli jsme za trochu větrného ale pěkného a slunečného počasí 35 km. Jindra R.

Vyjížďka na uzené do Chýšky

14.9.2023 se u Ostrova sešlo 7 cyklistů. Vyjížďku jsme zahájili čokoládovými bonbóny a gratulací k svátku a pak už hurá do sedel směr Šmolovy, Lípa, Kochánov a Chýška. Tady nás před chaloupkou v pěkné udržované zahrádce přivítal Václav. Na stolech pod přístřeškem voněl čerstvě nakrájený chléb a z udírny se linula neodolatelná vůně. Podvečer nad občerstvením rychle plynul a z příjemného prostředí nás vyhnaly prodlužující se stíny. Se západem slunce jsme se vraceli stejnou cestou do Brodu. Celkem najeto asi 28 km. Děkujeme hostiteli a budeme se těšit někdy příště na opakování.

Za všechny zúčastněné Radka.

7.9.2023 – Na pouť do Polné

Od Ostrova nás vyjelo 9 cyklistů. Jako každý rok jsme druhý čtvrtek v září navštívili pouť v Polné. Jeli jsme nejkratší cestou přes Nový Svět, Vysokou, Šlapanov a Věžnici. V Polné na nás ještě čekali 2 kolegové cyklisti. Na náměstí jsme si prohlédli všechny atrakce, které už tam byly postavené, občerstvili se zmrzlinou v cukrárně a pivem u stánku a vydali se zpáteční cestou do Brzkova a nově objevenou polní cestou do Šachotína, odtud do Kněžské a přes Bartoušov do Brodu. Ujeli jsme za slunečného počasí 45 km. Jindra R.

Vyjížďka 31.08.2023.

Poslední prázdninová vyjížďka byla od Jindry naplánována do Štoků  na Trampský širák, i když  on sám nakonec nemohl jet, jeli jsme s tam podívat i s tou možností , že nás nepustí do areálu. Vyjeli jsme k tunelu dále přes Novotnův Dvůr,  zgarbovku , Svatý Kříž, Okrouhličku do Štoků.  Před Štokama jsme zahnuli k areálu, po pár milých slovech a úsměvech Milana Bernarda se slečnou pokladní, jsme byli vpuštěni do areálu, který už se připravoval na nápor diváků, neboť od 19 hod. měl být první koncert. Po tradičním  vyfotografování na pódiu jsme pokračovali lesem, no teda bývalým lesem, do Smrčné a Úsobí na zámek, na malé občerstvení. No a protože už bylo dost hodin  a  večer se už brzy stmívá, rychle jsme se rozjeli k Brodu. Za větrného a celkem chladného počasí 7 cyklistů ujelo 47 km. Iva C.

Foto zde

24. 8. 2023 - Méně kilometrů, více koupání.

Včera jsme v šesti vyrazili, poslední dobou již tradiční trasou, směr Poděbaby a Hurtova Lhota, kde bylo první koupání. Osvěžení v opravdu parném dni přivítali všichni účastníci zájezdu.

Další typ na koupání vyšel ode mě, pokračovali jsme přes Kvasetice a Květinov do Lípy. V Lípě odbočka na Dobrohostov, za chvíli polní cesta vlevo a dojeli jsme k rybníku prý bezejmennému, ale obecně známému jako „Kocháňák“. Překvapivě velký, obklopen přírodou, zpočátku mělký, ale pak na plavání bezva. Zkusili jsme ho kromě Ládi všichni. V Lípě pak osvěžovna, 4 Bernardi a 2 Birely.

Zpáteční cesta klasicky přes Šmolovy, ale ne přímo do Brodu, nýbrž přes Občiny – třetí koupání, asi v nejčistší vodě, ale jen ve třech, zbytku se nechtělo do mokrých plavek.

Nejspíš poslední koupání letos o čtvrtkách, o to víc jsme si ho užili a ještě k tomu najeli 31 km.

Zapsala Eva F.

17.8.2023 – Koupání Kyjov

U Ostrova se nás sešlo 12 cyklistů. Po informaci na stránkách, že cílem dnešní vyjížďky bude koupání, jsme se na doporučení Marcely K. domluvili, že pojedeme k rybníku v Kyjově. Tam jsme jeli přes Termesivy, Pohled a Ždírec.  Po vykoupání v upraveném koupališti a čisté vodě jsme se zpátky vraceli před hrozícím deštěm přes Břevnici do Brodu.  Vyhodnocení bylo na Boulingu na Pražské. Ujeli jsme 22 km.                                       Jindra R.

Čtvrteční vyjížďka na hrad Orlík – 10.8.2023.

Od ostrova nás vyjelo deset cyklistů směr Poděbaby, Květinov, Herálec kde na nás čekal kamarád Jarda R. Společně jsme jeli do Dubí kde jsme si prohlédli v zahradě asi deset krásných klokanů.

Společně jsme vyjeli kamenitou cestou na hrad Orlík kde jsme si zaplatili vstupné na hradní rozhlednu.

Opravdu jsme si užili výhledy po naší krásné Vysočině. Dohlednost byla veliká za krásného  počasí.

Václav D. napočítal na rozhlednu 105 schodů.

Odjeli jsme směr Plačkov, Kamenice, Herálec kde jsme se rozloučili s kamarádem Jardou. U Koječína jsme si prohlédli kamenný rozcestník který se našel při opravě silnice. Ještě s nápisem Německý Brod.

Dojeli jsme na občerstvení do obce Lípa kde jsme probrali vydařený výšlap a stmelili zase kolektiv cyklistů. Do Havl. Brodu se dojelo po ujetí 48km. Milan B.

Foto zde

3.8.2023 – Na volejbal do Okrouhlice.

Od Ostrova nás vyjelo 13 cyklistů. Nejdříve jsme jeli na dolní Žižkov za potencionální cyklistkou Lídou Č. zkontrolovat její elektrokolo. Potom už jsme se jeli podívat na probíhající volejbalový turnaj v Okrouhlici. Jeli jsme přes Veselý Žďár a Valečov do Okrouhlice. Tam jsme se na chvíli zastavili na hřišti, občerstvili se ve stánku a pozdravili se s několika známými. Pak jsme pokračovali přes Vadín, Březinku, Bezděkov a okolo rybníku Abrhám do Kvasetic. Zastavili jsme se tam u opraveného zámku, kde již majitel nabízí různé víkendové akce. Přes Hurtovu Lhotu a Poděbaby jsme dojeli do Brodu. Ujeli jsme za trochu větrného ale pěkného a slunečného počasí 35 km. Jindra R.

27.7.2023. Na kole k Vodníkovi. Čtvrteční vyjížďka.

Z Brodu nás vyjelo 5 cyklistů. Směr Hurtova Lhota, Radňov, Věž, Mozerov a lesy k Vodníkovi kde jsme si dali lehké občerstvení. Po cestě jsme si užili třešní, kukuřice a i hrachu. Prostě gurmánská stezka.

U Vodníka začalo poprchávat tak jsme už nejeli na koupání k Pelhřimáku ale přímo přes Bezděkov do Havl. Brodu. Zase jsme si užili krásný čtvrteční výlet s úsměvem ve tváři. Ujeli jsme 36km. Milan B.

Foto zde

20.7.2023 Vyjížďka k Štockému koupališti.

Vyjelo nás z H. Brodu sedm cyklistů. Jeli jsme směr Šmolovy, Lípa, Chýška, Štoky. Přijeli jsme ke koupališti kde byla docela slušná voda a teplá jak kafíčko. Někteří z nás si hezky zaplavali a užili legraci. Domů jsme se vraceli přes Studenku, Okrouhličku, Suchou. Tam jsme se nejedli do sytosti třešní. Dále Svatý Kříž, Novotnův Dvůr a cíl Havl. Brod. Někdo jel ještě doplnit společně tekutiny a někdo k domovu. Ujeli jsme 35.km. Milan B.

13.7.2023 - Čtvrteční vyjížďka na koupání.

V počtu čtyř cyklistů jsme se jeli vykoupat v Brodě ke golfovému areálu, kde jsme také skončili a ujeli jsme hezkých 5 km.  Lada R.

6.7.2023 - Čtvrteční vyjížďka

Tento čtvrtek za krásného počasí nás vyjelo od Ostrova pět cyklistů. Čistě pánská jízda a elektrokola byla v převaze.Trasa vedla s krátkými přestávkami přes Lípu, Chyšku, Petrovice, Úsobí a znova přes Lípu do HB. Ujeto 36 km.  Vašek D.

29.06.2023 – do České Bělé na koupaliště.
Ve stanovený  čas se sešlo 10 cyklistů a už se předem vědělo, že se pojedeme vykoupat do České Bělé. Jeli jsme přes Termesivy, Pohled ke studánce u Sv. Anny kde jsme si načepovali pramenitou vodu a pokračovali lesem do Krátké Vsi a potom zadem ke kapličce v České Bělé, kde jsme se kochali nádhernými výhledy do širokého okolí. Pokračovali  jsme ke koupališti, kde většina z nás osvěžila tělo v koupališti a potom jsme si ještě v hospůdce dali zmrzlinu. Pokračovali jsme už přímo  přes Kojetín a Břevnici do Brodu, kde se někteří kamarádi rozloučili a jeli domů  a my jsme jeli do Bowlinku na pražské vyhodnoti vyjížďku. Najeli jsme 30 km bylo to méně než jindy, zato bylo více zastávek a povídání. Iva C.

22.6.2023 – Přibyslavská pouť

V 16 hodin se sešlo u Ostrova 7 cyklistů,  vyjeli jsme směr Přibyslav přes Bartoušov na Kněžskou, před Dvorkem jsme uhnuli na Dolní Jablonnou, kde jsme obdivovali kapličku a místní „autobusovou zastávku“, kde jsme si udělali společné foto. Pokračovali jsme do Přibyslavi na zmrzlinu, po krátkém odpočinku a zchlazení jsme objeli náměstí plné pouťových atrakcí a pokračovali jsme na Žižkove Pole,  okolo Zádušního mlýna(spáleného) do Krátké Vsi no a pak už přes Jilemník, Kyjov do Pohledských Dvořáků  k Panským na krátké vyhodnocení výletu. Najeto 43 km za krásného a teplého počasí. Iva C.

15.6.2023 – BernardFest Humpolec

Z Havl.Brodu vyjelo 14 cyklistů. Jeli jsme do cíle dnešní vyjížďky do Humpolce přes Poděbaby, (kde na nás čekala Alena K.), Hurtovu Lhotu, Bezděkov, Bratroňov a po projetí Orlovskými lesy přes Kejžlici a Čejov. V Humpolci na nás čekal Jarda R. a na podiu kapela Vysočanka. Po poslechu několika písní a nasátí festivalové atmosféry jsme se zpátky vraceli přes Plačkov, Kamenici, Herálec, Lípu a Šmolovy do Brodu. Ujeli jsme za pěkného počasí 56 km. Jindra R.

Foto zde

8.6.2023. Přes Pohled a Břevnici.

Na čtvrteční vyjížďku vyjelo 10 cyklistů po trase Termesivy, Pohled a přes Kyjov a Břevnici zpět do Brodu, kdy jsme najeli 20 km za zateženého a občas deštivého počasí.

Cyklistický přejezd. 2 - 4. 6. 2023. Bílé Karpaty na kolech - severní část.

Naše putování začalo v pátek s rozedněním na parkovišti nedaleko nádraží. Po naložení kol na přívěs auta firmy HB CAR se cyklisté vydali vlakem do Brna, přestoupili na vlak do Otrokovic a odtud přes Zlín do Vizovic. Tady cesta vlakem končila a kompletní skupina čítající 24 cyklistů konečně šlápla do pedálů. Nejprve jsme v centru Vizovic obdivovali zámek a park a ochutnali nabídku místní čokoládovny. Po sladkém začátku následovalo 7 km dlouhé stoupání pod rozhlednu Doubravka u Loučky. V kiosku u rozhledny jsme doplnili minerály a tekutiny vypocené v kopci a hravě zdolali i 174 schodů na vyhlídkový ochoz. Po prudkém klesání jsme pokračovali lesními cestami ke kapli Panny Marie Vysocké nad vesničkou Vysoké Pole. Kaple stojí mezi lipami na kopci s nádherným výhledem a současně je posledním zastavením křížové cesty. Od kaple jsme prošli bylinkovou zahrádkou k prameni léčivé vody. Odpočinek na tomto místě působil opravdu zázračně. Dalším cílem naší cesty byla partyzánská obec Ploština vypálená nacisty za 2. světové války. Události té doby připomíná památník na návrší. Druhou část odpoledne jsme se přesouvali přes Drnovice a Mirošov do Valašských Klobouků. Cyklostezka podél říčky Brumovky do Brumova-Bylnice poskytovala unaveným cyklistům příjemný stín. Také další část stezky podél Vláry byla svezením za odměnu mezi rozkvetlými loukami. Na jedné z nich se ukrýval cíl dnešní etapy a na dvě noci také náš přechodný domov – penzion Velká hájenka. Halušky od pana domácího a nápoje z místního baru byly příjemným zakončením pátečního dne.

V sobotu po snídani se celá skupina rozjela do Brumova-Bylnice a dále do kopců přes Návojnou a Nedašovu Lhotu ke slovenským hranicím. Namáhavá stoupání střídaly prudké sjezdy. Cestou necestou jsme dojeli do Študlova a přes Valašské Příkazy do Horní Lidče. Hlad a nedostatek občerstvovacích stanic nás zavedl do Lidečka. Ne hledat synečka, jak se zpívá v písničce, ale hospůdku s možností oběda. Na Formance jsme uspokojili všechny své potřeby a plánovali další cestu. Vzhledem k náročnému terénu a tomu, že část jezdců stále ještě není motorizovaná, jsme se rozdělili na dvě skupiny. Devět jezdců zvolilo kratší a pohodovější trasu zpět přes Horní Lideč a cukrárnu ve Valašských Kloboukách. Cílem byl hrad nad městečkem Brumov. Druhá skupina si trasu prodloužila přes Čertovy skály na Francovu Lhotu a rozhlednu Čubův kopec. Došlo i na pár dramatických okamžiků. Při pádu jeden cyklista poškodil kolo. Vedoucí skupiny Láďa volal na ubytování řidiči, aby vyzvedl natlučeného a otřeseného jezdce s nepojízdným kolem (naštěstí bez vážnějšího zranění). Aby smůly nebylo dost, auto mělo také závadu. Obětavý pan domácí poskytl pro záchrannou misi svou dodávku. Obě skupiny se šťastně sešly u večeře a dlouho bylo o čem povídat.

Nedělní ráno probíhalo ve znamení balení a loučení s přechodným bydlištěm. Porouchané auto naložilo naše věci a opatrně se přiblížilo po trase tak, aby odtahová služba mohla splnit svoje poslání, odtáhnout auto i vlek na naše kola. My jsme se zatím vydali po příjemné stezce do Štítné nad Vláří a přes Rokytnici do Hostětína. Tady jsme obdivovali přírodní zahradu a soukromou moštárnu. Společně jsme dojeli do Pitína a pak se opět rozdělili. Třináctičlenná skupina zvolila jednodušší trasu s prohlídkou zámku Nový Světlov nad Bojkovicemi. Ostatní si vyšlápli do vesničky Žítková proslavené románem Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně. Opět jsme se sešli v Bojkovicích a po obědě a prohlídce městečka naložili kola na vlek. Vlak nás odvážel přes Uherský Brod a Uherské Hradiště do Starého Města, pryč z divoké krajiny Bílých Karpat. Pohledem jsme se loučily s kopci, lesy a rozkvetlými horskými loukami. Odjíždíme unavení, opálení a se spoustou nových zážitků, ke kterým patří i originální valašské speciality pana domácího z Velké hájenky. Díky a určitě se do této krajiny brzy vrátíme (někteří už v létě). Děkujeme Láďovi za pečlivou přípravu a již tradičně výborně zvládnutou organizaci celé akce.

Na závěr malá statistika. Z 24 cyklistů už jen 6 jezdí na čistě lidský pohon. Uvidíme, kolik se nás sejde příští rok. Radka Mikulková.

1.6.2023. Za zmrzlinou do Okrouhlice.

Příjemné a už skoro letní počasí vytáhlo na kola 7 účastníků. Pohodová jízda s výhledy a se zastávkou na dobrou zmrzlinu vedla přes Perknov, Veselý Žďár a Lučici do Okrouhlice. Pak jsme pokračovali přes Vadín, Bezděkov, kolem rybníku Abrahám a Kvasetice zpět do Brodu. Ujeli jsme 37 km. M+M.

25. 5. 2023 Za výhledy.
Na sraz přišlo 11 cyklistů. Vydali jsme se přes Vysokou a Šlapanov do Štoků. Cílem byl Máselný kopec nad Chýškou (634 m. n. m.). Pod rozložitými lipami jsme půjčeným dalekohledem (díky Vašku) pozorovali členitou krajinu rozkvetlé Vysočiny. Odměnou za stoupání byl dohled až téměř k Chotěboři. Zpáteční cesta z kopce přes Úhořilku a Kochánov ubíhala rychle. Následovala zastávka na občerstvení v Lípě a pak přes Šmolovy domů. Na náš návrat dohlížel z výšky pestrobarevný balón a podvečerní větřík ho pomalu odnášel směrem, odkud jsme přijeli. Krásná, asi 40 km dlouhá vyjížďka. Radka M.

18.5.2023 – Přes Čachotín

V den oslav 100 let vysílání Českého rozhlasu a 75 let Oldy Říhy z Katapultu a 70 let režiséra Zdeňka Trošky nás od Ostrova vyjelo 11 cyklistů. Jeli jsme přes Břevnici, Kojetín, Pouch a Jahodov do Rozsochatce. Pak jsme pokračovali bez zastávky přes Čachoín, Horní Krupou a Knyk do Brodu. Na vyhodnocení dnešní vyjížďky jsme se už jen 4 cyklisté zastavili v  Boulingu na Pražské. Ujeli jsme za trochu větrného a chladného počasí 30 km. Jindra R.

11.5.2023 – Přes Okrouhlici

Od Ostrova nás vyjelo 13 cyklistů. Jeli jsme přes Veselý Žďár, Lučici a Olešnici do Okrouhlice. Tam jsme se chtěli zastavit na zmrzlinu ale stánek byl zavřený. Pak jsme pokračovali přes Vadín, Klanečnou a Poděbaby do Brodu. Na občerstvení a vyhodnocení bylo ukončení dnešní vyjížďky v Helaxu.

Ujeli jsme za pěkného a slunečného počasí 25 km.  Jindra R.

4. 5. 2023 přes Pohled

Na seřadišti se sešlo 9 cyklistů. Pro některé to byla první letošní vyjížďka, proto jsme zvolili kratší a méně náročnou trasu přes Dlouhou Ves, Pohled, Ždírec a Kyjov zpět do Brodu. Cestou nás provázelo krásné počasí, užili jsme si vyjížďku i závěrečné posezení. Najeto asi 25 km. Radka Mikulková

Vyjížďka 27.4.2023
V tradiční čas odjelo od ostrova 7 cyklistů  směrem na Šmolovy, pokračovali jsme do Poděbab - Březinka - Okrouhlice - Valečov - Veselý Žďár - Havl. Brod. Najeto 25 km za slunečného, ale chladného jarního počasí. Iva C.

20.4.2023. První letošní cyklovyjížďka. V počtu 9 účastníků z toho 7 na obyčejných kolech jsme se vydali směrem na H. Krupou a dále přes Olešnou, Skuhrov a Lučici jsme dojeli do Okrouhlice a přes Veselý Žďár zpět domů. Počasí s dalekou viditelností, ale poměrně větrno a chladno. Délka trasy 35 km. Lada R.

8.2.2023 – Nové Město na Moravě.

Tuto středu jsme se vzhledem k příznivým sněhovým podmínkám vydali na běžky. Po cestě vlakem s přestupem ve Žďáru nad Sázavou nás v Novém Městě na zastávce vystoupilo 6 turistů lyžařů.

Hned od zastávky jsme po upravených stopách dojeli až na Tři Studně. Po obědě v restauraci u „Loubů“ jsme pokračovali na „Fryšavský ledovec“ a přes Sklené a Vlachovice sjeli ke Ski Hotelu a okolo Vysočina arény dojeli na zastávku na vlak.

Ujeli jsme za krásného slunečného, i když trochu mrazivého počasí 18 km. Jindra R.

Foto zde

Sobota 25.2.2023. Devět skal.

Pět cykloturistů odjíždí v 9 hod.směr Žďár nad S. přestoupíme na autobus směr Herálec.Za velkého sněžení stoupáme po modré TZ ,občerstvení u studánky Vysoká studně a po stopách  přicházíme na Devět skal.Po krátké zastávce pokračujeme po modré TZ do Křižánek dále autobusem do Svratky, Hlinska a vlakem se vracíme spokojeni domů.Ušli jme 10km.

28.2.2023 - Orlické hory - lyže.

Slunečné počasí rozhodlo o výjezdu na lyže do Deštné v Orlických horách..V počtu 3 lyžařů jsme vyrazili po sjezdovce na Studený vrch, směr Luisino Údolí,Velká Deštná, kde jsme si vyšlápli na rozhlednu s krásnými výhledy.Pokračovali jsme na Šerlich kde jsme se v turistické chatě občerstvili a pokračovali Bukačka,Sedloňovský vrch do Deštné.Za krásného počasí super upravených tratí jsme ujeli 26 km. Alena K.